Skip to main content

Ik ben recentelijk verhuist naar het huis van mijn zus. Zij had een abonnement met KPN maar sinds het aanleggen van glasvezel geen verbinding met het internet. KPN heeft een Huawei modem gegeven en heeft verder NIKS gedaan om het probleem te fixen, al maanden lang. Ik heb geprobeerd om het contract over te nemen, maar omdat er een openstaand probleem is kon dit niet. Wanneer er dus niet genoeg data op de modem staat moet mijn zus met KPN bellen en ik moet wachten tot het is gefixt. Dus omdat KPN hun eigen probleem niet op lost, kan ik het contract niet over nemen. Ik weet ook niet of het probleem bij mijn aansluiting zelf ligt en of ik dus een nieuw contract met een nieuwe provider kan nemen. Dit is echt belachelijk en ik zie niet hoe dit een acceptabele service is van KPN. Waarom is er geen monteur gestuurd om überhaupt te achterhalen wat er is mis is met mijn wifi? Belachelijk!!

Dag @Sophiesophie! Begrijp ik goed dat je zus al maanden een Huawei router van ons in gebruik heeft omdat er een storing is na/door de aanleg van glasvezel? Als jullie nog niets gehoord hebben over de voortgang van de storing, dan duurt het té lang. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je haar gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’.  

Kun je ook het 097-nummer of simkaartnummer van het Huaweikastje in je profiel zetten? Op verzoek kan ik de router voor je upgraden. :v:

Hoor graag van je :relaxed:


Hoi Lisa.

 

Ik heb de informatie toegevoegd aan Mijn profiel. Het 097 nummer van het Huaweikastje kan ik alleen niet vinden.


Het 097 nummer is: XXXXXX

*Admin: 097 nummer verwijderd i.v.m. privacy. 


Dank voor het invullen @Sophiesophie, ik zie dat er vanochtend contact is geweest met de klantenservice. Er is een sms gestuurd door een achterliggende afdeling in verband met de verbinding. Deze sms bevat een telefoonnummer en een persoonlijke pincode. Met die code kom je direct in contact met de afdeling die de storing kan verhelpen.


Beste Jeroen,

Ik ben de contracteigenaar. Ik heb vanochtend met kpn gebeld over die mail, maar ze wisten niet welke informatie ik moest doorgeven of hoe ze me moesten helpen.


Hoi Jeroen,

Er is idd een bericht gestuurd en mijn zus heeft contact op genomen, maar de afdeling wist dus niet welke informatie ze moesten doorgeven. Daar is waarschijnlijk iets fout gegaan met communicatie. En nu? Ik heb namelijk nog steeds geen wifi.


Ik heb ook al 3 keer met kpn gebeld om de simkaart in de huawei router op te waarderen, maar dit duurt al meer dan 24 uur!! Waarom staat het er niet meteen op? Gisteren om 9 uur s ochtends werd mij verteld dat het er binnen 24 uur op staat. Waarom kunnen jullie niet iemand langs sturen om dit probleem op te lossen? Hoe lang moet ik zonder internet zitten en nog steeds 40 euro per maand betalen?


De Huawei router heb ik nu direct opgewaardeerd voor jullie.


Dank! Is het dan ook meteen mogelijk om meer dan 50 gb op te waarderen? Ik zou het jammer vinden als er binnen een paar dagen hetzelfde probleem weer is namelijk.


De wifi doet het nu gelukkig weer, dus bedankt daar voor. Het zou fijn zijn als we kunnen voorkomen dat dit weer gebeurd. Is er meer informatie over mijn kpn router en waarom hij het niet doet?


@Sophiesophie het best kan je voor verdere informatie over het oplossen van de storing zelf het nummer bellen dat in de SMS staat die je vanochtend gekregen hebt. Dan krijg je de afdeling aan de lijn die de zaak in behandeling heeft. @LotteElzinga meerdere bundels tegelijk aanvragen kan ik helaas niet voor je doen. Wat je nog wel zou kunnen doen is een beetje anticiperen wanneer de bundel richting op gaat en op dat moment alvast even contact opnemen. 


Een maand na mijn vorige post, en ik heb nog steeds niet de service waar ik elke maand voor betaal. In Oktober is er aan mijn adres glasvezel aangelegd. Daar is duidelijk iets fout gegaan, want sindsdien doet mijn wifi het niet. Er is een huawei router geleverd als ‘tijdelijke oplossing’, maar dat is nu al zo’n zes maanden geleden. 7 Mei was er een monteur langsgekomen. Die heeft een draadje vervangen en toen deed mijn modem het weer, tot de volgende ochtend. Die week erna is er nog een monteur gestuurd. De eerste kwam niet opdagen, de tweede kon het probleem ook niet oplossen. Er zou maandag een monteur langskomen, maar die afspraak was plotseling geannuleerd. Gisteren is er weer een monteur langsgekomen. Voor zover ik het van hem begreep, heeft hij hetzelfde gedaan als de eerste monteur door een draadje te vervangen. 

Alle lichtjes van mijn Xperia V10 modem zijn nu wel groen, maar de verbinding is absoluut bagger. Het duurt lang voordat mijn apparaten met het netwerk verbinden, zowel mijn laptop als mobiel openen dan een venster waar staat “Your broadband IP connection is down”. Hij verbindt dan even met het netwerk, is erg traag, en een paar tellen later is de connectie weer weg. Ik kan vrijwel niks laden. Ik heb de stekker uit het glasvezel kastje gehaald voor 30 seconden en er weer in gedaan. Dit hielp niet. Ik heb de stekker uit het modem gehaald voor 2 minuten en er weer in gedaan. Dit hielp niet.

Ik ben werkelijk aan het einde van mijn Latijn. Ik heb de afgelopen twee maanden ontzettend veel tijd en energie gestoken in het proberen te fixen van mijn wifi, die ik ELKE DAG nodig heb voor mijn opleiding. 

Ik zou ontzettend graag willen overstappen, maar als het probleem nogsteeds in de bedrading ligt dan heeft dat natuurlijk geen nut en krijg ik waarschijnlijk de rekening voor mijn kiezen. Niet te vergeten dat er nu al ACHT MAANDEN lang betaald wordt voor een service die KPN gewoon niet aan mij levert. Hoe is dit mogelijk?? 

admin: reactie samengevoegd met lopend topic