Skip to main content

Goedenavond. Sinds enkele weken hebben wij in de nieuwe woning een experiabox V10. Ni valt dagelijks mijn contact met de wifi weg. Ik gebruik een SamsungS9. Mijn vrouw en dochter hebben allebei een iphone en bij hun is dat niet. Hoe kan dat? En wat kan ik eraan doen. (En nee ga geen iphone kopen😉) hoor graag wat de oplossing is want dagelijks resetten vindt ik ook geen optie.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Hoi @Ray1975, welkom hier. 

Wat irritant dat de WiFi steeds wegvalt op jouw toestel. Heb je het WiFi netwerk al eens vergeten? Helpt dat? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. 


Hoi Bart_Z, netwerk vergeten helpt geen zak. Het enige wat helpt is dagelijks meerdere malen de rourer resetten. De ene keer voor een iets langere tijd dan de andere keer. Graag een oplossing hiervoor vanuit de KPN. Ben al zeker 15 jaar klant en heb er nooit last van gehad. Hoor graag een oplossing.


De router opnieuw opstarten en dan heb je weer WiFi. Maar even dus. Heeft het doorlopen van de WiFi tips nog geholpen? En dan met namen de WiFi manager? 

Maar als het probleem zich alleen voordoet op jouw toestel en niet op de andere apparaten, dan lijkt het toch niet zozeer aan de WiFi te liggen. Als je de WiFi vergeet, heb je dan ook het toestel even opnieuw opgestart voordat je de WiFi weer opnieuw instelde?


Bart_Z, ik begin er een beetje gek van te worden. Ook op mijn PC/laptop valt de verbinding weg, de Smart TV’s connecten niet meer en mijn mobiel is helemaal een drama. Elke keer na resetten werkt alles weer, maar de vraag is dan altijd voor hoelang. Wordt tijd dat jullie met een oplossing komen ipv allerlei apps aan te bieden die ik al een aantal keer heb gedaan. Jullie adverteren met de beste wifi. Nou daar heb ik een andere mening over. Jammer genoeg.  Wanneer ik de wifimanager wil starten geeft hij al een paar dagen aan dat de server overbelast is. Verneem graag een oplossing.


Het is heel irritant en frustrerend. Die begrijp ik heel goed. Het is je dus nog geen een keer gelukt om de WiFi manager te doorlopen? Hier zijn soms wat probleempjes mee, excuses. Maar deze moet gaan werken, probeer het nog eens een paar keer op verschillende tijdstippen. Het is belangrijk dat die gedaan is namelijk, aan de hand van wat hier uit komt kunnen we verder kijken. Misschien wel gratis versterkers of een monteur. 


Bart_Z, inmiddels deze wifi manager een keer gedaan. Heeft wat zaken in de router aangepast. Ik kijk het nog even een paar dagen aan. 


Ik ben benieuwd. Hopelijk is het stukken beter. Zo niet, dan hoor ik dat. 


Als ik Samsung zie denk ik ipv6, of beter van niet eigenlijk.

Geen idee of Samsung de problemen inmiddels heeft opgelost, maar in elk geval tot/met de S6/S7 gaf ipv6 op het netwerk problemen.

… tenminste, dat zijn mijn ervaringen.

 


Ik ben benieuwd. Hopelijk is het stukken beter. Zo niet, dan hoor ik dat. 

Bart_Z, inmiddels een paar dagen verder. De Wifi Verbinding is stabieler geworden, wordt er een stuk minder uitgegooid. Maar nu is het Wifi Bereik een drama. Alleen dichtbij de router sterke verbinding. Heb je hier een passende oplossing voor?


Fijn dat het stabieler is geworden, maar we zijn er nog niet begrijp ik. Dit alles na het doorlopen van de WiFi manager? En is het bereik nog steeds op de S9 slecht of met alle apparaten?


Nee helaas zijn we er nog niet. 😔 ik woon in een vrijstaande woning (alles gelijkvloers). De modem/router is in een hoek van de woning (bij de meterkast) geplaatst. Bereik schat ik zo op 15 meter en dan stopt het. Dit geldt voor alle apparaten. Alleen in de directe omgeving van de meterkast is het goed. Misschien kunnen jullie toch eens nadenken over het verstrekken van die draadloze versterkers? Hoor graag van je.


Heb je de WiFi manager doorlopen op een plek waar de Wifi minder is? Wat komt er uit? 

Mag ik anders eens meekijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Hoor ik graag weer van je als je dat gedaan hebt. 


Bart_Z, Forumprofiel aangevuld. Wifi Manager doorlopen, gaf toen aan dat de score slecht was. Maar kijk gerust.


Ik heb even gekeken. Ik zie zo geen WiFi metingen terug. Abonnementssnelheid zou in ieder geval voldoende moeten zijn. Zou je de WiFi manager nog eens willen doorlopen op de plek waar de WiFi op zijn minst is. Wat komt er dan uit? Het lijkt er namelijk op dat het de eerste keer niet helemaal goed is gegaan. Ik hoor het graag als je het gedaan hebt, dan kijk ik nog eens mee. 


