Skip to main content

Mijn Wifi werkt boven niet goed. Via de Wifi manager, en contact met de klantenservice kwamen we op een nieuw modem uit. Ondanks dat het wifi signaal beneden beter was geworden, was het boven nog slecht. De wifi was traag en viel regelmatig weg. Omdat ik thuis moest werken i.c.m. de webcam heb ik mijn abonnement verhoogd om misschien wel een tot stand blijvende verbinding te houden. Ook dit mocht niet helpen, de wifi bleef hetzelfde (traag en bleef wegvallen). Conclusie, abonnement maar weer verlaagd en ik zit nog steeds met een ethernetkabel langs de trap te werken.

Vandaag maar weer de wifi manager gestart. Nu geeft hij, na enige haperingen en 5 keer klikken wel een goede verbinding aan. Waarschijnlijk tussen het wegvallen door en in relatie tot mijn nu weer lage internet abonnement. Beneden wekt het wel prima, zo lang je maar niet in de uithoeken van de woning komt.

De enige optie blijkt een versterker of super wifi. Hier moeten we als bestaande klanten rond de €150,- voor betalen terwijl een nieuwe klant, of als je overstapt naar een andere provider deze gratis krijgt.

 

Is er voor bestaande klanten niet een (gratis) oplossing te vinden? Of wordt betalen of overstappen de enige optie?

 

 

 

Beste @M en M, welkom! Jammer om te lezen dat jouw wifi te wensen overlaat. Wat kwam er dan precies uit de Wifi Manager als je op de plaatst staat waar jij slechte wifi ervaart? Wij bieden vanuit de Wifi manager namelijk in sommige gevallen ook gratis Experia Wifi. Verder hebben we nog een topic voor verbeteren van wifi, wellicht heb je daar nog iets aan! Mocht dit allemaal geen soelaas bieden, kan je inderdaad overwegen om zelf Super Wifi punten aan te schaffen.


De SuperWiFi van 149 euro zal waarschijnlijk ook niet afdoende helpen. Van de verbinding van de ene SuperWiFi naar de andere SuperWiFi is namelijk ook gewoon WiFi. Als uw laptop of mobiel slecht WiFi boven heeft, waarom zou zo'n draadloos aangesloten SuperWiFi dan wel een goede verbinding hebben? Het zal wel iets helpen, maar verwacht er geen wonderen van.

Die kabel is heel goed. Daarmee kan je dan boven een Experia WiFi of SuperWiFi bekabeld aansluiten. Dan heb je wel goede WiFi boven.


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, @M en M. Hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets voor je doen?


Marcia (KPN),

De WIFI manager geeft niets aan op de plaats waar ik slechte wifi ervaar.

Hij werkt daar namelijk niet. Ik heb alleen bereik in een straal van 6 meter om de modem. Maar dan alleen op dezelfde vloer of boven direct bij het trapgat. Indien ik daar de manager start is het oke en geeft de manager 16Mbit/s aan.

De verbinding hapert dan wel, en je moet geluk hebben dat de manager in een keer zijn analyse kan doen.

 

 

 

 


Maar hoeveel Mbit/s zou jij moeten kunnen halen dan? Want 16 is niet bepaald veel. Doorgaans geeft de Wifi Manager dan gratis Experia Wifi's als advies. Die kan je bekabeld aansluiten in je huis. Ik zou in dat geval de Wifi Manager nog eens doorlopen, maar dan blijven staan waar het niet wegvalt. Als 16 Mbit/s is wat je maximaal kunt halen, dan ga je het boven niet veel beter krijgen, ben ik bang. Wellicht is Sneller Internet Buitengebied iets voor je in dat geval? Wil je dat ik met je mee kijk, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer? 


goedemorgen Marcia,

 

ik heb inmiddels het forumprofiel aangepast zodat je kan meekijken. Volgens ons overzicht moeten we tot 50 Mbit/s kunnen ontvangen. 

De wifi manager komt tot het punt dat we de metingen moeten verrichten en zegt daarna dat dit het maximale is wat we kunnen ontvangen en contact op moeten nemen. Er wordt niets aangeboden.


Bedankt! Ik zie inderdaad dat de snelheid snel minder wordt. En daarom stuur ik je graag twee Experia Wifi's toe om te kijken of het daar wel beter van wordt. Deze kan je vanaf morgenmiddag een week lang ophalen bij een servicepunt bij jou in de buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Laat je nog even weten hoe het daarmee gaat?


Hallo Marcia., 

Wij hebben de nieuwe wifiversterkers geïnstalleerd het werkt een stuk beter. Ik ben blij dat na alle contact met KPN wat niet echt klantvriendelijk was, goed geholpen zijn, dank je wel.Â