Skip to main content

Ik ben 15 dagen geleden klant geworden bij KPN en heb een internetabonnement voor 200mbits. Ik merk dat mijn WiFi signaal op bepaalde plekken erg slecht is. Als ik naast mijn modem sta dan behaal ik 200mb/s maar zodra ik in mijn woonkamer of slaapkamer sta (5 meter van modem af) dan is mijn WiFi signaal erg laag en neemt de snelheid ook aanzienlijk af. 

Ik kan de WiFi Manager niet afronden. Zodra ik de vier snelheidsmetingen heb afgenomen en op “bekijk resultaten” klik dan krijg ik de volgende foutmelding:

Ik heb hiervoor ook al contact opgenomen met de klantenservice van KPN en een klacht ingediend via KPN chat op advies van de klantenservice. Beide verwezen mij weer terug naar de WiFi Manager..

 

Dan lijkt het me handig dat we je verder gaan helpen dan alleen het opnieuw doen van de wifimanager @Anouk2020! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik even verder kijken waar het mis gaat. Daarnaast begrijp ik dus dat je in de woonkamer lagere snelheden haalt. Als je daar de speedtest doet welke resultaten krijg je dan? Is er wel in alle kamers van het huis wifi of zijn er ook kamers waar er helemaal geen wifi te krijgen is?


Beste Bram,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. Het klopt inderdaad dat ik lagere snelheden heb in mijn woonkamer en slaapkamer. Ik heb de speedtest uitgevoerd en hieruit blijkt dat de download en upload snelheid in beide ruimtes tussen de 30 en 50 mbps ligt. Dit is aanzienlijk lager dan mijn abonnement van 200 mbits. Bijgevoegd zijn de resultaten van de speedtest in mijn slaapkamer. 

Ik woon in een appartement van 45M2, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan de afstand tot het modem ligt. Daarnaast komt het ook geregeld voor dat mijn wifi voor enkele seconden of minuten wegvalt. Dit gebeurt niet alleen op de plekken waar ik lagere snelheden behaal, maar ook vlak naast het modem. Het netwerk lijkt dus erg onstabiel te zijn. 

Wij werken momenteel met z'n tweeën thuis, dus een stabiele internetverbinding is van belang.

 

 


Heel erg bedankt voor de duidelijke informatie. De snelheid die je haalt ligt wel boven de snelheid die we beloven maar is inderdaad minder dan we zouden verwachten. Ook is het wegvallen absoluut niet de bedoeling. We gaan nog een paar stappen doornemen om het een en ander uit te sluiten. Is er al een reset gedaan zoals hier in stap 2? En zou je eens willen kijken of het verschil maakt als je het modem zo hoog mogelijk neer zet? Ook levert het de beste verbinding op als je het modem niet direct achter een meubel of stuk apparatuur hebt staan. Als deze dingen niet helpen, of je hebt ze al gedaan, zou ik je willen vragen hier nog even contact op te nemen. Daarmee weet ik dan voldoende om de vervolgstappen voor je te kunnen uitzetten.


Beste Bram,

Ik heb de speedtest meerdere keren uitgevoerd en het verschilt per keer welke snelheid ik behaal. Het is ook al voorgekomen dat de snelheid onder de 20 mbps zakt. Zoals al eerder genoemd valt de wifi ook regelmatig uit, dus het netwerk lijkt erg onstabiel. Ik heb mijn modem al op afstand laten resetten, maar dit heeft geen effect gehad. Verder staat het modem in de meterkast (hier is de glasvezelaansluiting). Het modem staat nergens achter wat het direct blokkeert. Ik heb wel al geprobeerd om de meterkastdeur open te laten staan, maar dit had geen invloed. Ook maakt het geen verschil als ik mijn modem hoger neerzet.

Groet,

Anouk


Beste Bram, 

Weet u al wat de vervolgstappen zouden zijn? De KPN wifi verbinding valt nog regelmatig weg tijdens het thuis werken. 

Groet, 

Anouk

 


Ik denk dat de beste stap nu is om toch een keer de wifi manager te doen. Die hoort automatisch een duidelijke oplossing te geven. Zou je die kunnen doen en kijken wat die aangeeft? Het best kan je de metingen doen op de plek waar je straks aan het werk bent. 


Beste Bram,

Zoals eerder aangegeven doet de WiFi manager het bij mij niet. Ik krijg nog steeds dezelfde melding als hierboven aangegeven. Het grootste probleem is dat de WiFi regelmatig wegvalt. Is er een oplossing om het signaal stabieler te maken?

Ik hoor graag van je.

Groeten,

Anouk

 

 


Excuus voor de late reactie. Ik heb aansturing laten doen om toch wifi apparatuur te laten sturen. Ik zou je willen vragen deze te installeren en te kijken of het daarmee beter is geworden. Ik zal dit topic iets strenger in de gaten houden.

 

Admin: In dit topic lees je precies hoe de Wifi Manager werkt.


Gelukkig WiFimanager doet het weer!


Hier een vergelijkbaar probleem. Hiervoor ook een aparte topic voor aangemaakt. Zo te zien heeft het oplossen van het probleem dus een maand geduurd? Is het probleem inmiddels wel verholpen bij jou Anouk?


Zelfde probleem met de Wifi Manager. 3x gebeld naar KPN en wordt iedere keer doorverwezen naar de wifi Manager. 
Wifi signaal valt weg in de slaapkamer eerste etage en de zolder. 
Wel beetje genoeg van na 20 verwoede pogingen om de Wifi Manager het gewenste resultaat te geven, elke keer dezelfde fout melding. 
 

Hoop dat KPN ook een andere oplossing heeft voor dit probleem ipv enkel de Wifi Manager 


Goede middag

Heb diverse pogingen gedaan om de WiFi goed te krijgen  via wifimanager  alle mislukt  heb nu een snelheid op 3meter afstand van 32

 Hopelijk is er iets aan te doen