Skip to main content

Heb altijd al slecht wifi gehad benedenverdieping. Enige jaren geleden Wifi versterkers (2) gekocht en via Devolo gekoppeld beneden, echter later bleek dat omdat Devolo punt, interactieve kastje en Wifi Versterkte binnen 1 meter van elkaar stonden, dit problemen gaf met de TV verbinding. Uiteindelijk heeft monteur toen geadviseerd evt.. TV beneden bekabelen, onze modem staat op 1e verdieping, rechtstreeks verbonden aan glasvezel. Zelf Wifi versterker later beneden verwijderd. TV weer prima.

Echter laatste weken diverse malen Wifi manager app gebruikt, blijkt dat ik beneden maar 1  als verbinding heb, dus veel te weinig, kanalen gewijzigd blijft echter 1. Mijn Wifi Analyzer geeft 2 andere kanalen aan als beste optie, echter die kiest de App niet.

Nu hoorde ik van buren dat ze een Wifi booster hebben die zonder kabel direct in stopcontact gaat  beneden. Dat werkt goed, ( Ziggo klanten)

Ik zie nu dat KPN ook super wifi aanbiedt maar moeten er minimaal 2 zijn. Zouden ook onbekabeld zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Zeker gezien de prijs. 149,00.

Goedemiddag @Rosy en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit wifi probleem kenbaar maakt! Super Wi-Fi kan een prima oplossing zijn maar ik zou je eerst willen adviseren om eens (of nogmaals?) aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, zal er als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi worden aangeboden. Deze versterkers dien je bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel ook voor de gewenste verbetering. Bij de Super Wi-Fi hoef je alleen het eerste punt bekabeld aan te sluiten en de overige punten kunnen in het stopcontact. Beide zijn uitstekende opties om er voor te zorgen dat je Wi-Fi een boost krijgt! 


Best Jan,

Dank voor de toelichting. Ik had bij 3 metingen zelfs 1 Mbit/s gehad. 

Heb met vriend(ict) overlegd en die adviseerde de oude Wifi versterker boven op kabel modem te koppelen. Dit gaf meteen al betere wifi boven tussdn 60-70. 

Daarna de andere beneden niet bekabeld op diverse plaatsen  geprobeerd. Heb nu veel beter bereik.

 

Echter nu heb ik 's avonds regelmatig dat beeld tv bevriest. Dan moet je van kanaal wisselen , maar gebeurd som 3-4 per 30 min. 

Dit had ik ook destijds toen de wifi versterker tussen Devolo, interactief ontvanger en tv verbonden was. Echter versterker zit nu 5,5 meter hiervandaan. Wel kreeg ik melding over update 2 dgn geleden. 

Of staat dit los van elkaar? 


Jij bedankt voor jouw toelichting @Rosy :)

 

Fijn om te zien dat het met de Wi-Fi inmiddels beter lijkt te gaan. Nu moeten we er nog voor gaan zorgen dat je het beeld van de tv niet langer bevriest. Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box; rechtstreeks met kabel of gebruik je daar de Devolo voor? Het zou in principe los moeten staan van deze update. Kun je anders voor mij je forumprofiel in kunnen vullen? Dan kan ik vanaf hier je verbinding tot aan de Experia Box eens doormeten en vanuit daar verder kijken naar een oplossing! Ik zie je bevindingen wederom graag tegemoet :)


Ok ik heb eea ingevuld voor je.

Ik wacht af.


Goedemorgen @Rosy en bedankt voor het invullen van je profiel. Ik ben meteen je verbinding tot aan het modem (Experia Box) eens door gaan meten en dit ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Daarom ben ik vooral benieuwd hoe je de tv ontvanger hebt aangesloten op de Experia Box; gaat er vanaf de Experia Box een kabel direct naar de tv ontvanger of gebruik je een draadloze verbindingsset (devolo)?


Best JanZ,

De tv ontvanger is aangesloten via Devolo. 

Hoe kan ik wifi kanaal zelf veranderen? Zie dat ik nu op kanaal 1 zit, was 11. Echter 12, 13 en 14 zijn sterkste, echter deze worden nooit gekozen. Gisteren partner en dochter die klaagden over slecgt wifi terwijl ik dat nu niet ervaar. 

Wij hebben allen Samsung S10 en dochter nieuwste S20. 

 

 

 


Tsja weer die Devolo's.  Haal ze weg en je probleem is opgelost.  Een electriciteitskabel is niet de bedoeld om data over te transporteren. 


Bedankt voor de toelichting @Rosy :)

Het kanaal van de Wi-Fi kun je aanpassen via de servicetool. Officieel gebruiken we in Nederland alleen de kanalen van 1 t/m 11. Kanaal 12,13 en 14  staat bij sommige apparaten ook standaard uitgeschakeld omdat het bijvoorbeeld uit een gebied komt waar deze kanalen 'verboden' zijn. Ervaren je partner en dochter op dit moment nog steeds problemen met de Wi-Fi?

 

Wat betreft de televisie; heb je de mogelijkheid om 1 tv ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten op de Experia Box? Puur om te testen hoor. Maar ik ben heel erg benieuwd of je in dat geval dezelfde problemen zult ervaren. Mocht dat niet zo zijn dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de hoek van de draadloze verbinding. 


Hoi JanZ,

Is Servicetool anders dan dan de Wifi Manager? Laatste heb ik al tig keer geprobeerd en kiest niet het sterkste kanaal. Zit nu op kanaal 11, wifi analyzer geeft 68 dBm aan.

 

Tv huiskamer kan niet rechtstreeks op vaste aansluiting. Dan moeten we kabels laten trekken. 

Vind vreemd dat mijn mobiel beter signaal heeft dan partner en dochter met zelfde samsung. 

Enfin het is al veel beter dan geweest is. 

Ik ga regelmatig meten. 

 

Dank voor je hulp.

Graag nog antwoord over servicetool. 

Rosy


Bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te zien dat het al veel beter is dan het is geweest @Rosy .

 

De servicetool en de Wi-Fi Manager zijn 2 verschillende dingen; de Wi-Fi Manager is een tool die echt alleen voor de kwaliteit van de Wi-Fi is en met de servicetool kun je zelf allerlei zaken aanpassen zoals het kanaal waarop de Wi-Fi staat of de naam van je Wi-Fi netwerk. Er zit wel een klein stukje overlap in in die zin dat zowel de Wi-Fi Manager als de servicetool je Wi-Fi op het kanaal zetten die op dat moment het beste is. Dat blijft een kat - en muisspelletje met andere Wi-Fi netwerken in je omgeving. Zodra je merkt dat de kwaliteit minder wordt, kun je beide tools gebruiken om de Wi-Fi weer op het beste kanaal te zetten.


Hoi @Rosy , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog wat hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag :)


Goedemiddag @Rosy , omdat ik niks meer van je heb mogen vernemen ga ik dit topic sluiten. Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld :)


Ah, dank, tot nu toe gaat beter. 

Dank voor uitleg wifi manager en servicetool. 


Fijn om te lezen @Rosy en bedankt voor het laten weten, dat wordt gewaardeerd 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral weer aan!


Reageer