Skip to main content

Hier constant uitvallende wifi, het moet dan super wifi heten maar ik kan er helemaal niets mee. Ik heb een klein zakelijk abonnement maar als ik een offerte moet versturen ga ik naar de buren omdat ik hier steeds uitval heb. Als wij TV willen kijken is het het zelfde liedje, 5 x op een avond valt de boel weg. Wifi op de laptop valt om de 5 minuten weg. Video call begin ik niet eens meer aan. 

Diverse keren KPN gebeld, volgens de meneer aan de telefoon was mijn laptop te oud. Ik word er wanhopig van. De modem is nieuw ( KPN ) super wifi is allemaal aangesloten door KPN. 

Wie weet er een oplossing ? Ik ben momenteel van mening dat ik belazerd ben door KPN. 

Laten we voorop stellen dat bij honderd duizenden de SuperWiFi's het prima doen. Vaak wordt het probleem toch veroorzaakt door iets na het modem.  De eerste vraag is daarom ook altijd werkt de bekabelde pc of laptop wel goed. Welke type modem heb je en zijn de SuperWiFi's met een kabel aangesloten op het modem.  Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ik had hiervoor een experia box, nooit geen enkel probleem gehad qua wegvallen wifi. Nu met die glasvezel aansluiting is alles vernieuwd, dan mag je toch verwachten dat het e.e.a. fatsoenlijk zou werken ? En hoeveel rotzooi moet ik nog meer in mijn huis hebben om een stabiele verbinding te hebben. Bekabelen is geen optie, omdat ik gewoonweg niet kan komen waar ik moet zijn met de aansluitingen. De oplossing van KPN was om dan maar een losse kabel over de vloer te leggen. 

 

 


Hoi @KNellend, de wifi valt dus constant weg. Zo kun je inderdaad niet werken. 

Wat heb je al gedaan? Heb je de wifi tips al eens doorlopen? Helpt dat? 

Zo niet, welk modem heb je nu? En welke versie van de SuperWifi? De zwarte of de witte? 

Werkt het allemaal niet, wil ik je vragen om het netwerk eens helemaal opnieuw op te bouwen door middel van een schone installatie. Dit alleen als de verbinding via de kabel wel stabiel is. Dat ook getest. 

Is die bekabelde verbinding ook niet stabiel, haal dan glasvezelkastje en modem voor minimaal 2 minuten van het stroom. En start dan eerst het glasvezelkastje op en daarna pas het modem. Hoe gaat het dan?