Skip to main content

Ik heb geen internet op mijn zoons kamer en wil wifimanager runnen om gratis wifiversterkers te krijgen. Na meerdere malen inloggen kreeg ik kpn server overbelast. Dat krijg ik nu niet meer. Nu krijg ik dat hij mijn 06 niet herkend bij mijn kpn terwijl deze wel gekoppeld is. Van verschillende apparaten geprobeerd en verschillende browsers maar geen resultaat. Nu de bundel van mijn zoon 5000 al verbruikt. Na chatten met kpn geen oplossing.


Admin: Reactie verplaatst en eigen topic voor je vraag aangemaakt



Kpn heeft nu nieuw modem opgestuurd

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dat ziet er al een stuk beter uit! 40Mbit/s moet je eigenlijk prima mee kunnen internetten. Als het zonder wifiversterker beter is dan mét vermoed ik dat deze niet goed ingesteld stond/staat.

Met snelheden als dit kom je helaas niet in aanmerking voor de gratis wifiversterkers maar als jouw wifiversterker goed ingesteld wordt moet daar zeker weten wel winst te halen zijn.
Ik wil je dan ook adviseren deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren. Hoe dat met deze wifiversterker allemaal werkt kun je hier vinden.

Een retourdoos voor het 4G modem heb ik toegestuurd, deze zal je met een paar dagen in de briefpost ontvangen!


Inmiddels splitter geplaatst, 4g modem uit. Wifi versterker geinstalleerd en bij mijn zoon neergezet. Nu vol wifi op zijn kamer

 


Nu trekt hij denk ik teveel internet weg door kastje van mijn zoon dus nu weer in mancave geen goede internet

 


Dus nog een wifiversterker voor de mancave en het probleem is opgelost. Maar wifimanager doet het nog steeds niet dus is het probleem niet opgelost. Kan ik wifiversterker krijgen gebaseerd op speedtest in mancave ? 


Wifiversterker nu verplaatst dan bij mijn man in kantoor vol wifi en bij mijn zoon weer waardeloos. Dus volgens mij enige oplossing wifi versterker erbij. Kan kpn die gratis opsturen gebaseerd op laatste screenshot internetsnelheid mancave want wifimanager doet het nog steeds niet


Ik heb de wifi experia's voor je aangevraagd. Ik stuur je een PM!


Ik heb de wifi experia's voor je aangevraagd. Ik stuur je een PM!

Top eindelijk opgelost


Beste Thomas,

Hierbij wil ik je hartelijk danken voor je support. Nog wat laatste vraagjes. Een nieuw modem is onderweg naar ons. We hebben nu V10. Ik weet niet of dit een nieuwer model is en het zin heeft deze alsnog te installeren.je stuurt een doos op voor het modem in buitengebied, kan ik in dezelfde doos de andere spullen zoals modem en ontvanger opsturen ? Dit alles van het abonnement van maarsseveensevaart in Maarssen. Ik heb onlangs wifi snelheid van 100 naar 200 gezet. Heeft het nog zin dit naar 500 te zetten ? Op dit moment zijn er full time 4 mensen met 4 telefoons, 4 computers en 2 tv's


Hoi Corine, 
Wanneer je een nieuw modem krijgt is het eigenlijk altijd raadzaam deze te gebruiken (mits het een nieuwer type is) maar uiteindelijk mag je dat natuurlijk zelf weten. Je kunt ook je huidige modem blijven gebruiken.
De retourdoos is eigenlijk gewoon een doos met ons retouradres erop dus je kunt daar alles in doen wat je terug wilt sturen. Als het er niet in past kun je ook een andere willekeurige doos gebruiken en het volgende adres daarop zetten:

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

Of je de extra snelheden nodig hebt is echt heel erg afhankelijk van hoe alles aangesloten is, hoeveel data er in de pieken gebruikt wordt en hoe je de snelheden dusver ervaart.
Wifi zal er niet per definitie sneller van worden en je merkt het verschil voornamelijk bij het downloaden van grote bestanden. De meeste gebruikers hebben meer dan genoeg aan 100Mbit/s of 200Mbit/s.
Aan de andere kant kun je het altijd een maandje proberen en als het niet bevalt kun je altijd weer terug naar de oude snelheden! :)


Wifi versterkers ontvangen, maar heb nog steeds nieuwe modem niet dat verstuurd zou zijn 1 juli. Ik denk ref 4047598. Ik kan beter wachten tot ik nieuwe modem heb, maar week onderweg ? Denk iets misgegaan. Kan iemand dit nazien? 


Hoi Corine, ik denk dat er wat miscommunicatie geweest is. 4047598 Is de retourdoos.
Ik zie zo ook geen nieuw modem onderweg. Je kunt je wifi experia's gewoon installeren met je huidige modem!


Dat is nu weer jammer om te horen, want ene jeroen heeft dit duidelijk beloofd een nieuwer model op te sturen, anders had ik het modrm van maarssen omgeruild met mijn modem, maar die heb ik nu gisteren teruggestuurd in de veronderstelling dat het nieuwste model modem onderweg was naar mij  ik dacht met het nieuwste model modem 1 experia wifi neer te zetten in de mancave en 1 bij de zijkant van het huis bij de tuin want op beide kanten had ik hele slechte wifi, nu moet ik er 1 dichtbij modem plaatsen en andere in mancave. Dit werkt overigens inmiddels, maar heb ik nog steeds geen wifi in de tuin. Jammer dat er beloftes worden gedaan die niet na worden gekomen. Dit vind ik niet correct. Overigens niet jou schuld. 


 


Hierboven screenshot van eerdere communicatie. Dan moet dit toch worden nagekomen?


Ik snap echt niet dat je van die v10 af wil. Dit is het beste modem wat kpn ooit heeft gehad!!


Oke joep dan houden we het zo, maar vervelend dat ik dan in de tuin geen wifi heb . Ik dacht dat de V10 A beter is en je dan ook niet experia wifi vlakbij modem hoeft te plaatsen maar alleen op het punt waar je slechte wifi hebt


Speedtest vd tuin


Er zijn altijd veel problemen geweest met de v10A dus die gaat je echt niet helpen. Het is in jouw geval meer een kwestie van de wifi versterkers strategisch te plaatsen. Er hoeft helemaal geen versterker vlakbij de v10 te staan. Even uitgaande van een standaard huis met de experiabox in de meterkast en de tv ontvanger bekabeld aan de experiabox. Dan plaats je 1 versterker naast de tv ontvanger en dan hoef je ook geen nieuwe kabel te trekken. De 2de met een kabel naar de 1ste verdieping en liefst op de 2de verdieping ook 1. En ja wat is slecht wifi….laten we zeggen onder de 20Mbps is niet best maar zelfs dan kan je eigenlijk nog alles doen. Staar je niet blind op de snelheid. En meer dan 100Mbps bekabeld heb je echt niet nodig.


Net de wifi versterker verplaatst naar kamer dochter, andere uiteinde huis(wij hebben nl geen verdiepingen maar alles gelijkvloers, dus in totaal nu 3 wifi versterkers in alle uithoeken en nu overal vol wifi. Probleem opgelost door al jullie goede adviezen. Dank hiervoor


Kijk hier worden we vrolijk van. Fijn om te horen.