Skip to main content

@Remco_ ik heb hetzelfde probleem sinds we hier glasvezel hebben (hiervoor ook abo bij kpn, geen probleem en zelfde snelheid).

WiFi manager geeft nu alleen probleem want 404 in beeld bij de speedtest, is dit bekend? 
oh en ter info: dit is dus de hoogte van mn WiFi in mn slaapkamer, 4 meter van mn router vandaan, begane grond)

 

Hoi @Elise1302, welkom bij ons op het forum. Ik ben niet Remco, maar dat vind je vast niet erg. 

Krijg je deze melding nu nog steeds, of is dit inmiddels gelukt? Als het nog niet gelukt is, zou je dan kunnen vertellen hoeveel abonnementen je aan jouw MijnKPN hebt gekoppeld? We zien deze melding wel eens als er 2 Thuis abonnementen (bijvoorbeeld het internetabonnement en een e-mailonly pakket) zijn gekoppeld. Is dat bij jou het geval?

Als dat niet het geval is, zou je de speedtest dan eens via de directe link kunnen proberen: kpn.com/speedtest?


Hi Jasper,

nou vooruit 😉. Ik heb zowel internet als tv via kpn, geldt dat als 2 thuisabonnementen zoals je bedoelt? 

testen via de link werkte prima, maar mijn probleem zit hem niet in de snelheid, als wel in het wegvallen van mn WiFi. Daar heb ik nu dus nog steeds geen oplossing voor 😞.

 

groet Elise 


Internet en TV zit in hetzelfde abonnement, dat is het dus niet. De speedtest zelf werkt wel dus, maar ergens gaat het mis met het aanroepen vanuit de Wifi Manager lijkt het. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en daarna een seintje geven? Dan kan ik ook kijken of ik vanaf deze kant iets kan zien.


Internet en TV zit in hetzelfde abonnement, dat is het dus niet. De speedtest zelf werkt wel dus, maar ergens gaat het mis met het aanroepen vanuit de Wifi Manager lijkt het. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en daarna een seintje geven? Dan kan ik ook kijken of ik vanaf deze kant iets kan zien.

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik zie alleen even mijn melding daarover hier niet. Ik heb een tv/internet hussel-abonnement plus telefoon mobiel maar dat  laatste doet waarschijnlijk niet terzake. Ik heb een andere browser geprobeerd, maar die test is online niet mogelijk..Wel.lastig want wifi hier valt om de haverklap uit (ik dacht ik voorzie je van nog wat informatie 😉)


Heb het nu ingevuld, met mn naw, is dat voldoende? 
 

Groet Elise 


Zouden jullie het nog eens kunnen proberen @Elise1302 en @Ecaj? We hadden hier een aantal topics over en naar aanleiding daarvan hebben we achter de schermen ook gekeken of er iets gevonden kon worden.

Bij het starten van de speedtest via de Wifi Manager bleek iets mis te gaan, wat jullie dus merkten. Dat is nu rechtgezet en het moet weer werken.


De speedtest is idd weer zichtbaar en werkt! Alleen jammer dat de WiFi-manager geen oplossing biedt voor ‘wegvallende WiFi, ook al kun je wel voor dat probleem kiezen in de app. Misschien iets om door te geven aan de app-bouwers/communicatie om aan te passen?

we hebben nu immers nog geen oplossing voor dit probleem. 


Wat gebeurt er als je in de app kiest voor wegvallende wifi? Gaat er iets mis met het stappenplan, @Elise1302, of is het zo dat het probleem niet daadwerkelijk opgelost is na afloop van het stappenplan? 


Hi Erik, er gaat iets mis met het stappenplan. Je kunt nl alleen kiezen voor het thema ‘trage of wegvallende WiFi’, waarna in feite alleen een stappenplan volgt voor trage WiFi, en geen mogelijke oplossingen voor wegvallende WiFi.


Wat krijg je dan precies aangeboden? Is dat onderstaande? Die leidt je dan door naar de Wifi Manager. Of is het nog een stap terug?

 


Ik wilde net testen, maar ik kom (vandaag) niet verder dan de snelheidstest (zie screenshot). Overigens krijg ik dat als optie nadat ik kies voor ‘wegvallende WiFi’ en de vraag op hoeveel apparaten het voorkomt. Hierna komen geen adviezen over wat te doen met wegvallende WiFi, omdat er niets aan de hand is met de snelheid…

 


Wat zijn de problemen met de wifi @Elise1302?


Hoi Joep, zie mijn eerdere berichten: mn WiFi valt regelmatig weg. 


Ps: en de WiFi-manager biedt geen soelaas voor dit probleem maar test enkel je snelheid


Ik ben niet zo gek op die wifimanager om eerlijk te zijn. Vaak is het makkelijker om het zelf op te lossen.  Welk type modem heb je? Gebruik je wifiversterkers? Wat is er zoal aangesloten op het modem? Blijft de bekabelde pc of laptop en tv wel goed werken? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi Joep,

ik zie je vaste tekst in je bericht mbt bekabelde WiFi, maar in een huis van amper 40 m2 mag ik toch verwachten dat mn WiFi op 3 meter afstand op 3 volledige sterkte is? 
mij heb ff gecheckt: mn modem is de kpn box 12b, merk sagemcom. Ik heb geen bekabelde tv/pc, noch WiFi-versterkers (want: minihuis ;)). 
van vrienden begreep ik dat andere aanbieders ook wel wifiversterkers opsturen als de WiFi niet goed is, kan ik daar bij jullie ook een verzoek om doen? Want voordat ik glasvezel kreeg viel mn WiFi niet uit 😞