Skip to main content

Beste heer/mevrouw, ik heb al een aantal maal geprobeerd om de wifi te verbeteren adhv de wifi manager. Ook heb ik een aantal maanden terug hier al eens voor gebeld. Echter blijft de wifi op de 1e verdieping en op zolder erg slecht. Ook de resultaten van de wifi manager geven dit aan. Aangezien we nu sinds dit jaar (wegens gezinsuitbreiding) ook op deze verdiepingen veel gebruik maken van de wifi wordt dit steeds vervelender, en met name erg irritant. Omdat we al zeker 10 jaar klant zijn, wil ik u vragen om een oplossing te bieden voor dit probleem. Ik hoor graag van u

denk dat je geen oplossing van kpn hoeft te verwachten voorlopig
 

ja kan wachten tot de superwifi van 149 euro weer beschikbaar is, kan weken duren
of andere mesh accespoints halen.https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh?ref=626958&cmt=c_a,cp_2074579842,a_73314087821,t_kwd-369525005435,n_g,d_c&gclid=Cj0KCQjwm9D0BRCMARIsAIfvfIaOq5QAl1O2nlY8xrOJfFhStwjx8GOk26DWOHknBHVvKY_jARqEORcaAkkyEALw_wcB

of iemand inhuren om een utp kabel naar boven te trekken als dat mogelijk is. 

en dan een iets goedkopere accespoint plaatsen

 

of wachten tot na de crisis wat zeker nog een paar maanden duurt. voordat kpn weer normaal een monteur stuurt voor dit soort problemen.  en die kunnen dan kabels trekken. 

als dat niet mogelijk is zul je toch aan de mesh moeten (altijd betaald)


@arjanlist Welkom op het forum. Wat vervelend om te lezen dat je op je eerste verdieping en op je zolder je wifi niet naar wens kunt gebruiken. Mag ik vragen wat het resultaat van de Wifi Manager is geweest, als in wat was de geboden oplossing? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen. 


Zorg sowieso voor een kabel naar boven. WiFi op zolder ga je nooit redden met puur wifi versterkers / extenders. 


@arjanlist Welkom op het forum. Wat vervelend om te lezen dat je op je eerste verdieping en op je zolder je wifi niet naar wens kunt gebruiken. Mag ik vragen wat het resultaat van de Wifi Manager is geweest, als in wat was de geboden oplossing? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen. 

@Rutger 

Dank voor je reactie.

Ik heb mijn gegevens aangevuld zoals verzocht, mocht er nog iets ontbreken hoor ik dat graag. De oplossing/resultaat van de wifi manager was (net als de vorige keer) dat op het modem een ander kanaal werd geselecteerd waardoor de verbinding verbeterd moest zijn, echter merken we daar weinig van. Hopelijk kun je ons helpen in het verbeteren van de wifi 


@arjanlist Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel! Ik heb je een privé bericht gestuurd, zou je wanneer mogelijk hierop kunnen reageren?Â