Skip to main content

Mijn tablets hebben regelmatig last van wifi onderbreking. Ik moet dan op tablet telkens wifi aan en uitzetten en dan doet hij het weer. Heeft iemand een oplossing ?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hangt er helemaal van af wat je gebruikt aan modem, wifiversterkers enz. En welke types precies. Hoe ze zijn aangesloten en waar ze staan. Welke tablet is het?

 

 


Hallo Dennis

Modem is experiabox V10A en mijn rablet is samsung galaxy tab A model sm-510.

Verder geen versterkers of wat dan ook in appartement 90 m2.

Normaal altijd al jaren perfect alles.

Ook hebben we sinds een halfjaar dat af en toe tv beeld bijv seconde stilstaat. Dus ik denk dat modem(die ik al regelmatig gereset heb) gewoon af en toe aan en uitslaat voor een split second.

Als mijn wfi op tablet wegvalt schakel ik even wifi van tablet uit en aan en alles doet het weer.

Maar het is erg vervelend. Hoop dat je mischien oplossing kent.

Vriendelijke groet jan 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee voor een paar jaar terug wel gehad maar na nieuwe aansluiting bekabeling etc nietmeer  meer nodig volgens monteur. 

Hebben perfecte ontvangst van wifi op paar storingen na. Ligt echt aan modem denk ik want de wifi valt bij mij en gelijktig bij mijn vrouw tegelijk even weg. Na opnieuw verbinden gaat alles weer een poos goed.

Opnieuw verbinden doen we door op tablets wifi even uit en in te schakelen.

Groet jan 


Hi @janjoeky! Zou je nog kunnen bevestigen dat je het resetten van je modem hebt gedaan zoals is aangegeven bij stap 2? Als dat het geval is en je hebt zowel wegvallende wifi als wegvallend televisie signaal zou je dan je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Als het alleen om de wifi gaat op dit moment zou ik je willen vragen de WifiManager te doorlopen en te zien wat daarvan de uitkomst is. 


Gisteren nogg een keer experiabox v10a gereset. Dus kwartier van stroom af en daarna weer aan stroom. Alles doet het dan weer. Het probleem heb ik duidelijk omschreven....zowel mijn als de tablet van mijn vrouw verliezen gelijktijdeg wifi verbinding. Blijven wel verbonden maar zonder internet.

Heb een enkele keer gemerkt als we tv aanhadden dat bij een niet noemenswaardige storing in het beeld ook de wifi weg was op tablets.

Heb niet precies bijgehouden hoe vaak en wanneer maar is erg irritant.

Na uitschakeling van wifi op tablet en het weer inschakelen doen ze het weer.

Als wifi niet in en uitgeschakeld wordt ,wordt doorr automatisch verbinden verbonden zonder internet volgens mij

Groet jan 


@janjoeky resetten gaat in dit geval net even wat anders dan hoe je het nu doet. Met alleen het stroomloos maken van het apparaat blijft daarop dezelfde software draaien. Op de smalle kant van de Experiabox, waar alle kabels op aangesloten zijn, zit een klein gaatje waar “Reset” bij staat. Door met een paperclip of ander dun voorwerp het knopje in dat gaatje 10 seconden ingedrukt te houden reset je deze. Als je op de voorkant ziet dat het lampje even kort uitgaat heb je dat gedaan. Diezelfde instructie staat ook op deze pagina bij stap 2. 


Bedankt ga ik proberen..hoop alleen dat ik mijn gegevens er weer in krijg (ben niet zon technieker) 

Groet jan

Iemand per ongelijk in de buurt van dronten voor hulp ?


@janjoeky Heb je zelf nog iets anders dan de naam en het wachtwoord van je wifi veranderd? Zo ja kan je die met onze KPN Thuis app weer terugzetten. We kunnen je eventueel hier ook de stappen uitleggen om met een laptop of computer via internetkabel in het modem uit te leggen als je ons laat weten welk modem je hebt. Veel van de oorzaken die zorgen voor klachten met de wifi kunnen opgevangen worden via de Wifi Manager. Mocht je willen dat er iemand bij je thuis komt om alles haarfijn in te stellen en te regelen kan je altijd kiezen voor een betaalde servicemonteur. Als je daarvoor kiest krijg je gegarandeerd iemand aan huis die kennis van zaken heeft.