Skip to main content

Mijn wifi valt steeds weg op de eerste verdieping. Ik heb mn modem beneden en een experia wifi op de zolder. onze werkplekken zijn op op de eerste verdieping en daar valt met grote regelmaat de boel uit.

Ik heb al meerdere malen de klantenservice gebeld maar die verwijzen me steeds door naar de wifi manager of bekabeld werken. de wifi manager geeft steeds de melding “oeps

Er gaat iets fout bij het ophalen van de gegevens van je thuis abonnement, probeer het later nog eens.”

 

Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden. Het antwoord “probeer t later nog eens”  begint irritant te worden als je met een aantal personen thuiswerkt…..

Goedemiddag @Peet4 en welkom hier op het forum :)

 

Balen dat je zoveel problemen ervaart met de Wi-Fi maar goed dat je hier melding van maakt. Het lijkt erop dat je voor de bovenverdieping nog een extra KPN Experia Wi-Fi nodig hebt om daar ook goed bereik te krijgen. Kun je eerst nog eens kijken wat er gebeurt als je de Wi-Fi Manager eens op een ander apparaat doorloopt (en bij voorkeur als browser Google Chrome gebruiken)? 


helaas, alle browsers geprobeerd. IE, chrome en fox op mijn laptop.

Ook mijn telefoon en de telefoon van mijn vriendin geprobeerd. En thuisnetwerk gekoppeld aan mijn KPN-account en ook aan de KPN-account van mijn vriendin.

Inmiddels ook nog eens contact gehad met de helpdesk, die zouden een 10m kabel opsturen (wat we niet hebben gehad, maar ik ook niet de beste oplossing vind vanaf de zoldertrap een kabel dwars door het huis)

Vwb de wifimanager, daarbij zegt de helpdesk dat het een tijdelijk probleem kan zijn, maar we hebben het nu al zo vaak geprobeerd dat ik nooit geloof dat hij het “ineens”  weer gaat doen.

Al met al niet tevreden met de “oplossingen” van KPN. Ook bijzonder dat de verbinding “ineens” slechter is. Week of twee geleden lag internet eruit, wifi deed het wel. Toen kwam een monteur en die gaf aan dat vermoedelijk bij het aansluiten van een van de buren onze kabel eruit was getrokken en de kabel van de buren erin was gedaan. (buiten in het kastje) Maar dat had hij opgelost door de kabel die erin zat eruit te trekken en die van ons er weer in te doen…. maar sindsdien varieert onze wifi sterkte op de eerste verdieping van twee streepjes, naar een streepje of helemaal niets. Superirritant.


Bedankt voor de toelichting! 

 

Zou je voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en vanuit daar kijk ik graag verder.


done. fijn dat jij ook eens wilt kijken. Overigens hebben wij al vaker de fijne ervaring bij KPN gehad helemaal zonder internet te zitten omdat onze gegevens blijkbaar met die van mijn vader door elkaar heen waren gaan lopen, dus mocht je dingen willen gaan proberen/veranderen, laat het ons dan eerst even weten voor we weer dagen niet kunnen werken 😉 De monteur gaf ons ook het goede nieuws dat we niets hoefden te betalen voor zn bezoek, 2 seconden nadat hij aangaf dat vermoedelijk een KPN medewerker onze kabel eruit had getrokken…. dus voordat we acties doen wil ik eerst zeker weten dat 1. ik niet ineens ergens voor moet gaan betalen, 2. mijn internet niet ineens uitvalt op een werkdag :)


Dankjewel voor het invullen van je profiel @Peet4 :)

 

Ik heb voor de zekerheid je verbinding tot aan de Experia Box doorgemeten en deze ziet er (gelukkig) goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Ik vermoed dat een extra KPN Experia Wi-Fi er voor moet gaan zorgen dat je straks ook op de eerste verdieping (waar je werkt) goede Wi-Fi hebt. Zal ik je kosteloos een extra exemplaar toesturen?


dat zou een veel betere oplossing zijn dan een 10 m lange kabel vanaf de zolder moet ik toegeven!

Kijk, dat is nog eens service…. al werkt mn wifimanager nog steeds niet, maar ik ga ervan uit dat ik dat ding dan nooit meer nodig heb

Al die verwijzigingen naar de wifimanager werd ik wel een beetje zat moet ik toegeven.

Adres is schiedam, dat gaat nog wel eens fout, dus voor alle zekerheid even de plaats waar het heen mag ;)


Snap ik alleen dien je de extra KPN Experia Wi-Fi ook met een kabel aan te sluiten. Ik heb (kosteloos) een extra setje (2 exemplaren) voor je aangevraagd. Een koerier komt deze week langs om het pakketje met daarin de 2 KPN Experia Wi-Fi's af te leveren!


Hoi @Peet4 , heb je het setje KPN Experia Wi-Fi inmiddels mogen ontvangen?


Hi JanZ,

ik heb ze ontvangen en tot nu toe helemaal geen problemen meer op onze eerste verdieping! Heel erg bedankt, blij dat jij ons niet weer richting wifi manager verwees!!!

Wel valt op dat het mobiele netwerk achteruit lijkt te gaan. We zijn het niet vaak kwijt, maar zien wel dat het erg varieert van 3 naar 1 streepje. Keken daar nooit zo veel naar, maar ook geeft de tv soms een foutmelding. als we van zender verwisselen is het weer ok, maar er lijkt wel iets te spelen. We zitten in een nieuwbouwwijk dus er wordt hier nog van alles aangelegd, maar we hebben nooit storingsmeldingen gehad en de laatste dagen wel. Dus leek me voor de buurtbewoners wel fijn als ik dat aan jou meld, aangezien ik via andere kanalen nooit veel verder kwam :)

Nogmaals hartelijk dank voor je service!!!


Goedemorgen @Peet4 :)

Fijn om te lezen dat je ze hebt ontvangen en dat je nu geen problemen meer ervaart op de eerste verdieping, heel erg graag gedaan!

 

Wat betreft het mobiele netwerk; ervaar je ook daadwerkelijk problemen of kijk je alleen naar de streepjes? 

 

Verder geef je aan dat de tv af en toe een foutmelding geeft; welke foutmelding krijg je precies te zien?