Skip to main content

Sinds 3 weken weer klant van KPN. Ik heb hiervoor nooit problemen ondervonden met WIFI en nu niks anders meer dan slechte verbinding door het gehele huis. Op dag 1 nadat de monteur geweest mij gemeld bij de klantenservice. Nu 3 weken later nog geen oplossing. Meerdere keren op aandringen van klantenservice medewerker de wifi manager doorlopen met teleurstellende resultaten( zelfs beter ontvangst op zolder dan beneden verdieping< 20 mbps) maar telkens konden zij dit niet inzien in het systeem. 

Ook is er een monteur langsgeweest. Wij staan naast elkaar dezelfde meting uit te voeren hij op zijn device en ik op de mijne ( waar het om gaat) en we verschillen wel 30 tot 40 mbps. Ik beschik over de nieuwste apparatuur hij heeft een verouderd model smartphone. De kosten voor deze monteur ( 1 dag na installatie ) zou ik niet hoeven te betalen maar ook hiervan heb ik geen 100% bevestiging.

Graag eens bericht van KPN in deze hele zaak.

En ik hoef niet te horen dat KPN geen verplichtingen heeft wbt WIFI, en dat het afhankelijk is van de woning. Ik heb nooit problemen gehad tot nu.

 

Welk type modem heb je en werkt het bekabeld wel goed met de bijbehorende snelheid?


Hoi Joep,

Ik heb de nieuwste modem KPN box 12, bekabeld werkt uitstekend met de juiste snelheid. Ook als ik met mijn laptop naast de meterkast sta heb ik goede wifi en daarbij behorende snelheid.


@Wilbert86 

Maakt U gebruik van wifiversterkers ? 

Heeft U glasvezel ?


Hoi Tony,

 

Ik heb glasvezel maar geen wifi-versterkers, deze heb ik ook nooit nodig gehad. 


@Wilbert86

Dan heb ik slecht nieuws !!! NU WEL

Ik praat uit ervaring aangezien ik ook een V12 verstopt heb in de meterkast.

De dekking in je huis is met deze box in de meterkast niet toereikend.

Ik heb er niet lang over nagedacht en een paar bekabelde Superwifi punten geinstalleerd.

Alles werkt nu optimaal.

U had voor deze box een V10 ? Provider ?


Ik had hiervoor T-mobile en heb er ondertussen lichtelijk spijt van dat ik de overstap gemaakt heb naar KPN.

Wel lekker verdienmodel van KPN, pochten met de nieuwste apparatuur maar ondertussen weten dat geen enkele klant goed bedient word zonder de superwifi punten te kopen.


Ik beschik over de nieuwste apparatuur hij heeft een verouderd model smartphone.

 

Tsja het is zoals het is !!!

Is de wifi alleen slecht op uw smartphone of ook op uw laptop (als U niet naast de meterkast staat) ?

U kunt ook nog een ander kanaal kiezen in uw modem zowel voor 2,5 Ghz of 5 Ghz.

Staan waarschijnlijk op automatisch maar check dit nog even aub.

KIjk of de buren misschien op het zelfde kanaal zitten.

Anders zit er niets anders op dan wifipunten plaatsen.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.


-De wifi is op alle devices welke ik in huis heb slecht.

-Beide kanalen staan ook open.

Ik ben wel benieuwd wanneer iemand van KPN zich er mee gaat bemoeien.

Want '’het is zoals het is'’ slaat natuurlijk nergens op.

Een snelheid lager dan 20 MBPS is niet acceptabel.


Anno 2021 is het bijna onmogelijk om met alleen een modem goed Wi-Fi te hebben.  Het lijkt dat de modems wat minder zendvermogen hebben. Gelukkig vind ik persoonlijk.  Dus aan de slag met kabels en Wi-Fi versterkers.  De bekabelde krijg je gratis van kpn bij een snelheid onder de 20.


Nou, Joep1965 KPN houd zich in dit geval mooi stil. Ik heb 2 weken geleden nog iemand aan de telefoon gehad. Deze mevrouw wist mij te vertellen dat een teamleider dit op zou pakken. Top op heden angstvallig stil. Als de wifi versterkers mij zouden helpen dan zou ik daar blij mee zijn.

Hierboven zie je een laatste screenshot van de misschien wel 8 keer doorlopen Wifi-manager. Telkens krijg de melding dat het ingewikkeld is.


@Wilbert86

Die gaan jou zeker helpen !!!

Bedenk wel als je de Experia wifi's zou krijgen cq aanschaffen dat de 1e dan bekabeld wordt aangesloten vlakbij je modem om dat je de wifi van de modem moet uitzetten.

