Skip to main content

ik heb sinds 2 dagen een Lenovo tab M10 FHD Plus. De wifi snelheid die ik daarmee bereik is 60 Mbit down en 200 Mbit up terwijl alle andere devices zowel up als down 200mbit bereiken. Ik heb een 200 Mbit abonnement en een V10 experiabox. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

Hoi @Hawete en welkom op ons forum!

Zo te lezen zit het probleem in de tablet zelf. Had je al geprobeerd om Android te updaten? Of wellicht dat het werkgeheugen van de tablet te laag is? Een vol geheugen kan ook zorgen dat de snelheid langzamer wordt op het apparaat. Op zich is 60 Mbit/s nog wel een mooie snelheid voor wifi op een tablet.


Het betreft een 4 dagen oude tablet die direct geüpdatet is en nog 120gb vrij heeft


misschien dat uw andere apparaten de 5GHZ gebruiken en je tablet de 2.4GHZ.Maar 60mbps is een redelijk normale snelheid voor 2.4GHZ.Als dit zo is kan je er weining aan doen.Verder vermoed ik dat @Nico_ werkgeheugen(RAM) bedoeld en geen opslag.


Hallo @Hawete het abo is een snelheid bekabeld gemeten met 1 computer rechtstreeks om op het modem.

Gebruikte je op dat moment de 2,4- of de 5.0-band?

De V10 heeft het voordeel dat je beide banden een aparte naam kunt geven en daardoor ook makkelijker kunt testen waar welke snelheden per band behaald kunnen worden.

De 5.0-band behaalt in de regel de hoogste snelheid.

Ondersteunt jou tablet bij de 5.0-band ook AC of alléén N, in het laatste geval kan niet zo'n hoge snelheid behaald worden.

 


Op al m’n andere devices haal ik 200mbit. Alleen niet op de nieuwe tablet….


Hij ondersteunt ook AC


Hallo @Hawete , dus nogmaals de vraag, heb je die test via de 5.0-band gedaan of via de 2,4-band, dat is een wezenlijk verschil?


Via de 5.0-band


Hallo @Hawete dan zou je de wifi op je tablet even kunnen laten ‘vergeten’ of in de prullenbak gooien en weer opnieuw aanmelden en daarna de tablet herstarten.

Je kunt ook eens een andere speedtest-app proberen of binnen de bestaande app een andere server.

 

 


Ik ga het proberen. Jullie horen zsm of het geholpen heeft


Vreemd met speedtest.net haalt de tablet 150mbit. Niks aan de hand lijkt het