Skip to main content

Configuratie. Expedia 10a Samsung frame smart tv. LAN in KPN tv ontvanger. Werkt prima.

De apps van de tv wil ik bedienen via wifi. Kan wifi activeren op tv via als en dat werkt ook prima.

Als de tv in slaap mode gaat of uitgezet wordt wordt de wifi verbinding verbroken. Als ik de tv aan zet zou je verwachten dat de verbinding automatisch tot stand wordt gebracht. Dit gebeurd dus niet. Elke keer dus wachtwoord invoeren. Als ik mijn mobiel als hotspot instel en vervolgens op de tv verbinding maak met deze hotspot werkt het dus wel. Na aanzetten tv maakt de tv automatisch verbinding met hotspot. Ligt dus aan de KPN kant tw de Experia box 10a. Klantenservice zegt dat ik vermverbinding op tv moet verbreken en opnieuw moet verbinden. Een kul advies. Zeg het maar KPN. Wat gaan we hieraan doen.?

Alles is al tig keer gereset. Tv , modem ontvanger. Tv zelfs factory reset.

Hoi @Jan Veltman, welkom op ons forum!
Ik zou zo snel ook niet meteen weten waar dit hem in kan zitten maar dat klinkt knap vervelend! Heb je hierover ook al eens contact gehad met de Samsung klantenservice? Die kunnen op afstand ook even met je meekijken. Zij hebben ook een eigen forum.


Bij Samsung te rade gaan heeft geen zin. Zoals ik al schreef gaat het automatisch draadloos verbinden met hotspot op mijn mobiel goed. Dus..... ???? En zoals ik ook al schreef heb ik contact gehad met klantenservice.  


Ik heb hier zo niet 1,2,3 een oplossing voor vrees ik @Jan Veltman. Dit lijkt me iets van een instelling te zijn maar ik heb niet genoeg verstand van Samsung TV's om zo te zeggen welke.
De samsung klantenservice kan altijd op afstand met je meekijken, dat lijkt mij de handigste oplossing.


Zoals ik al zei in mijn eerdere berichten kan het niet aan de tv liggen.  'het lijkt mij iets van een instelling ' is een natuurlijk een zeer onbenullige opmerking.  De stroom in mijn huis is uitgevallen door een sluiting en dan zeggen: heeft u de electriciteits maatschappij al gebeld?  Het ligt dus aan de software van de Experia box. Ik heb een gast account aangemaakt in de router en dat heeft het probleem opgelost. Dit is dus een workaround. De Experia box firmware weer niet goed getest. Wat mij erg stoort is het feit dat KPN dit weet maar dat zowel klantenservice als u geen idee hebben en dan maar wat gaan roepen.  De incompetentie en ongeïnteresseerd zijn in de klant die elke maand een flink bedrag overmaakt aan KPN vind ik stuitend. Bij voorgaande incidenten wat het ook zo en toen kwam er een mea culpa van de manager klantenservice. Maar klaarblijkelijk is er niets veranderd. 

 


Het is vrijwel zeker dat de tv niet om kan gaan met bandsteering.  Dus het wisselen van de 2.4ghz en de 5ghz band. We zien dit ook met andere apparaten.  Als u het extra netwerk aktief maakt waar u de 2.4ghz band en de 5ghz band wel kunt splitsen dan is het probleem opgelost.  Gebruik dan de 2.4ghz band voor de tv. Er was hier veel vraag naar. Dus kpn heeft prima geluisterd naar de wensen van de klant.


Dat de tv niet met bandsteering kan omgaan begrijp ik nog wel. Net zoals zoveel apparatuur. Het is KPN die daar dus geen rekening mee houdt. Erger, in de vorige versies van de firmware kon de gebruiker dit instellen. Laat onverlet dat KPN zomaar een update uitrolt zonder de gebruiker te informeren over de limitaties of in ieder geval haar klantenservice goed te informeren. Laat ook onverlet dat het technisch gezien nogal krom is om voor de tv een gast account aan te moeten maken om een tv draadloos automatisch te laten verbinden.  Prima Luisteren naar de klanten is prachtig maar in veel gevallen bleef het daarbij.  En ... Als je nieuwe firmware uitrolt terwijl je weet dat er sprake is van limitaties dan is dat redelijk slordig.


Maar heeft u nu het extra netwerk in gebruik genomen?


Nee, ik heb geen extra netwerk in gebruik genomen. Ik heb gewoon een gast account aangemaakt met een eigen said.  Zoals ik al eerder duidelijk heb aangegeven had de tv geen enkel probleem met een verbinding maken met de Experia box .wachtwoord of wps en verbinding was er en bleef zolang de tv aan stond. Als de tv in slaapstand ging of uitstond en daarna weer aangezet werd kwam de verbinding niet automatisch tot stand. Bij gast account werkt het zoals het hoort. Aldus, foutje in de software Experia box. Trouwens om een extra netwerk te moeten aanleggen voor het 2.4/5 GHz issue vind ik technisch gezien niet goed. 


Ik zie nu dat ik een foutje heb gemaakt.  De v10a heeft het extra netwerk nog niet. Dat komt binnenkort.Â