Skip to main content

Hallo,

Wij zijn gisteren overgestapt van budget energie internet 500Mb naar KPN met een snelheid van 1Gb

Het gaat om hetzelfde netwerk de router is vervangen door een experiabox 12.

Nu is de snelheid drastisch lager i.p.v. dat het 1x zo snel zou moeten zijn, zie mijn foto's van de snelheidstests. Nu nog maar 292 download en 366 upload terwijl bij budget energie gewoon de maximale snelheid werd behaald van 516 download en 354 upload.

Er is niets veranderd aan de opstelling van de router, staat op dezelfde plek als de vorige.

 

​​​​​​Wat te doen? Moet hier een monteur bij komen? Hij is gisteren nog wel naar de verdeelkast in de wijk gegaan omdat volgens hem het signaal te geknepen binnenkwam in ons huis...

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Te lage wifi snelheid , als je nu eens test met dezelfde software die je het eerste liet zien, nperf dus?

Ik heb net met nperf getest en meet ongeveer 200Mbit/s bij een1 Gigabitverbinding, bekabeld gemeten.:tired_face:

Als ik test met speedtest.net haal ik mijn gebruikelijke 940/940Mbit/s.:relaxed:

 

 


Goedemorgen @Te lage wifi snelheid en welkom hier op het forum (en bij KPN) !

 

Dit is een lastige omdat dit nog steeds prima snelheden zijn voor Wi-Fi. De snelheid waarvoor je een contract hebt, heeft betrekking op de snelheid die binnenkomt op de Experia Box. Wanneer je met een bekabelde verbinding werkt dan zou je de contract snelheid gewoon moeten halen. Zodra je draadloos gaat werken, lever je in principe snelheid in daar het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Voor een stukje optimalisatie van je Wi-Fi netwerk zou je de Wi-Fi Manager eens kunnen doorlopen!