Skip to main content

Gisteren werkte alles. Vandaag geen herkenning van wifi netwerk meer op alle apparatuur. komt niet voor in de lijst van netwerk wifi. Wel internet bij kabel aansluiting. dan zie je de modem wel kpn……...

Hoe kan dit lijkt erop dat KPN iets heeft veranderd in de modem.

Lees van alles op het forum.

Wat is de oplossing en kom niet met de standard oplossingen die kpn geeft wifi verbeteren etc etc op de site.

 

Wat te doen??

gr

jos

Het lijkt er op dat je modem een reset heeft gehad. Zie je wel een onbekend nieuwe wifi netwerk staan? Dat zou dan de ssid moeten zijn wat op het modem staat.


Hi, Dank voor je reactie. Er staat een rits van wifi netwerken, 1 verborgen en 1 kpn numer …. niet bekend. Via kabel zie ik wel de bekende netwerk van wifi en werkt ook via kabel. Zie ook iets wat op de modem staat


Ik adviseer een fabrieksreset (foutje door de update van de router?) Om vervolgens met 1 device in te loggen en de netwerknaam en het wachtwoord weer te wijzigen zodat de overige apparatuur weer verbinding kan maken.


en hoe doe je dat precies.


  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje 'reset'. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Achterop de modem staan de netwerknaam en het wachtwoord wat u dan kunt gebruiken om in te loggen.


ok thx


Weet u hoe u moet inloggen op het modem na de reset?


mmm nee,hoe


Welke router heeft u?

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.


kpn box 12


Hier de handleiding om de naam en wachtwoord aan te passen.

 


ssid is de netwerknaam en wpa is wachtwoord netwerk, correct


Klopt.

 

U ziet vanzelf bij de beschikbare netwerken de SSID die ook op de router staat voorbij komen.


ok ga ermee aan de slag thanks voor je ondersteuning en duidelijkheid (ben er geen prof in namelijk) :-)


Wij helpen u graag.


Thx Jeroen


jeroen nog even een vraag

als je de modem reset ben heeft dit invloed op de itv / tv en de wifi boesters?

moeten die dan ook ingesteld opnieuw worden


ITV niet, wifi booster weet ik niet, ik denk het niet maar problemen met internet heeft u nu, dus uitproberen kan geen kwaad.


ok. Trouwens wel leuk van KPN als men de modem up-date of zo dat de klant met de problemen zit en maar moet zien op te lossen. maar ja zo gaat het. thx voor de support


Hier is het niet fout gegaan. Het blijft techniek en overal kan het een keer mis gaan helaas. Zie niet in grote getallen dat er veel problemen zijn bij meerdere klanten.


Jeroen en Joep

De oplossing/probleem was

Ben de modem ingegaan zonder te reset etc. Bij wifi basic was een andere ssid naam en bij wpa2 een ander password als eerst. De ssid stond ook in de lijst met wifi namen. heb deze aangeklikt en password ingegeven zoals in de modem staat en zowaar het werkt.

Maw de modem naam-ssid en password is veranderd in de nacht. Joep zat er dicht bij maar de sticker achter op de modem geeft dus niet meer weer wat intern de naam en password is.

Kijk morgen of ik het oude terug kan zetten. Anyway thx to you guys.

Hoop dat dit andere verder helpt