Skip to main content

Ik heb nu hetzelfde probleem, bij de buurvrouw is die wel zichtbaar,maar niet bij mij. Wat kan ik doen? Ik heb de Experience Box v10A. HELP 🙈🙉🙊

Dag @Janneke Visschedijk! Welkom op ons KPN Forum. Vervelend dat je het netwerk niet ziet staan op jouw telefoon. Verschijn het netwerk ook niet (tijdelijk) als je het modem even uit-/en aan zet?
Wat voor telefoon gebruik je? 

 


Hij verschijnt alleen op mijn telefoon helaas niet, ik heb een Samsung A12


Dat is vervelend. De kans zit er dik in dat het met een instelling van de telefoon te maken heeft. Om erachter te komen wat er precies voor zorgt waarom het netwerk niet zichtbaar is, moeten we het een en ander gaan uitsluiten.

Laten we beginnen met de wifi instellingen zelf. Kun je eens de eerder verbonden wifi-netwerken vergeten? Ga naar Instellingen>Verbindingen>Wifi> klik op de drie puntjes rechts bovenin > Geavanceerd > Netwerken beheren. Wis alle wifi netwerken door rechtsbovenin op ‘Wissen’ te drukken. Selecteer alle netwerken om het in een keer te kunnen doen. 
Schakel hierna het toestel volledig uit en weer in. Zet de wifi aan en check of jouw wifi-netwerk nu wél zichtbaar is. 

Ik ben benieuwd! 

 



 

 


Helaas, bovenstaande uitgeprobeerd, maar wifi is niet zichtbaar 🙄


Ik las zojuist dat de Samsung A12 geen 5GHz ondersteunt. De V10a zendt zowel 2.4GHz als 5GHz uit. Wat we vaak zien is dat apparaten die géén 5GHz ondersteunen, geen verbinding kunnen maken met het modem als 5GHz is ingeschakeld. Je kunt 5GHz (tijdelijk) uitzetten zodat jouw telefoon het netwerk wél ziet staan. 

Kun je met een wifi-verbonden apparaat, zoals een laptop of tablet, naar de webinterface van het modem gaan? 
Eerste keer inloggen? Kijk dan op de sticker van het modem. Daar vind je de inloggegevens. 

Eenmaal ingelogd> Ga naar: WLAN 5GHz (bovenin) > Selecteer bij Enable Radio ‘NO’ >Klik op: Save Settings

Geef het modem even de tijd. De 5Ghz frequentie wordt uitgezet. Als het goed is, verschijnt jouw wifi-netwerk nu wel in de lijst met netwerken op jouw telefoon. Zo niet? Start het toestel opnieuw op. 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Laat het maar weten als je vragen hebt @Janneke Visschedijk. 


Ik ben uiteindelijk terug gegaan en heb uitgelegd waarom de telefoon niet kon verbinden met mijn WiFi en ik kon mijn telefoon ruilen voor een betere Samsung Galaxy S10plus met een forse bijbetaling natuurlijk, maar nu heb ik wel direct verbinding en is het probleem opgelost. Dankjewel voor je hulp, nu kan ik tenminste wel zeggen dat ik alles heb geprobeerd! Groetjes Janneke


Bedankt voor het melden @Janneke Visschedijk. Goede keuze! Veel plezier met je nieuwe telefoon :sunglasses: