Skip to main content

Goedendag, 

Wij hebben in ons huis slecht WiFi bereik. Nu wilde ik dit even testen om eventueel een WiFi versterker aan te schaffen. Maar de WiFi Manager geeft steeds aan dat de server overbelast is. Hebben jullie een oplossing?

Groeten Johan

In die tussentijd kan jij je profiel aanvullen en zelf uitgebreid testen en de resultaten hier posten.

Dus op verschillende plekken waar wifi slecht is 3x testen met tussenpozen van enkele minuten.

Geef zoveel mogelijk informatie door die van belang is voor de medewerkers. Misschien kunnen zij zonder de officiële wifimanager  ook de de gratis Experia wifi verzenden.

Let op! Als je deze al gaat krijgen moeten deze bedraad worden aangesloten. Ik weet dat ze nu slecht leverbaar zijn en mogelijk veroorzaakt dat nu ook de foutmelding die je krijgt.


Goedemiddag @Springgarden / Johan en welkom op het Forum :)

 

De afgelopen dagen waren er wat problemen met de KPN Wi-Fi Manager maar inmiddels zou deze weer moeten functioneren! Mijn advies is dan ook ook hier mee aan de slag te gaan en kijken wat hier in eerste instantie uit gaat komen. Mocht het middels de Wi-Fi Manager niet lukken dan gaan we kijken of we je probleem op een andere manier op kunnen lossen!


Goedendag JanZ

Ik heb al een aantal keer gechat met KPN en ze hebben een kanaal omgezet, maar nog steeds de melding bij de WiFi Manager dat de KPN server overbelast is. Dus als er een andere manier is, dan hoor ik graag van je.

 

 


Goedendag JanZ

Ik heb al een aantal keer gechat met KPN en ze hebben een kanaal omgezet, maar nog steeds de melding bij de WiFi Manager dat de KPN server overbelast is. Dus als er een andere manier is, dan hoor ik graag van je.

 

 

Hi @Springgarden. Probeer je de Wifi Manager via de browser, of via de MijnKPN app? Via de browser zou het wel moeten lukken namelijk. Ik hoor het graag.


Hoi Paul_

Dank voor je reactie.

Geprobeerd via de KPN Thuis app en via verschillende browsers (Chrome, Edge, Firefox) op verschillende apparaten (laptop, mobiel, tablet). Helaas allemaal dezelfde melding.

 


Bedankt voor je snelle reactie! Ik wil dit graag gaan doorzetten want ik zie meerdere meldingen. Heb je heel toevallig een screenshot voor me?


Inmiddels is deze storing bekend, en er wordt aan gewerkt.


Hopelijk worden de problemen snel opgelost, ik heb dezelfde problemen sinds ik vorige week geswitched ben naar kpn. Heb op 1e en 2e verdieping slechte Wi-Fi maar wifi manager is hele tijd overbelast


Ten overvloede: ook ik krijg al een aantal weken dezelfde melding. Zowel via mijn laptop (via Chrome) als via de app op mijn telefoon.
En ook hier on huis zeer instabiele wifi, ondanks twee versterkers. Die staan zowel op de begane grond als op de eerste verdieping.

 

 


Hoi @Paul_ 

Dank voor je bericht. Ter info: het probleem is er nog en ik hoor graag de status van de storing.


Hoi @Paul_ 

Dank voor je bericht. Ter info: het probleem is er nog en ik hoor graag de status van de storing.

Het is blijkbaar een lastig probleem. Het speelt nog steeds, maar lang niet overal en altijd. We proberen zoveel mogelijk voorbeelden aan te bieden bij de technische afdelingen om erachter te komen waar het fout gaat. Excuses voor het ongemak.


Hoi @Paul_ 

Nog geen nieuws over de storing? Zou het ook mogelijk aan de Experia Box kunnen liggen, dat daar geen verbinding mee te krijgen is? Ik heb namelijk ook het idee dat het signaal steeds wat zwakker wordt van de Experia Box. 


Hoi @Paul_ 

Nog geen nieuws over de storing? Zou het ook mogelijk aan de Experia Box kunnen liggen, dat daar geen verbinding mee te krijgen is? Ik heb namelijk ook het idee dat het signaal steeds wat zwakker wordt van de Experia Box. 

Hi! Vandaag weer een update gekregen dat de prioriteit wordt verhoogd van de storing omdat een oplossing vooralsnog uitblijft. Dus ja, we zijn er nog mee bezig, maar ik heb nog geen oplostijd.

Nee, dit heeft niets met het modem te maken. Dat weet ik wel zeker. 


Hoi @Paul_ 

Hebben jullie misschien al weer een update? Ik krijg helaas nog steeds dezelfde foutmelding. 


Al weken slechte WiFi, en WiFi manager geeft al weken de melding “server overbelast” maakt niet uit hoe ik het probeer, app, browser, maakt niet uit..


Hoi @Paul_ 

Hebben jullie misschien al weer een update? Ik krijg helaas nog steeds dezelfde foutmelding. 

