Skip to main content
Vraag

wifi schakelt zich automatisch uit

  • June 18, 2020
  • 9 reacties
  • 600 keer bekeken

Ik heb het modem ZTE H369A.

Ik heb 2 wifi versterkers gekregen van KPN die ik via kabel heb aangesloten op de router.

 

1x per week zet de router de wifi uit.

erg vervelend als je dan niet weet hoe het weer aan moet zetten voor de rest van de familie van de dag.

ik moet dan via de kabel aan in het menu van de router en de wifi weer aan zetten. 

Hoe kan ik dat voorkomen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

  • June 18, 2020

Hallo @vcs1909 , log eens in in het modem en kijk dan bij de rubriek ECO, sub-rubriek wifi of daar in de ‘kalender’ een dag en/of uur rood aangekruist staan, op dat tijdstip wordt de wifi uitgezet.

Zou theoretisch niet moeten kunnen, daar de versterkers de wifi binnen het modem totaal uit behoren te schakelen en de versterkers de wifi totaal overnemen en het altijd moeten doen, dar kun je geen tijdslot op instellen.

Welke wifi versterkers heb je? de vierkante zwarte, de vierkante witte of de ronde witte?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2020

dit lijkt me alles ok @JanD .Ik heb de kleine zwarte kastjes.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 18, 2020

U heeft een Experiabox v10. Als u daarop de Experia WiFi's aansluit, dat word de WiFi van de Experiabox uitgeschakeld. Dat klopt. Dat hoort zo. Daar is niets aan te doen. U kunt zelf handmatig de WiFi weer aanzetten, maar het word telkens weer uitgezet.

Maar u heeft nu toch wifi van de Experia WiFi's? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2020

@Nick83 ja klopt. Maar ook deze valt steeds uit. Dus dan schakel ik die van de modem maar in. Want beter dan geen wifi. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 18, 2020

Zenden de Experia WiFi's überhaupt wel hetzelfde netwerk uit?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2020

Ik ga even toch van uit. Ik dat die nemen de wifi over van de modem


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 18, 2020

Ik ga even toch van uit. Ik dat die nemen de wifi over van de modem

Nee... die nemen het wifi netwerk aan wat geregistreerd staat voor uw aansluiting op de servers van KPN. En het kan zijn dat daar niets geregistreerd staat. Is bij mij ook zo 🤸‍♂️

Heb je ooit wel eens wifi gehad op een moment dat wifi van de Experiabox uit stond?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2020

Dan zal ik het wifi op de router uit zetten. 

Hoe kan ik de wifi gegevens van de experia versterkers instellen? 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 18, 2020

Hoe kan ik de wifi gegevens van de experia versterkers instellen? 

--> http://192.168.2.150 Werkt dat?