Bart_Z, ben nu al een paar dagen bezig om de Wifi manager te starten. Maar blijkbaar hebben jullie ook problemen want ik kom er niet in. Wordt een lang traject zo.


Excuses voor mijn late reactie. Heb je ondertussen de WiFi manager nog doorlopen? Is het nu gelukt? Het klopt helaas dat deze niet altijd werkt. Probeer het dan later nog even weer. Hij gaat het zeker doen. De resultaten zijn namelijk wel van belang om te kijken wat we nog kunnen doen. 


Tot op heden niet. Ben er beetje klaar mee inmiddels! Heb een kleinere woning dan voorheen, maar een slechter wifi- bereik. Begin te twijfelen of ik niet beter een overstap kan gaan maken, aangezien jullie de klant helemaal willen doorlichten met alle apps van jullie die niet werken. Los het probleem gewoon op. Betaal genoeg voor het abonnement en ben al zeer lang klant.


Ik snap dat je er klaar mee bent en ik wil ook zeker graag met je zoeken naar een oplossing. Maar daarvoor wil ik je nog wel even vragen om toch de WiFi manager nogmaals te proberen tot deze wel goed werkt. Wie weet komt daar een monteur uit? Of gratis WiFi versterkers.  De app doet juist metingen en past de WiFi aan die ik op afstand niet kan doen. 


Bart_Z, ik ga zeker uit van jou goede intenties. Maar je wil niet weten hoe vaak ik inmiddels geprobeerd heb om de WIFI Manager te starten. Maar telkens lukt het niet. Zojuist nog geprobeerd. Leuk dat jullie daar naar verwijzen en alles van laten afhangen, maar als je hem niet kan gebruiken blijven we bezig.

Is het geen mogelijkheid om die Wifiversterkers (draadloos) op te sturen zodat ik het kan proberen. Mocht dit niet werken dan krijg je ze weer  terug.


Dat klinkt als vaak. Je hebt de samsung en een laptop die wegvallende wifi ervaren, met beide geprobeerd? Of ook met de iPhones die geen problemen geven? Hij zou toch een keer moeten werken. In ieder geval laten we eens in jouw netwerk duiken. Want maak je zelf nog gebruik van een WiFi versterker? Welk type is dat? Heeft die dezelfde netwerknaam als het modem? Zo ja, pas die eens aan, samen met het WiFi kanaal. Gaat het dan beter?

De versterkers die eventueel uit de tool kunnen komen, zijn Experia WiFi's. Die moet je bekabeld aansluiten. 


Bart_Z, probleem met wegvallende wifi op mobile devices is inmiddels opgelost hoor. Ik vindt alleen dat mijn dekking van de wifi in de woning niet hoog is. Werk al met een bekabelde Experia Versterker, (wel een oude, die ik nog had). Deze heeft dezelfde naam als de router, hierdoor pakt hij hem over wanneer ik in de buurt kom. In het begin hadden ze een andere naam, dat was een drama. Ik ben alleen nog niet tevreden over de wifi-dekking in en rondom mijn woning.

Wifimanager wederom geprobeerd, maar kom er echt niet in.

 


Fijn dat het wegvallen opgelost is. Daar ben ik blij om. 

Nu zit je alleen nog met de dekking. Nu is het zo dat de 2,4 GHz een groter bereik heeft. Hiermee zal alleen de snelheid wat later liggen. De 5Ghz freqentie zal over het algemeen weer wat sneller zijn, maar het bereik weer wat minder. Wil je het bereik nu echt uitbreiden moet je denk ik toch gaan denken om nog een versterker te plaatsen. Het WiFi signaal heeft gewoon moeite om zicht langs de storingsbronnen te werken. Denk daarbij aan waterleidingen, maar ook dikke betonnen muren, adapters van apparatuur, dubbele beglazing. 

Deze zou misschien nog uit de manager kunnen komen, maar dan moet deze het wel gaan doen. Vreemd dat het bij jou nog geen enkele keer is gelukt. 😞 We weten er van, wordt aan gewerkt. Ik kan dus alleen zeggen, blijf proberen. 


Eureka vandaag is de wifimanager gelukt dus zou je moeten kunnen zien. 


Ik zie het inderdaad. Toch lijkt deze niet helemaal goed doorlopen? 😞 Wil je het nog eens proberen, hopelijk gaat die dan beter. Ik zie namelijk dat de snelheid nog zeker wel wat omhoog moet kunnen. Verder heb ik nog even overlegd voor jou. Gaat het doorlopen weer niet goed, dan gaan we een monteur inplannen. Ik hoor graag weer van je. 


Hoezo niet goed doorlopen, ik heb het hele proces doorgelopen. Tot de eindconclusie van de Wifi Manager aan toe. Weet niet wat ik meer zou moeten doen.

Een monteur? De aansluitingen zijn in order hoor!