Skip to main content

Hallo,

Wie kan mij helpen bij het oplossen van de volgende puzzel? Eerder contact met de KPN helpdesk heeft niets opgeleverd.

Situatie:

Ben in het bezit van een Experia box V10. Tot kort geleden werkten alle apparaten probleemloos via draadloze wifi. Zo ook mijn vaste PC op zolder. Deze is verbonden via een Netgear Wireless USB adapter. Momenteel kan ik echter geen wifi-verbinding tot stand brengen (gebeurde altijd automatisch), terwijl:

  • alle laptops en mobiele telefoons wel wifi hebben;
  • het scannen van netwerken op mijn PC verschillende resultaten oplevert, maar mijn eigen netwerk staat er niet tussen
  • Als ik een kabelverbinding tot stand breng heb ik wel internetnettoegang
  • Ik kan ook draadloos inloggen op het netwerk van de buren (uiteraard na overleg :-)).

Dus waarom herkent mijn Netgear Wireless USB mijn eigen netwerk niet, terwijl het geen probleem is om op een ander netwerk in de buurt in te loggen? Heb overigens ook handmatig via invoering SSID en WPA2 gepoogd de verbinding tot stand te brengen, maar zonder resultaat.

Harde reset van de Experia box en opnieuw opstarten via KPN helpdesk heeft ook niets opgeleverd.

 

Hoi @HHM . Welkom op het forum.

Die dongle die in je pc zit, waar kan die mee overweg? Zowel met 2,4 als 5Ghz ? Heb je ooit zelf aanpassingen in de v10 gedaan?


Hallo Erwin,

Volgens mij alleen 2.4 Ghz. 

De dag voor de storing heb ik geprobeerd de wifi ontvangst in ons huis te verbeteren via het plaatsen van een wifi-repeater (Devolo, 2.4/5 Ghz) op een tussenverdieping. Via de wps functie probeerde ik verbinding tussen de wifi- repeater en de Experiabox te maken, waarna de wifi op alle apparaten wegviel. Pas na een reset op afstand door KPN was de storing voorbij. De volgende dag merkte ik echter het eerder door mij beschreven probleem met de wifi adapter.


Je kunt proberen om toegang te krijgen tot de webinterface: 192.168.2.254  en vervolgens te kijken op wat voor kanalen er uitgezonden wordt. Het kan zijn dat jouw pc boven moeite heeft met die specifieke frequenties.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.Â