Skip to main content

Sinds enkele dagen ervaar ik soms dat mijn wifi soms wat minder sterk is/kort weg lijkt te vallen. Nu probeer ik dus op meerdere momenten en meerdere devices de wifi manager van KPN te gebruiken. Iedere keer kom ik op hetzelfde uit: “Je bent niet verbonden met het wifinetwerk van KPN.”. Mijn mobiel (met 5g uit) en laptop zijn wel op het netwerk verbonden. Ik kom gewoon door de eerste stappen heen waarbij het modem en internetsnelheid gecheckt worden, pas na de stap dat er gecheckt is of er storingen zijn krijg ik de melding.

Wat hieraan mogelijk parallel loopt is dat net mijn korting afgelopen is. Vorig jaar was door een fout van KPN mijn Telfort abonnement gewijzigd naar een “mail only” account. Na veel gedoe uiteindelijk weer internet met een jaar korting gekregen. Het kan puur toeval zijn, maar voor de rest is er bij mijn weten niets gewijzigd.

Wat hier aan de hand zou kunnen zijn is dat jouw KPN id niet meer actueel is.  Klopt het gekoppelde klantnummer nog in jouw KPN omgeving? Zo niet, verwijder die dan en koppel je huidige klantnummer. 

Hierna zou de wifimanager jouw weer op het juiste adres moeten kunnen vinden., 

Thanks voor je reactie. Ik kan via desktop via MijnKPN enkel een klantnummer vinden onder Producten > Persoons- en betaalgegevens > Contractgegevens. Dit klantnummer komt overeen met het klantnummer op facturen. Verder kan ik in de omgeving nergens een klantnummer vinden of gegevens die ik kan verwijderen/koppelen zoals jij aangeeft.

In de mobiele MijnKPN app kom ik bij “abonnementen” wel uit bij een nummer wat ik nergens anders terug kan vinden. Maar ik heb hier ook niet het idee dat ik iets kan verwijderen/koppelen.

@MMAT123 .  Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld. 

Mag ik zelf even een check doen?  Dan kijk ik of alles actueel is. 

@Erwin van KPN Zeker, graag zelfs. Net nog even een check gedaan en het modem type geüpdatet naar mijn huidige (V12).

Ik zie het al, denk ik.  Je was ooit telfort ? (aanname vanwege het klantnummer dat begint met 6)  en waarschijnlijk heb je ergens in 2023 een pakketwijziging gedaan en je bent nu KPN. Met als gevolg een ander klantnummer.

Ik stuur je een privébericht.  

@Erwin van KPN  Klopt! Dit had vorig jaar voor nogal wat gedoe gezorgd. In 2023 is toen uit coulance korting toegevoegd aan mijn ‘nieuwe’ abonnement, die begin deze maand afgelopen is.

Heb mijn KPN ID gedelete, en opnieuw aangemaakt onder hetzelfde emailadres. Zojuist dus opnieuw in moeten loggen bij de KPN app. Echter krijg ik nog steeds dezelfde melding als ik de wifi manager gebruik? In mijn account zie ik wel het juiste klantnummer staan.

Oef, dan sta ik ook voor een raadsel, @MMAT123 .  In dit geval kun je het beste een terugbel afspraak laten plannen en één op één met een collega alles doorlopen:

https://www.kpn.com/service/contact-opnemen

Reageer