Skip to main content

Goedendag,

 

Ik ben al een tijdje klant bij Telfort wat pas is overgegaan naar KPN.

Ik en mijn partner zijn steeds meer thuis gaan werken en hebben onze thuiswerkplekken op zolder geïnstalleerd. In het begin ging dit goed met goed bereik en internet maar zonder iets gewijzigd te hebben is dit de afgelopen tijd flink achteruitgegaan met slechte verbinding en haperende teams-gesprekken tot gevolg. 

Ik heb de wifi manager doorlopen en het advies is: Wifi Boosters.

Nu blijf ik graag klant bij KPN maar ondanks de korting ben ik nog steeds ruim €80 kwijt voor de aanschaf terwijl nieuwe klanten ze gratis krijgen.

Alternatief is overstappen naar een andere provider die ze ook mee aanbied, dan ben ik een stuk voordeliger uit.

Is het mogelijk een uitzondering te maken en wifi boosters ter beschikking te stellen zodat ik klant bij KPN kan blijven en weer zorgeloos thuis (op zolder) kan werken?

 

Hoor graag van u,

 

Mvg, Paul

Hallo @Pvg1092 , ik dacht dat via de wifimanager de super wifi voor €29 per stuk aangeboden worden, dat is voor 2 stuks dus slechts € 58. Via de KPN-webshop €199, dus ik weet niet hoe jij bij €80 komt.

 


Hi @JanD, 

De Wifi Manager adviseert zelfs 3 wifipunten, dan zou ik €88,50 kwijt zijn maar als ik het met 2 red zijn de kosten inderdaad €59 totaal. Echter vraag ik me af of ze zouden werken met mijn oude Experia V10a box en feit blijft dat ik extra kosten maak terwijl nieuwe klanten ze er gewoon bij krijgen.

 

Ik wil gewoon zorgeloos overal in huis kunnen werken en als ik overstap wordt ik beloond. Ik blijf zelf het liefst bij KPN maar financieel is dat niet de beste optie zo...

 


Hallo @Pvg1092 , Een Experia V10a is allesbehalve oud, wordt nog standaard geleverd en zelfs regelmatig softwarematig bijgewerkt.

Nieuwe klanten krijgen de wifipunten niet gratis zoals jij denkt.

Als nieuwe klant kun je kiezen tussen óf wifipunten óf 6 maanden korting, dus als je voor de ‘gratis’ wifipunten kiest, laat je de korting van totaal €75 vervallen en betaal je ze dus toch zelf.

Als ik het goed begrepen heb en je V10a is opgewaardeerd kun je zelfs de witte ronde wifipunten draadloos aansluiten omdat het modem de master wordt, dan heb je dus 3 apparaten die samen een mesh vormen en dus samenwerken voor een optimale draadloze ontvangst.

 


Hoi @Pvg1092, welkom bij ons op het forum. Nieuwe klanten krijgen de keuze zoals Jan noemt, het is niet dat ze een korting krijgen en SuperWifi-punten. Het is een welkomstaanbieding, net zoals jij in het verleden toen je je abonnement afsloot iets zult hebben gehad bij Telfort (meestal een aantal maanden korting). Voor bestaande klanten is die actie er niet. De V10a is niet oud, het is nog een van de nieuwste modellen die we hebben. De update Jan noemt zorgt ervoor dat het modem meewerkt in het meshnetwerk, zie ook dit topic voor meer informatie over die update: Experia Box V10A Update: Mesh 5.00.49_build487-owl].


Ik hoop wel dat u een kabel naar boven hebt liggen.

... thuiswerkplekken op zolder ...

Met 3 SuperWiFi's draadloos een verbinding naar boven toe knutselen is vragen om problemen. Dat is hetzelfde als met de stoptrein van Maastricht naar Groningen reizen: traag, verschillende keren overstappen waarbij je waarschijnlijk meerdere keren moet wachten.


Als je op zolder werkt loont het (dus) zeker de moeite er gewoon een kabel naartoe te trekken. Dan kun je op zolder gewoon aansluitpunten creëren en ook een accesspoint neerzetten. Dat is allemaal veel betrouwbaarder (voor werk tenslotte!) dan het geheel draadloos willen oplossen.


Dank voor jullie reacties allemaal, kabel doortrekken is inderdaad de volgende stap die ik nog kan proberen maar voorheen had ik prima bereik op zolder met een modem in de hal beneden.

Ik wil eerst proberen wat het doetmet WiFi punten c.q. superwifi daar de aanbevelingen goed zijn.

Ik begrijp ook het punt van de welkomstkortingen/cadeaus maar dan blijft het feit dat je af en toe flink kan besparen door over te stappen van provider. In deze situatie is dat voor mij dan ook voordeliger. 


Het word steeds drukker in de lucht met allerlei verschillende WiFi netwerken. Hierdoor kan iets wat eerst wel werkte nu niet meer werken. En wat doet u als antwoord daarop? U knalt er ook nog ff 3 extra WiFi punten bij. Word het nog drukker met WiFi in de lucht 😁


Een kabel is inderdaad de beste optie, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan me ook voorstellen dat dat niet in alle huizen mogelijk is. Laat je ons weten hoe het gaat als je het op die manier hebt aangesloten?