Skip to main content

Ik heb steeds vaker problemen met de draadloze internetverbinding Wifi.

Paar keer geprobeerd het probleem op te lossen door middel van een reset uit te voeren maar zonder resultaat.

Nu probeer ik de Wifi Manager te doorlopen om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Tot op heden heb ik geen enkele keer de stappen van de Wifi Manager kunnen afronden.

Na het punt dat er gevraagd wordt welke modem ik in gebruik heb gaat het mis en wordt er aangegeven op een ander moment het opnieuw te proberen.

Inmiddels ben ik nu een week verder en heb ik elke dag meerdere keren geprobeerd de Wifi Manager af te ronden maar helaas lukt dit niet?

Ik heb de cookies geaccepteerd ook heb ik andere webbrowser geprobeerd maar ik kom niet verder.

Er is al telefonisch contact opgenomen met KPN en men heeft van alles getest en uitgevoerd maar zonder resultaat en vervolgens probeert men je Super Wifi punten te verkopen?

Ik had een lange tijd geen problemen met draadloos internet via Wifi maar nu is het elke dag en meerdere keren problemen.

Waarom kan ik van de Wifi Manager geen gebruik maken?

Waarom valt met regelmaat de Wifi verbinding weg?

 

 

 

Hallo @Ka PN ,

Welk modem heb je?

De reden dat ik dat vraag is dat met de modems ouder dan de v7 de wifi manager niks wil doen.


@martijn197108 Ik heb de KPN Box 12 (zwarte modem)

Zojuist weer geprobeerd 

 


Ben je wel ingelogd met je eigen Mijnkpn account?


Ja wel anders kan je immers de Wifi Manager niet starten;)


Kan je het op een ander apparaat proberen?


Nee want ik heb maar 1 telefoon. 

Nog een poging zonder resultaat…

 


Heb je geen laptop ofzo?


Nee Martijn…

 

 


hmm,Tja.

Misschien een andere browser?

Of via de KPN thuis app valt ook te proberen.


Hi @Ka PN. We zien de laatste tijd sporadisch wel wat binnenkomen over dit soort meldingen. We kijken op het moment of dit ligt aan een storing of niet. Wel zien we vaak dat het met een andere browser of apparaat vaak wel lukt om de Wifi Manager volledig te doorlopen. Mocht je om die reden toch het lukken om een ander apparaat tijdelijk te kunnen gebruiken thuis dan zou dat waarschijnlijk het probleem oplossen. Ook zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Mocht het toch om een storing gaan kan ik je dat gelijk laten weten en je toevoegen aan de voorbeelden die we doorsturen naar de partij die dat oplost. Daarnaast kan ik dan op afstand voor je kijken wat ik kan doen om de wifi ter plekke te verbeteren. Wat betreft vraag of we specifiek op een resultaat aansturen om SuperWifi te verkopen, dat uiteraard niet. Wel is het zo dat het netwerk tegenwoordig dermate druk is dat het met alleen een modem niet meer haalbaar is in grotere huizen overal voldoende dekking te leveren. Een versterker op een tweede of ook derde plek in huis is dan de beste oplossing. Vandaar dat dit vaak de aangedragen oplossing is. 


@Ka PN is het ondertussen nog gelukt om met een ander apparaat wel de meting af te ronden?


Zoals ik eerder heb aangegeven, heb ik meerdere webbrowsers al geprobeerd.

Ik heb een Samsung Galaxy S21 met de laatste updates.

Naar mijn weten een betrouwbaar toestel welke naar behoren functioneert.

Dat KPN verwacht dat ik dan maar een ander toestel zal gaan kopen om de Wifi Manager te kunnen voltooien is te gek voor woorden maar het gaat nog een stap verder door dan maar een profiel in te gaan vullen?

Zou het kunnen liggen aan mijn geslacht, leeftijd, lengte, gewicht of misschien wel mijn geboorteplaats.

