Een tijd geleden is bij werkzaamheden van KPN per ongeluk mijn modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. Waarbij het wifinetwerk weer 'KPNE160F6' werd, en het wachtwoord ook was gereset.
Vanwege cyber veiligheid en thuis werken heb ik via de Mijn KPN app heb ik de naam van mijn Wifi netwerk aangepast naar KPN_NMH_17 en het wachtwoord aangepast.
Nu heb ik opeens twee thuis wifi netwerken waar ik op kan inloggen, namelijk die van KPN_NHM_17 en KPNE160F6.
Het netwerk van KPN_NMH_17 lijkt via een KPN SuperWifipunt te gaan, welke slecht tot geen bereik heeft (ondanks het feit dat het wifi punt op zolder staat en continu groen brand).
Het oude KPNE160F6 kan ik blijkbaar ook nog op zolder ontvangen met goed bereik.
Hoe kan het dat ik nu opeens twee netwerken heb? en dat het KPN_NMH_17 netwerk zo'n slecht bereik heeft?
Graag wil ik dat er in huis enkel van het KNP_NMH_17 wifi netwerk gebruik gemaakt kan worden, met goed bereik.
Bladzijde 1 / 1
Hmm, best bijzonder dat je nu 2 verschillende netwerken in de lucht hebt @Wifi problemen na reset modem Het klinkt haast alsof het de gewijzigde netwerknaam niet goed over is genomen door de SuperWifi, terwijl dat uiteraard wel zou moeten. Wat gebeurt er als je de Superwifi uitschakelt? Zie je dan nog steeds 2 netwerknamen of blijft er dan maar 1 over?
Zo ja, zet het SuperWifi punt dan daarna weer aan en wacht even een half uur, mocht daarna de dubbele naam toch weer terugkomen, zou je het SuperWifi punt dan willen resetten?
Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!
Excuses voor de verlate reactie.
Ik ben er nog niet aan toegekomen om de wifi punten te resetten.
Hoop dit in de loop van volgende week te doen.
Goedemiddag,
zojuist heb ik alle instructies opgevolgd (stroom van de superwifi af en ook resetten), maar ik behoud nog steeds de 2 wifinetwerken.
Ik hoor graag van jullie
Balen dat ze beide gewoon weer terugkomen @Wifi problemen na reset modem Als je de SuperWifi helemaal uit zet, zie je ze dan ook beide? Dat wordt mij nog niet helemaal duidelijk uit je bericht aangezien je hem ook kan lezen als dat de netwerken na het resetten beide weer terugkomen. Als ook zonder aangesloten SuperWifi 2 netwerken getoond worden, zal dit verder los staan van de SuperWifi en hoeven we ons daar verder ook niet op te richten nu.
Wanneer ik de stroom van de super wifi afhaal, wordt
enkel KPN_NMH_17 netwerk weergegeven.
Nadat ik de superwifi weer heb aangezet,
vangt mijn prive telefoon beide wifi netwerken weer op
mijn werktelefoon en laptop zien echter enkel nog het KPNE netwerk.
Wanneer ik op de servicetool link klik en inlog bij kpn.com
krijg ik de melding 'door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. probeer het
later opnieuw'. moet ik het vanmiddag eens proberen?
zojuist opnieuw geprobeerd de service tool te openen, maar deze is nog steeds niet bereikbaar....
Nu mijn excuus voor de late reactie @Wifi problemen na reset modem, ik heb wel een reactie getypt een paar dagen geleden, maar die lijkt hier niet goed geplaatst te zijn
Jouw SuperWifi punt neemt zo te zien dus niet correct de wifi instellingen van je modem over, en dat is raar, zeker omdat je aangeeft hem nu ook gereset te hebben. Zou je nu een ‘schone installatie’ uit willen voeren? Dat is nogal een klusje, maar dan wordt wel echt alles opnieuw ingesteld en daarna is het hopelijk weer helemaal in orde!
Dank voor uw reactie.
de schone installatie van de wifipunten heeft er gelukkig voor gezorgd dat nu enkel KPN_NMH_17 netwerk te zien is, dat is gelukkig in orde.
Het eerste wifipunt (direct met modem verbonden) brand constant groen, dat is ook ok.
Het tweede wifipunt blijft echter steeds lichtpaars branden, ook al heb ik de sync en resetknop ingedrukt, stroom er meerdere keren afgehaald en ook dichter bij modem verplaatst.
Graag wil ik zsm een oplossing voor het tweede wifipunt.
