Skip to main content
Beantwoord

Wifi op nieuwe Dell laptop is traag, hoe los ik dat op?

• January 22, 2026
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Hoi, sinds een week heb ik Dell laptob en wifi 7. De router gaat maar tot wifi 6,  hierdoor kan ik haast geen gebruik maken van het internet

Het duurt lang voordat de pagina is geladen als hij al geladen gaat worden. Mijn andere laptob draait gewoon goed.

Weet iemand waar dit aan kan liggen hoe kan dit eventueel verholpen worden.

Alvast bedankt 

FRANSVP

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@FRANSVP en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al wat hulp hebt gehad. Wil je dit eens controleren? 

Met wifi 6 zou je snelheden tot 4,8 Gbps kunnen halen. Dus het lijkt mij sterk dat het daaraan ligt.

Kun je bij de wifi adapter eigenschappen zien wat de link snelheid is en of die verbindt op 2,4Ghz of 5Ghz?

Daarnaast, als de pagina's langzaam laden, wil ik je ook ons topic meegeven voor het oplossen van trage wifi
Ik weet niet wat je precies al geprobeerd hebt, maar daar staan een hoop tips in en hopelijk ook de tip die het bij jou oplost. 

Ik ben benieuwd naar de resultaten!

4 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 22, 2026

Hoi, sinds een week heb ik Dell laptob en wifi 7. De router gaat maar tot wifi 6,  hierdoor kan ik haast geen gebruik maken van het internet

Met wifi 6 zou je snelheden tot 4,8 Gbps kunnen halen. Dus het lijkt mij sterk dat het daaraan ligt.

Kun je bij de wifi adapter eigenschappen zien wat de link snelheid is en of die verbindt op 2,4Ghz of 5Ghz?

• January 22, 2026

Je gebruikt geen VPN ofzo zoiets?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Hoi Marlon,  ik gebruik alleen de router van de kpn

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Hi ​@FRANSVP en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al wat hulp hebt gehad. Wil je dit eens controleren? 

Daarnaast, als de pagina's langzaam laden, wil ik je ook ons topic meegeven voor het oplossen van trage wifi
Ik weet niet wat je precies al geprobeerd hebt, maar daar staan een hoop tips in en hopelijk ook de tip die het bij jou oplost. 

Ik ben benieuwd naar de resultaten!