Geen nuttige update voor jullie. Alleen interne updates dat er aan gewerkt wordt op verschillende vlakken, maar er is nog steeds geen oplostijd te geven… We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen (en dan de wifi manager even negeren)? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan helpen we je graag verder. Dit gedoe met de manager duurt echt te lang, dus laten we kijken of we het anders kunnen oplossen.

Al weken slechte WiFi, en WiFi manager geeft al weken de melding “server overbelast” maakt niet uit hoe ik het probeer, app, browser, maakt niet uit..

Klopt, het duurt veel te lang… Lees ook eerdergenoemde topic door, en als dat niet helpt dan kun je je eigen topic aanmaken zodat we je daar kunnen gaan helpen.


Na contact met de klantenservice nu al dagen aan het proberen om de WiFi manager te gebruiken om zodoende een WiFi versterker te kunnen krijgen omdat een gedeelte van het huis geen bereik heeft maar WiFi manager blijft overbelast. Hoe kan ik nu een versterker krijgen?


Na contact met de klantenservice nu al dagen aan het proberen om de WiFi manager te gebruiken om zodoende een WiFi versterker te kunnen krijgen omdat een gedeelte van het huis geen bereik heeft maar WiFi manager blijft overbelast. Hoe kan ik nu een versterker krijgen?

Hi. We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Wellicht heb je daar ook wel wat aan. Als het gaat om de Wifi versterkers kan ik alleen maar adviseren om het zo nu en dan te proberen… Op dit moment staat het incident nog altijd open, en weet ik nog niet wanneer het is opgelost.


Wat heb je aan een oplossing die klantenservice geeft die niet bereikbaar is en als ik ophef forum kijk is dat niet sinds ik heb gebeld vorige week maar al langer. 
dus ik bel met klantenservice die zeggen dat ik online iets moet oplossen alleen die server is onbereikbaar!

Hoe moet ik het dan oplossen?


Zie mijn vorige bericht. Misschien kan dat topic je in de tussentijd helpen… Voor de rest kan ik alleen mijn excuses aanbieden voor het lange wachten op de storing.

Toch nog een kleine update wat betreft de Wifi Manager; Het probleem lijkt niet bij de Wifi Manager zelf te zitten, maar KPN ID en de daarbij gekoppelde producten. Dat is nu in onderzoek en zodra ik daar meer over weet laat ik het hier weten.


Voordat ik met klantenservice bel heb ik uiteraard eerst zelf alles al doorlopen wat kan helpen en daarnaast is het kanaal ook veranderd en dat alles helpt niet. 
mij heb ook producten ontkoppeld en opnieuw gekoppeld maar geen enkele optie werkt, de WiFi manager doet het niet en ik zit op 4g in huis. 


Investeer in een paar Wi-Fi versterkers en het probleem is opgelost. Bij voorkeur een bekabelde versie.


@Paul_ krijg nu een onderstaande melding. En voor zover ik het kan zien is mijn 06-nummer gewoon gekoppeld.

Oeps

We kunnen je mobiele nummer niet vinden. Kijk in MijnKPN of je 06-nummer is gekoppeld aan je KPN ID.


@Paul_ krijg nu een onderstaande melding. En voor zover ik het kan zien is mijn 06-nummer gewoon gekoppeld.

Oeps

We kunnen je mobiele nummer niet vinden. Kijk in MijnKPN of je 06-nummer is gekoppeld aan je KPN ID.

Bedankt voor je melding! Sinds eergisteren zijn inderdaad de foutmeldingen op de pagina aangepast. Hierdoor kunnen de technische mensen specifieker het probleem onderzoeken. Ik geef deze van jou als voorbeeld door aan hen! Dit is een probleem “onderwater”, dus bij jou ziet alles er verder normaal uit.


Update: Het is dus nog geen echte blijvende oplossing, maar toch een tussentijdse oplossing zodat je de Wifi Manager kan gebruiken.

Workaround om produkt te ontkoppelen om zo de mismatch in het KPN ID op te lossen:

  1. Ga naar MijnKPN met een webbrowser (op een pc / laptop / mobiele telefoon; gebruik de MijnKPN-app niet).
  2. Log in met uw KPN-ID.
  3. Ga naar het tabblad “Producten”.
  4. Klik onderaan op de link “Ontkoppel product” (deze link wordt niet weergegeven in de app, alleen in een browser).
  5. “Uw gekoppelde producten” moet uw mobiele nummer tonen.
  6. Klik op de link "Product ontkoppelen" onder het mobiele nummer.
  7. Klik op de "X" om de verbinding met het mobiele nummer te verbreken.
  8. Sluit vervolgens op dezelfde pagina het mobiele nummer opnieuw aan (de klant heeft de code nodig die naar de mobiele telefoon wordt verzonden).
  9. Ga na het opnieuw verbinden naar het tabblad Profiel.
  10. Klik op de knop "Uitloggen".
  11. Log opnieuw in op MijnKPN en controleer of de gegevens voor het mobiele nummer nu worden weergegeven.