Ik gaf aan dat ik in het verleden zo goed als geen last heb gehad van Wifi dat regelmatig wegvalt. 

Er zijn ook geen nieuwe electronische apparaten of meubilair aangeschaft, mijn omgeving is niet veranderd daaruit kan ik de conclusie trekken dat de oorzaak bij KPN apparatuur/software ligt.

Heb ook gecontroleerd of er storingen en/of werkzaamheden bekend zijn maar deze waren er ook niet.

Men kan zo wel meer dan 100 problemen opnoemen om de oorzaak bij de klant neer te leggen.

Als KPN aangeeft dat het netwerk zo belast is zegt dat ook al iets meer.

Als men geen enkel idee heeft over hoe de oorzaak van het probleem (WEG VALLEN VAN WIFI CONNECTIE) te kunnen herleiden om het vervolgens op te kunnen lossen, geef het dan gewoon eerlijk aan alstublieft.

 

 

 

 

 

 

user-mention widget


@Ka PN de reden dat ik zo aandring op de WifiManageris omdat het de beste manier is om de kwaliteit van de wifi te verbeteren als de verbinding verder in orde is. Daarnaast vraag ik naar een ander apparaat omdat waar het niet lukt het stappenplan te voltooien het vaak makkelijker is een ander apparaat te gebruiken dan uit te zoeken waarom het niet lukt. Dit kan ook bijvoorbeeld een laptop van een buur zijn die tijdelijk even bij jou op de wifi wordt aangesloten. Verder wil ik de dingen natuurlijk niet moeilijker maken dan nodig is. Vandaar ook dat ik in mijn bericht van 16 december heb gevraagd je profiel in te vullen. Met die informatie kan ik namelijk je abonnement in het systeem vinden en kijken of de verbinding naar de woning toe stabiel is of dat er een andere voordehandliggende oorzaak is. Wat ik in dit geval kan doen is dat nu eerst doen nadat je je profiel in hebt gevuld. Laat je het hier een weten?


Tijdens de feestdagen is er met een Iphone 12 en een OnePlus 9 Pro weer geprobeerd de Wifi Manager te doorlopen en weer gaat er iets mis.

Ik heb ook de KPN app geïnstalleerd en diensten gekoppeld enz, vervolgens de Wifi Manager weer uitgevoerd met precies het zelfde resultaat 0.

@Bram_ Welke gegevens heb je nodig in het profiel?

KPN heeft al metingen verricht en men kan niets opmerkelijks waarnemen, bekabeld internet is ok.

Mijn gasten hebben zelf ondernomen dat mijn Wifi regelmatig wegvalt (afgelopen weekend) waaronder ook KPN gebruikers zijn en het ook niet meer normaal vinden wat ik ervaar.

 

  


Ik ben dus niet alleen wat betreft het niet kunnen voltooien van de Wifi Manager.

Maar ik heb geen Digitenne, toch maar eens checken of er een dubbel abonnement is gekoppeld aan mijn KPN ID…



Admin: reactie verplaatst naar eigen topic coorspronkelijke topic]


Ik heb het zelfde probleem.

Vanwege instabiele Wifi signaal wilde ik ook de Wifi Manager doorlopen om te achterhalen wat het probleem kan zijn of kan oplossen.

Helaas bleef de Wifi Manager steken na de modem selectie en Wifi versterker aanwezigheid.

Nu lees ik dat de topic starter 2 abonnementen gekoppeld had staan in zijn KPN ID en ik heb ook 2 thuis abonnementen gekoppeld aan mijn KPN ID.

Hoe kan ik het oude Thuis abonnement verwijderen?

Na de selectie abonnement wijzigen krijg je een leeg scherm te zien?

Admin: Reactie afgesplitst en samengevoegd met je eigen topic


Ik heb het zelfde probleem.

Vanwege instabiele Wifi signaal wilde ik ook de Wifi Manager doorlopen om te achterhalen wat het probleem kan zijn of kan oplossen.

