Skip to main content

Met mijn nieuwe abonnement ging ik razend snel door mijn MB’s heen. Toen ben ik de wifi instellingen op op mijn mobiel gaan checken. Als ik op mijn Samsung mobiel de wifi verbinding check, staat er een melding: verbonden zonder internet.

Ik heb de experiabox al opnieuw opgestart zonder resultaat. Zodra ik mijn mobiel opnieuw opstart verdwijnt de melding. Maar gedurende de dag komt de melding ‘verbonden zonder internet’ terug.

Hoe is dit op te lossen? 

Hallo @Mootje76 , wat vaak helpt is de oude wifi-instellingen verwijderen en opnieuw aanmelden of het mobiele deel van de phone resetten, een van beide of beide mogelijk afhankelijk van de soort en versie software die op de phone zit.

 


Beste @JanD  dank voor je reactie. Ik heb beide opties gedaan. Nu kijken of het probleem verholpen is.


Helaas het probleem blijft. Mijn zoon heeft het zelfde. We hebben allebei de Samsung Galaxy A21s.

Ik heb inmiddels gelezen dat meerdere mensen dit probleem hebben met dezelfde telefoon.


Hoi @Mootje76 . Welkom op het forum. 

Wat een irritante storing. Zo gaat je bundel wel heel snel op. Blijven andere draadloze apparaten in huis wel verbonden? Kun je ook vertellen welk type experiabox jij thuis hebt staan?


Hoi @Erwin_  

Het is zeker een irritante storing. We hebben  een Experiabox V10. 

Mijn zoons zeggen dat ze ook.problemen met de tablets hebben. Maar met onze vorige mobiele telefoons hadden we geen problemen.

 

Ik heb de wifi manager al gedaan, bij opnieuw opgestart en laten resetten door KPN op afstand.

 

 


@Mootje76 . Het kan ook aan een update van onze kant liggen.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? (is de reset op afstand ook gelukt? Is het modem toen helemaal gereset? )


@Erwin_  Ik heb mijn profiel aangevuld. 

De  modem is op afstand uit gegaan en weer aan. 


Hebben jullie nog steeds last van dit probleem?


De laatste dagen gaat het een stuk beter. Wat heb je precies gedaan @Erwin_ ?


Er was een update rondgestuurd die voor vervelende issues zorgde. Het lijkt er op dat ze dat hersteld hebben.

Mocht het probleem toch terug komen wil ik dat graag weten. 


hallo  Ik heb het probleem ook , vorige  week nieuwe mobiel. via wifi versterker verbonden zonder internet, maar soms ook wel. direct via modem geen probleem. mijn huisgenoten hebben geen probleem  graag tip cq hulp. de winkel had geen oplossing.    want ik weet het niet meer


Hallo, heb het zelfde probleem. Nieuwe telefoon gekocht, een Samsung A51.

Ik krijg hem met geen mogelijkheid op de wifi thuis. Ik heb een modem van KPN. Provider is Vodafone.

Heb echt alles al geprobeerd. Mijn telefoon gaat overal op de wifi, maar thuis verbindt hij niet, legt geen contact. Telefoon is teruggezet naar de fabrieksinstelling bij Cool Bleu, daar komt ie vandaan. Maar thuisgekomen doet hij niks. Modem gereset door mijzelf en door KPN. Nog steeds niks. Hij heeft het ook nooit gedaan, maar daar kwam ik pas achter toen ik al vrij snel door mijn bundel heen was. Heb zin om er maar overheen te rijden met de auto. Wat een ergernis is dit!

Begrijp ik het goed dat Erwin van de KPN is?

De KPN zegt dat het aan de telefoon ligt, Cool Bleu zegt dat het aan de KPN ligt. Zo schiet het fijn op.

Ik lees hierboven dat er update van de KPN rondgestuurd is???? Waar gaat dat over?? Over dit probleem?? Is blijkbaar bekend, als ik alles lees.

Heel graag een oplossing! Ben in staat om gewoon maar nieuwe telefoon te kopen, maar vrees dezelfde riedel.

2 laptops doen het prima op hetzelfde modem, evenals mijn oude telefoon, die helaas wijlen is.

Help!!!!


Hoi @help mijn wifi . Welkom op het forum.

Wat gebeurt er precies als jij wilt verbinden. Laat jouw telefoon wel de netwerken zien (dus ook je eigen netwerk?)

Het feit dat andere apparatuur gewoon op wifi werkt geeft mij wel het idee dat het iets met de telefoon te maken heeft. 


@montana7 : Bij jou verbindt ‘ie soms wel en som niet? Begrijp ik dat goed. Waar verbind je mee? Een versterker? (zo ja, wat voor versterker is dat?)