Skip to main content

Beste KPN,

Ik help mijn oom met het installeren van de nieuwe V12 Experiabox. Koud kunstje zou je zeggen. Alles werkt, zoals wifi op Ipad en telefoons, maar helaas niet op een laptop van Lenovo type G50. Deze laptop ziet alle draadlozen netwerken in de buurt en ook gewoon het netwerk van de oude V9 Experiabox, maar niet die van de nieuwe V12 Experiabox.

Ik heb vaak genoeg gereset, netwerk drivers geupdate tot de laatste versies, windows 10 is geupdate. Ik zou niet meer weten wat de oorzaak is. Jullie wel?

Hallo @dufhoen 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft de laptop daar last van.

Probeer eens de WiFi instellingen van de KPN Box aan te passen naar WiFi 5.

Zet daarvoor in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12


Hallo @dufhoen , ben je al in de gelegenheid geweest om mijn suggestie te testen?


Holy sh.., hier heeft het gewerkt. Gister de box geinstalleerd en alles vond het netwerk behalve de pc. Al naar andere instellingen zitten kijken en proberen, werkte allemaal niet maar deze wel. Fijn!


Heb een gast account gemaakt alle punten wordt de WiFi  herkent behalve weer op m’n laptop. Daar komt niks in beeld. 
Â