Skip to main content

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe laptop aangeschaft, een Lenovo IdeaPad S340-14IWL. Hierbij heb ik ook Norton 360 gekocht en geïnstalleerd op de laptop. Na een aantal dagen kreeg ik problemen met mijn draadloze wifi. Deze valt om de 5 minuten uit. Wanneer ik op 'problemen oplossen' klik, krijg ik de volgende melding: de standaardgateway is niet beschikbaar. Vervolgens werkt de wifi gewoon weer, maar na 5 minuten valt deze weer weg. Ik ervaar dit probleem alleen bij deze nieuwe laptop. De overige apparaten in het huis werken prima.

De router zit op de begane grond en mijn laptop op de eerste verdieping. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:

- bij de energie instellingen van de netwerkadapter gekeken en het vinkje verwijderd bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Heeft niet geholpen

- instellingen op maximale prestaties gezet. Heeft niet geholpen

- in adresbalk 192.168.2.254 ingevoerd en ingelogd. Vervolgens naar WLAN en dan Settings gegaan. Bandwith op 20 MHZ en Channel op 9 (omdat de router ook kanaal 9 aangeeft) gezet. IGMP Snooping stond al op ON. Hierna viel de wifi weer weg, dus heb ik vervolgens Bandwith op 20/40 MHz gezet en Channel op Auto. Dit hielp helaas ook niet. 

- Fabrieks-reset gedaan van de modem/router. Ook dit hielp niet.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Alvast bedankt.

Euhm... u heeft een Experiabox. Heeft u daarnaast nog een router?


Beste @AslanIA, welkom! Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik ben ook benieuwd of je naast de Experia Box nog een andere router aangesloten hebt. Heb je de Wifi manager al eens doorlopen?


Helaas, geen oplossing gevonden. Ik heb klantenservice gebeld om nieuwe router(modem) te vervangen. Ze zeiden dat dat niet kan. In dit situatie lijkt me beste oplossing is, overstap naar andere provider.


Helaas, geen oplossing gevonden. Ik heb klantenservice gebeld om nieuwe router(modem) te vervangen. Ze zeiden dat dat niet kan. In dit situatie lijkt me beste oplossing is, overstap naar andere provider.

Als u niet ingaat op vragen en geen antwoorden geeft, dan komt er inderdaad geen oplossing nee... :neutral_face: