Skip to main content

De hele helpdesk van KPN is één groot drama!! Ik worstel al een jaar met **** WiFi en geen enkele medewerker geeft een fatsoenlijke oplossing! Elke maand wel lekker €100 incasseren maar geen fatsoenlijk product. Ik ben woest op de werkwijze en ik ben de simpele ‘oplossingen’ die geboden worden door ‘deskundigen’ helemaal zat!

KPN, doe eens iets tegen dit probleem en stuurden monteur met verstand van zaken!

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en bericht aangepast i.v.m. huisregels

Dag @FHL. Welkom op ons forum.

Wat balen dat je al zo lang wifi problemen ervaart! Wil je toelichten wat precies het probleem is met de wifi, welke modem je thuis hebt staan en welke apparaten er allemaal zijn aangesloten op dat modem? 

Ook ben ik benieuwd wat de uitkomst is van onze Wifi Manager. Deze meet op verschillende plekken in huis de wifi verbinding en komt dan met een passende oplossing. Wil je deze eens twee keer achter elkaar doorlopen en een screenshot sturen van de resultaten? De Wifi Manager heeft er even uitgelegen de laatste paar dagen maar is inmiddels gewoon weer beschikbaar. Ik hoor het graag van je, dan zorgen we ervoor dat het wifi probleem nu eindelijk eens opgelost wordt! 


Als u de "simpele" oplossingen zat bent ga dan aan de slag en zorg ervoor dat uw netwerk eruit ziet zoals hieronder omschreven.  Uw Wi-Fi probleem is dan verleden tijd en definitief opgelost. 


Dag @FHL. Welkom op ons forum.

Wat balen dat je al zo lang wifi problemen ervaart! Wil je toelichten wat precies het probleem is met de wifi, welke modem je thuis hebt staan en welke apparaten er allemaal zijn aangesloten op dat modem? 

Ook ben ik benieuwd wat de uitkomst is van onze Wifi Manager. Deze meet op verschillende plekken in huis de wifi verbinding en komt dan met een passende oplossing. Wil je deze eens twee keer achter elkaar doorlopen en een screenshot sturen van de resultaten? De Wifi Manager heeft er even uitgelegen de laatste paar dagen maar is inmiddels gewoon weer beschikbaar. Ik hoor het graag van je, dan zorgen we ervoor dat het wifi probleem nu eindelijk eens opgelost wordt! 

Beste Danny,

Ten eerste mijn excuses voor mijn zeer gefrustreerde reactie, echter zie ik geen licht meer in de tunnel. Het meest frustrerende is dat de wifi ‘ooit’ prima heeft gewerkt(zeker een jaar geleden). Daarbij heb ik zeker niet de indruk dat jullie medewerk(st)ers het verhaaltje echt snappen. De technische kennis ontbreekt volkomen en van de 15medewerkers verteld zeker de helft een tegenstrijdig verhaal. (in de historie is wellicht te zien hoe vaak er door ons gebeld/geklaagd is...)

Wij zijn sinds een paar maand in het bezit van een box12, die het probleem zeker zou moeten oplossen. Dit is dus niet het geval. De wifi komt wel goed binnen(meer dan 100mb), wat dus niet echt het probleem is. Ook de wifi-manager geeft dit aan, al is mijn twijfel wel steeds groter. De wifi valt gewoon constant weg. De apparaten die op het modem zijn aangesloten zijn, betreffen geen overdreven aantallen; Draadloos zijn het vier mobiele telefoons, verlichting,  thermostaat en Sonos.

De tv is rechtstreeks bekabeld aangesloten en deze geeft geen problemen, dus de internetverbinding is prima. De ene verteld dat de wifi versterkers een oplossing bieden, daar waar een andere medewerker dit ten stelligste ontkent. Dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat dit de nodige irritatie opwekt. Een screenshot van de wifi-meting heeft volgens mij weinig nut, aangezien deze vrij redelijke tot goede waarden laten zien. Dit is in korte tijd meerdere keren uitgevoerd. Ik ben van mening dat een goede technisch onderlegd monteur hier de boel moet controleren en metingen gaat uitvoeren en vervolgens met een oplossing komt. Maar vooral de oorzaak is voor mij belangrijk waarom deze problemen er zijn en met voldoende onderliggende uitleg. Heel graag zie ik een reactie tegemoet. Tevens mogen jullie mij ook telefonisch contacten via het bij jullie bekende nummer.

mvg FHL


De KPN Box zou een keer omgeruild kunnen worden. Verder is er geen oplossing.

WiFi is erg gevoelig voor externe invloeden. Misschien is er bij u in de buurt van de KPN Box een stoorzender ofzo.

Een versterker plaatsen in de woonkamer bij de tv ontvanger zou een oplossing kunnen zijn. WiFi op de KPN Box gaat dan uit. En de versterker zorgt dan voor WiFi.

Is de tv echt bekabeld aangesloten? Er word geen gebruik gemaakt van een draadloze verbindingset? 


@FHL  Maak eens een screenshot van je logs in de Experiabox aub.

 

 


Bedankt voor de toelichting. Je zou eens kunnen kijken naar bandsteering. Je maakt nu gebruik van een modem dat wifi uitzendt op twee verschillende bandbreedtes, namelijk 2.4 en 5 GHz. Standaard hebben deze twee netwerken dezelfde naam. Dit klinkt heel handig, maar kan ook voor problemen, zoals een wegvallende verbinding, zorgen. De oplossing hiervoor is om beide netwerken een unieke naam te geven. Door bijvoorbeeld '5 GHz' achter de naam het 5 GHz netwerk te zetten, maak je al onderscheid tussen de twee. Je kunt de naam van het wifi netwerk eenvoudig zelf wijzigen met behulp van onze online servicetool


Bedankt voor de toelichting. Je zou eens kunnen kijken naar bandsteering. Je maakt nu gebruik van een modem dat wifi uitzendt op twee verschillende bandbreedtes, namelijk 2.4 en 5 GHz. Standaard hebben deze twee netwerken dezelfde naam. Dit klinkt heel handig, maar kan ook voor problemen, zoals een wegvallende verbinding, zorgen. De oplossing hiervoor is om beide netwerken een unieke naam te geven. Door bijvoorbeeld '5 GHz' achter de naam het 5 GHz netwerk te zetten, maak je al onderscheid tussen de twee. Je kunt de naam van het wifi netwerk eenvoudig zelf wijzigen met behulp van onze online servicetool

Beste Denise,

Dank voor het meedenken, echter heeft mijn zoon ook e.e.a. al geprobeerd met de bandbreedte.

Ik ben niet zeker of hij deze mogelijkheid ook heeft bekeken, dus we duiken er opnieuw weer in en ik laat het weten als het heeft geholpen. mvg FHL