Skip to main content

Kpn eist van mij dat ik het wifi tuner programma doorloop. Daaruit zo kunnen blijken dat ik recht heb op gratis wifi versterking.

Ik moet het programms starten en met mijn laptop of telefoon door het huis lopen om de sterkte en snelheid te laten meten door het programma.

Maar ik heb alleen wifi bereik in mijn hal (waar het modem in de meterkast zit) en in de woonkamer.

Loop ik de gang in naar de andere vertrekken in huis dan valt wifi weg en schakelt dus het programma uit.

Dus wordt er niets opgeslagen en heb ik geen bewijs dat ik in die ruimten geen wifi heb.

Volgens de kpn service-mensen die ik aan de lijn gehad heb, kom ik (als nieuwe klant) in aanmerking voor de gratis wifi versterking. Echter, zij mogen -wegens corona- alleen een monteur sturen op basis van de digitale uitslag van het wifi tunerprogramma.

Maar dat programma kan ik niet afronden, omdat ik geen wifi heb en dus juist die monteur hard nodig heb!

Ik heb al het advies gekregen van een van de service-mensen om precies op de grens te gaan tussen woonkamer en gang, waar nog net wèl wifi contact is en dan in het programma op het plattegrondje vijvoirbeeld de slaapkamer aanklikt waar je zou willen meten en dan het gemeten zwakke signaal in de gang op te geven als zijnde het signaal in de slaapkamer.

Kortom: kpn verplicht mij om bedrog te plegen, om in aanmerking te komen voor een bezoek van een monteur voor de gratis wifi versterking waar ik (nogmaals) als nieuwe klant recht op heb.

Intussen zitten al 3 weken met alleen wifi in de entreehal en de woonkamer.

Op de slaapkamers en werkkamer kan niet ingelogd en gewerkt worden.

KPN heeft uiteraard al wel de eerste factuur geïncasserd.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit probleem aangelopen is.

 

Hoi @Arno Beekenz en welkom op het forum! Super dat je het advies voor de Wifi Manager al hebt gekregen en deze ook al hebt doorlopen. 🙂 Hij kan inderdaad zijn werk niet doen als ergens geen wifi signaal is, dus dit

Ik heb al het advies gekregen van een van de service-mensen om precies op de grens te gaan tussen woonkamer en gang, waar nog net wèl wifi contact is en dan in het programma op het plattegrondje vijvoirbeeld de slaapkamer aanklikt waar je zou willen meten en dan het gemeten zwakke signaal in de gang op te geven als zijnde het signaal in de slaapkamer.

advies is dan juist. Doorloop hem daar waar je nog net wel wifi signaal hebt, daarmee toon je al aan dat het wifi bereik niet toereikend is voor jouw woonsituatie (alleen op de begane grond al zo te lezen) en zou de Wifi Manager met gratis oplossingen moeten komen waarmee je de wifi kunt verbeteren. Laat je weten wat het eindresultaat is? Ik ben benieuwd! 


Ik heb helaas niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het gelukt is! Zo niet, laat het gerust weten. 


Reageer