Skip to main content

Ik heb half augustus een upgrade gekregen van de modem software. Ik lees dat de Box12 nu de master is geworden en ook een superwifi punt is geworden. Nu werkt het nog prima op de meeste apparaten in huis, maar niet op mijn windows 10 laptop. Vaak moet ik meerdere keren proberen te verbinden met het wifi netwerk voordat het lukt. En de verbinding valt ook best regelmatig weg. Ik heb het vermoeden dat het komt omdat de Box 12 nu een superwifi punt is, omdat  mijn laptop daar zo'n beetje naast staat. Als ik naar een andere plek in huis loop, lukt het wel in 1 keer. Het kan natuurlijk aan die laptop liggen, maar voor de upgrade werkte het prima. Iemand hier ervaring mee?

laptop en modem en wifi punten heb ik al een keer herstart.

En is het mogelijk om de wifi zender op de box bv uit te zetten?

Hoi @Wwej, nu de Box 12 de master is, kun je de wifi daarop niet uitzetten. Dan zet je namelijk de volledig de wifi uit. 

Wat je nog eens kan proberen is het netwerk vergeten op de laptop en deze opnieuw aanmelden. Of je kan kijken of je de drivers van de netwerkadapter kan updaten. Mogelijk dat dat nog zorgt voor verbetering. 


Het is uiteindelijk opgelost door in http://mijnmodem.kpn/ wifi 6 uit te zetten (802.11ax) en terug te gaan naar 802.11b+g+n. Het zal wel een rariteitje van mijn laptop zijn, want op andere apparaten werkt wifi 6 wel goed.