Skip to main content

Ik heb een vergelijkbaar gedrag met een 10A op een KPN 100/100Mbit verbinding. Sinds een paar maanden zij er vaak problemen met de WiFi verbinding. Zowel via de 10A WiFi AP (gebruik ik normaal nooit) als een van de andere WiFI AP's in huis. Vandaag heeft het zich meerdere malen voor gedaan (type dit nu ook op de 4G van me telefoon).

Bekabelde netwerk blijft meestal wel gewoon functioneren. Dit gedrag verbaasd me, aangezien de andere (niet KPN) WiFi AP's wel een zelfde issue hebben. Dit gebeurt niet alleen op Android telefoons, maar ook op mijn MacBook en Laptop.

Ik heb redelijk wat poorten ingesteld en IP adressen vast staan, en MAC adressen geblokkeerd. Dus ff factory resetten om de zo veel tijd is geen leuke aangelegenheid.

Custom DNS in de 10A lijkt ook niet te helpen.

Vreemde is ook dat interne IP adressen ook niet meer te benaderen zijn over de WiFi. Terwijl er wel een "succesvolle" WiFi verbinding is volgens de telefoon/laptop.

Verder was er in het verleden een bug in de port forwarding. Daar verschoven wel eens poorten t.o.v. IP adressen. Hopelijk is dat al opgelost, mocht ik een factory reset moeten doen :-/

Sta zelf op het punt om een alternatieve (stabiele en functionele) router te kopen en de 10A ergens in hoek te gooien (of te retourneren, scheelt weer opslag ruimte).

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hi @Okmer,

Als ik het goed begrijp, blijft je verbinding zelf wel gewoon actief op de momenten dat dit gebeurt aangezien bekabeld internet wél gewoon werkt. Wat heb je verder allemaal aangesloten op de V10A en hoe gaat het met de wifi op het moment dat je dat losgekoppeld hebt?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Het probleem lijkt te zijn met apparatuur die IP6 adressen toegewezen krijgen. Interne IP4 adressen zijn ook niet benaderbaar (op de momenten dat Internet niet toegankelijk is).

Als ik een static IP4 address instel (op bijvoorbeeld mijn Android telefoon) dan komt het probleem niet voor.

De andere WiFi AP's gebruiken de V10A om dynamische IP adressen aan de clients toe te wijzen. Zal de extra AP's komende dagen uitschakelen. Kijken of het probleem dan ook aanwezig is.


Is het nog weer voorgekomen met de andere AP's uitgeschakeld @Okmer?

Je zou deze theorie ook kunnen testen door Ipv6 - tijdelijk- uit te schakelen op de V10AÂ