Skip to main content

Ik heb de wifimanager al een paar keer gebruikt maar hij komt niet door de laatste stap er kan geen meting gedaan worden. En ik heb de indruk dat de wifi snelheid te laag is. Ik heb handmatig al een paar de modem uitgedaan maar dit helpt niet.

Hoi @Wimmo1956, welkom bij ons op het forum. Je kunt ook via andere wegen een speedtest doen, dat hoeft niet per se via de Wifi Manager. Kan je ook meer vertellen over de situatie? Merk je dit bijvoorbeeld alleen via Wifi, of ook via bekabeld aangesloten apparaten? Welk type modem (Experia Box) heb je van ons, heb je andere Wifi apparatuur in huis (Experia Wifi. SuperWifi of anders)? Als je er meer over vertelt kunnen wij met je meedenken.


Hallo Jasper, sorry voor de late reactie.

Ik woon in een appartement van ongeveer 85 vierkante meter. Ik heb een KPN Box 12.

Ik snap dat je ook via andere apps de wifi snelheid kan meten. Ik heb de computer, gsm en ipad via wifi verbinding. Nu heb geen problemen meer en is de snelheid ok. Maar ten tijden van de melding was er wel een probleem en ik vraag me af of superwifi of een wifiversterker het probleem als dat er is kan verhelpen aangezien ik in een appartement woon alles gelijks vloers.


Een late reactie is geen probleem @Wimmo1956, er zijn soms andere dingen in het leven. De verbinding is nu weer goed dus, dat is fijn. Voor een woning van 85 m² kunnen Wifi versterkers zeker helpen. Dat hoeft daarvoor niet specifiek apparatuur van ons te zijn, als ze gunstig geplaatst en goed aangesloten zijn kunnen ze het netwerk een groter bereik geven.