Ah, het ene probleem is dus opgelost, maar daar is nu een ander probleem voor in de plaats gekomen @Wifi problemen na reset modem? Wat gebeurt er als je de SuperWifi punten van plek wisselt? Brandt het lampje van dat 2e punt wel groen als je die rechtstreeks op het modem aansluit?
Het 2de wifi punt blijft groen branden als deze rechtstreeks aan het modem zit. ik heb vervolgens het 1ste wifipunt ook aangezet, en de resetknop ingedrukt.
Na groen knipperen blijft deze constant rood schijnen. ook nadat ik op meerdere plekken
in huis, dichter bij het modem, het wifipunt neer heb gezet
Hmm, dan heeft dat 2e punt nu wel een goede verbinding aangezien het lampje niet meer paars brandt. Wat gebeurt er als je het nu weer terugzet naar hoe het was? Dus degene die eerst paars was, weer loskoppelen van het modem en die andere die nu rood blijft juist weer via de kabel aansluiten?
Mocht dat het ook niet oplossen, dan is het misschien toch wel het meest praktisch om dit telefonisch even verder te bespreken @Wifi problemen na reset modem Mijn collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten!
Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!
ok. dank voor de info en hulp. ik zal een afspraak maken
Helemaal prima @Wifi problemen na reset modem, mocht je na dat gesprek nog willen delen wat de oplossing bleek te zijn, dan hoor ik het uiteraard graag
Goedenavond,
Afgelopen dinsdag heb ik een belafspraak gehad over het configureren van de WiFi punten. Ik heb alle instructies opgevolgd (wifipunt aan modem koppelen en laten comfigureren voor 45 minuten) ,maar helaas bleek bij het plaatsen van de WiFi punten dat deze na een tijdje knipperen rood bleven branden, en dus niet werken. We hebben de stappen meerdere keren herhaald, maar ze blijven rood zodra we ze draadloos ergens in huis aansluiten.
Bijzonder vervelend omdat we nu ook geen WiFi hebben bij onze werkplekken op zolder. Daarnaast speelt dit probleem nu al langere tijd.
We horen graag welke oplossing jullie hiervoor hebben.
Alvast bedankt
Wat enorm flauw dat het nog steeds niet goed werkt @Wifi problemen na reset modem
Als je 1 van de SuperWifi punten bekabeld aangesloten hebt, dan brandt daarvan het lampje groen als het goed is, gaat de andere ook groen branden als je hem dan wat dichterbij neerzet? Of maakt de afstand niks uit en blijft hij rood?
Zou je mij kunnen vertellen welke softwareversie er op jullie modem staat? En welke op jullie SuperWifi punten? Misschien gaat er nu ergens iets mis omdat er sprake is van verschillende software varianten dus dit is wel even een onderzoekje waard.
Als tijdelijke oplossing voor de werkplekken zou je er uiteraard voor kunnen kiezen om een netwerkkabel naar boven te leggen, heel praktisch is dat niet maar dan hebben jullie in ieder geval wel weer internet bij jullie werkplekken.
De afstand maakt niks uit (laatste keer hing de draadloze buiten de meterkast) , lampje blijft rood.
dit zijn fotos van modem en wifi punten. kan op basis hiervan software versie afgeleid worden? hoe moet ik deze anders kunnen achterhalen?
Ah, dat had ik even uit kunnen leggen @Wifi problemen na reset modem, sorry! Ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn, krijg je dan een inlogscherm met een foto van mensen? Of zie je dan een afbeelding van je modem?
In het laatste geval ben je overgezet op onze allernieuwste software en als dat zo is dan werkt jouw modem nu niet optimaal samen met je SuperWifi punt. Er is dan inderdaad sprake van verschillende software en dat is ook niet iets dat te verhelpen valt aangezien deze nieuwe software alleen nog maar beschikbaar is voor de zwarte SuperWifi 2 punten. Ik hoor graag even van je met welk van de 2 inlogschermen we te maken hebben, zodat ik weet of er nu wel of niet sprake is van niet matchende software!
Als ik inlog bij mijn modem via mijn telefoon (browser in desktop stand) dan zie ik dit
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Ik heb je afbeelding even verwijderd @Wifi problemen na reset modem aangezien daar privacygevoelige informatie op zichtbaar was, maar ik kan bevestigen dat je inderdaad over bent naar de nieuwe KPN software waar jouw witte SuperWifi punten niet goed mee samen kunnen werken. Via een privébericht stuur ik je daar even wat meer informatie over!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.