Helaas bleef de Wifi Manager steken na de modem selectie en Wifi versterker aanwezigheid.

Nu lees ik dat de topic starter 2 abonnementen gekoppeld had staan in zijn KPN ID en ik heb ook 2 thuis abonnementen gekoppeld aan mijn KPN ID.

Hoe kan ik het oude Thuis abonnement verwijderen?

Na de selectie abonnement wijzigen krijg je een leeg scherm te zien?


@Ka PN op dit moment is het niet mogelijk om producten zelf handmatig te ontkoppelen door een probleem met de MijnKPN. Wat je zou kunnen doen als je op dit moment met een tweede e-mailadres een nieuwe MijnKPN aanmaken en daar alleen het thuis abonnement aan koppelen. Doe dit uiteraard alleen nadat je zelf bevestigd hebt dat je meerdere vaste abonnementen gekoppeld hebt aan je huidige MijnKPN. Wel zie ik dat er gister vanuit de Wifi Manager apparatuur is gestuurd gister. Zou je kunnen bevestigen dat deze goed is aangekomen en voor verbetering heeft gezorgd? 


Naar mijn weten heb ik zelf niets gekoppeld in mijn KPN ID?

Wel is er toen der tijd dat mijn abonnement contractsduur afliep een andere abonnement afgesloten.

Zou het daardoor kunnen komen dat er 2 abonnementen in mijn KPN ID staan?

Waar ik in andermans topic las dat zijn/haar oude (Digitenne) abonnement het probleem was in zijn/haar KPN ID waardoor de persoon in kwestie de KPN Wifi Manager niet kon voltooien, werd deze vervolgens verwijderd door KPN.

Zou dit voor mij ook mogelijk zijn omdat ik niet graag mijn eigen email onbruikbaar maak voor de diensten van KPN vandaar.

Ik was gedwongen om dan maar een "SuperWifi" af te nemen omdat KPN niets meer kon betekenen voor mijn instabiele Wifi signaal (welke we overduidelijk ervaren) want men niets kon waarnemen.

Helaas heeft ook het "SuperWifi" hardware onze instabiele Wifi signaal problematiek niet verholpen maar ik zal nog een andere positie kunnen uitproberen voordat ik definitieve conclusie maak het retour te zenden.

 


Bedankt KPN voor het ontkoppelen van mijn oude abonnement.

Ik had toevallig vandaag ook al een nieuwe email account aangemaakt en ik was in staat om de Wifi Manager te voltooien.

Dus mocht het zijn dat u de Wifi Manager ook niet kan afronden, check dan of er meerdere abonnementen zijn gekoppeld aan uw KPN ID.

Helaas kwam er slecht resultaat uit zie onderstaand screenshot.

 


Ik geef het op na 2 maanden van alles te hebben geprobeerd en wil ook de "Super Wifi" retour willen zenden.

Naar welk adres?

 


@Ka PN vervelend om te horen. Maar wel begrijpelijk. Ik ben ondertussen in contact met het team dat gaat over de werking van de Wifi Manager. Ik zie alleen dat ik dat hier nog niet had laten weten. Excuses daarvoor. Voor het terugbrengen van de SuperWifi kan je het best naar een van onze winkels gaan. Je kan hier checken welke winkel bij jou in de buurt open is. Neem daarbij even een (digitale) kopie mee van de factuur waar de kosten op vermeld staan. Dan kunnen ze het ter plekke voor je regelen. Zoals gezegd ben ik dus op de achtergrond bezig om te kijken hoe we de problemen met de Wifi Manager voor je op kunnen lossen. Gezien dat verder niks doet aan de wifi in je huis zou ik je willen vragen om te zien of we daar ook zonder de Wifi Manager aan kunnen doen. Ik wil voorstellen daarvoor een nieuw topic aan te maken omdat het nogal afwijkt van je originele vraag. Als je hier laat weten wanneer je dat topic hebt aangemaakt kan ik die wel persoonlijk voor je oppakken.Â