Skip to main content

Op zowel mijn mobiel als op mijn tablet de Wifi manger een tiental keer gestart. Op de tablet geeft de wiri manager 9 van de 10 keer ‘socket error’ en geen resultaat anders dan “Balen”. Op mijn mobiel krijgt ik 6-12 Mbit gemiddeld en na 3 metingen “Balen het is niet gelukt” .

Twee Wifi analysers gedownload waaronder een die KPN op zijn site heeft staan. En volgens beide zijn hier de kanalen 10-13 top terwijl mijn SSID op kanaal 1-3 zit. Maar zodra ik vraag in Mijn KPN om te beste te kiezen zegt KPN het staat automatisch en is top.  Dus niet!

Bel je KPN dan willen ze al snel je modem resetten en dat midden op de dag terwijl je thuis werk.

Je kunt dan ook nergens meer terecht, ik heb het gevoel dat ik in een kringetje rond draai.

 

Hi @gebel, lastig dat je er niet uit kwam met de WiFi manager en het wijzigen van het kanaal. Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ik hoop dat het in de tussentijd is gelukt en je WiFi verbinding beter werkt. Dat is wel zo fijn, zeker nu we thuis werken. Als ik je hiermee kan helpen, laat het dan gerust weten.


Hi Alexandra https://forum.kpn.com/members/alexandra-311028

,

Helaas kom ik er niet uit zie onder de meting en daarna krijg ik onderstaand scherm.

 


@gebel Dat is jammer! Ook niet als je het vanaf een ander apparaat probeert dus? Heb je eventueel een computer of laptop waarop je de Wifi manager kan starten? Als dat niet lukt, kan je ook deze servicetool om het WiFi kanaal te wijzigen gebruiken :slight_smile:


Ik heb het inmiddels met 2 mobile telefoons en een tablat geprobeerd. en elk dezelfde fout.

 

helaas

 


De servicetool geeft geen oplossing en komt met deze melding:

 

Je wifi-kanaal staat al ingesteld op automatisch. Beter kan niet!

Alsnog problemen met je wifiverbinding? Doorloop de Wifi Manager om je wifiverbinding te optimaliseren.


Dit schiet voor geen meter op.


@gebel Ik hoopte op een andere uitkomst met de servicetool om het kanaal aan te passen. Ik raad je aan om het op een later moment nog eens te proberen met de WiFi manager. Een alternatief is om bijvoorbeeld even te chatten met onze klantenservice, voor directe hulp bij het aanpassen van het kanaal.