De 2e Experia wifi moet bekabeld worden aangesloten op de 1e verdieping.

Dus U moet daar een kabel hebben.

Misschien loopt daar al een kabel voor een TV op de slaapkamer ?

Andere optie is Superwifi (niet gratis) waarvan 1 bekabeld bij modem en andere draadloos op 1e verdieping binnen zo'n afstand dat hij de bekabelde Superwifi nog ziet (groen brandt)


Anno 2021 is het bijna onmogelijk om met alleen een modem goed Wi-Fi te hebben.  Het lijkt dat de modems wat minder zendvermogen hebben. 

Of KPN drukt bewust de signalen om de WIFI versterkers a € 199,00 aan de man te brengen. Ik heb nu 2 jaar een 100 mbit verbinding en die zie ik zo langzamerhand qua snelheid teruglopen, van gemiddeld 97Mbit naar nu 84 Mbit. 


Dat eerste geloof je toch zelf niet. En dat jouw Wi-Fi snelheid minder wordt heeft alles te maken met het feit dat er steeds meer apparatuur is want Wi-Fi gebruikt. 


Hey @Wilbert86! Het duurde even maar dan heb je ook wat. Hier ben ik! Alle gekheid op een stokje. Dat er wifiversterkers nodig zijn voor een optimaal bereik is zo gek nog niet of hoeft in ieder geval niets negatiefs te betekenen. We dwingen niemand af Super Wifi's te kopen. We hebben namelijk de Wifi Manager die klanten kunnen voorzien van een gratis oplossing als het bereik slecht is en de snelheid te laag. 
Dat de Wifi Manager voor jou niet werkt maakt het lastig. Ik kan me voorstellen dat je op een gegevens moment klaar bent met het advies ‘om het nog één keertje te proberen’. 

Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. Ik ben namelijk benieuwd waarom de Wifi Manager gegevens niet doorkomen. 

 


@Lisa ik heb alle gegevens aangevuld.

Graag zou ik ook nog willen weten wat er met de kosten van de monteur gaat gebeuren.

 

Ik heb van de week nog iemand van de klantenservice gesproken over het hele gedoe en wederom is mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden. Ik vind het allemaal wel een beetje vermoeiend worden. Al weken ben ik er nu mee bezig, klantenservice bellen hier berichten plaatsen. Ik ben overgestapt met het idee dat ik wifi 6 zou krijgen beter en sneller werd er beloofd. Maar ik heb alleen maar in moeten leveren, geen espn en trager Wifi.

 

Ik hoop dat je wat voor mij kan betekenen.


Wat ik niet begrijp… er is letterlijk één dag ná de installatiemonteur een servicemonteur langs geweest voor de wifi. Je hebt op dat moment nog installatiegarantie, mits er iets mis is gegaan tijdens de installatie waardoor je zonder diensten zit. Echter, alles werkte gewoon. De wifi is niet optimaal, maar a) werkt wel en b) daar kunnen wij dus ook geen garantie op geven. 
Al met al, de monteur kon je niet helpen. Ik zie dat je teruggebeld zou worden door een collega, maar wat ze met je wil bespreken is mij niet duidelijk. Hier ga ik achteraan. Als zij de kosten wil vergoeden, dan kan ik dat natuurlijk ook doen. 

Waarom is er eigenlijk een nieuwe monteur in gepland? Wilde je zelf graag een monteur over de vloer om naar de wifi te kijken? Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn collega's met 19Mbits (wifi-)snelheid een gratis monteur aanbieden, want het is geen drama snelheid voor een mobiel als je het mij vraagt. 
Lang verhaal kort. Ik stuur nu twee versterkers je kant op! Die moeten bekabeld aangesloten worden, dat wel, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. 

Als ik meer weet over waarom die monteur is geadviseerd, hoor je van me! Kan zijn dat die collega je gaat bellen. 

@Wilbert86


Ik heb zelf niet gevraagd om een monteur dit werd mij aangeraden door de mevrouw welke ik aan de telefoon had.Ik heb ook toen aangegeven dat ik als het geld zou kosten al helemaal niet wou. Hierop werd mij verzekerd dat de kosten niet voor mijn rekening zou komen.

Voor nu, bedankt voor de snelle service en ik hoor graag wat er wat de factuur voor de monteur gaat gebeuren.


@Wilbert86 Ik heb een reactie ontvangen. Je krijgt de kosten vergoed. 
Heb je de versterkers inmiddels in huis en aangesloten? Ben benieuwd of je hiermee geholpen bent. 
Hoor graag van je!Â