Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds enkele maanden is mijn wifisignaal op een meter of 20 afstand van de experiabox enorm verslechterd. Dit heb ik gemerkt aan apparatuur die opeens geen of heel slechte verbinding hebben. 

Bij exeperiabox down 93.7 en up 29.3 en 20 meter verderop down 30.7 en up 19.4.

Wifimanager biedt geen oplossing en herstarten van de experiabox ook niet.  Er zijn geen aanpassingen/verbouwingen in en om het huis gedaan, alles is precies zoals het enkele maanden geleden ook was. Mevrouw van de servicedesk kon uiteindelijk niets anders bedenken dan aanschaffen van wifi-punten.

Het probleem is ontstaan vanaf het moment dat KPN mijn internetabonnement gratis heeft aangepast van 50 Mbit/s naar 100 Mbit/s. Dat zie ik terug aan de meldingen van de monitoring van de zonnepanelen: "geen communicatie mogelijk”.

Hoe kan dit probleem opgelost worden, zonder dat er kosten gemaakt moeten worden voor aanschaf van  wifi-punten? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de reactie,

Groet Gerda

 

20 meter?? Dan heb je al die tijd geluk gehad. Het bereik van wifi is meestal maximaal 10 meter met de 2.4ghz band en 7 meter met de 5ghz band.  Misschien heeft iemand in de buurt een nieuw wifipunt met hetzelfde kanaal.  Een provider heeft geen invloed op wifi. Overigens is die snelheid op 20 meter natuurlijk fantastisch!! Lukt bijna niemand. 


Lukt niemand. Ook niet bij een abonnement van andere provider,  mocht die gedachte aanwezig zijn. 


Tenzij je wifi versterkers erbij zet.


3 jaar lang geen enkel probleem gehad en ook erg vreemd dat het is vanaf het gratis upgraden van de Mbit/s.

Werd ook niet verteld door de medewerkster van de servicedesk dat het min of meer toeval is dat het altijd gewerkt heeft.


Je gaat je ontevredenheid niet oplossen op deze manier. Elke monteur of helpdesk medewerker met de juiste kennis zal herhalen wat al meegedeeld is. Je vorige ervaring was echt een uitzondering op een uitzondering. 


Oké, dank je wel voor de reacties.


Hallo @GvdH-D , D-Link, ook een hele bekende leverancier van randapparatuur, adviseert bij haar mesh-satellieten en versterkers binnen een straal van 5 meter te blijven voor een optimaal draadloos bereik.

 


Hoi @GvdH-D, je hebt al veel reacties gehad. Heel fijn. Het is een flinke afstand inderdaad. Dus als de Wifi Manager geen verbetering geeft, dan zit er mijn inziens ook niets anders op dan extra wifi accespoints aan te schaffen om overal in huis goede wifi te krijgen.