Skip to main content

Sinds de overgang van Telfort naar KPN lijkt de performance van het wifi signaal en tv kijken slechter te gaan.

Zeker de laatste weken zijn vergaderingen via wifi en haperende tv's elke paar minuten meer regelmaat dan uitzondering.

Er staat bij ons al jaren een experiabox v8 en twee tv boxen. Nooit eerder problemen mee gehad.

Kpn wifimanager ook al gedraaid zonder resultaat, maar dat is ook geen oplossing boor haperende tv's.

 

Wat kunnen we nu nog doen?

 

Heb je de v8 al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Ja alles is al een keer gereset naar fabrieksinstellingen. De tv kastjes zijn rechtstreeks via kabel aangesloten. Verder ook geen wifi uitbreiders, alleen wifi van het kastje zelf.

 


Welkom bij ons op het forum @Bas1978, excuses voor de late reactie! Jouw topic was uit het zicht geraakt waardoor we 'm niet eerder zagen. Het resetten van het modem gaf nog niet het gewenste effect begrijp ik, heb je daar inmiddels al via een andere weg contact over gehad? Als dat niet zo is gaan we samen verder kijken. Het internet en tv hebben beide verstoringen dus, gebeuren die tegelijkertijd of dat niet? En op het moment dat je een storing hebt, zie je dan ook lampjes veranderen op de V8 of blijven die wel hetzelfde branden?

Zou je daarnaast ook je forumprofiel kunnen invullen? Dan kan ik met je meekijken naar de verbinding en het modem. Ik hoor het graag van je.


We hebben geen bericht meer van je gezien @Bas1978. als we je hier nog bij kunnen helpen weet je ons te vinden.


Kan niet goed beoordelen of het interneg en tv op hetzelfde moment problemen hebben. Internet vaak overdag en s'avonds vooral tv.

Lampjes op de experiabox blijven hetzelfde.

Gisteren ook weer. Tijdens tv kijken helft van beeld grijs en blokkerig. Duurt dan vaak 20 seconden en dan is het weer goed. Gebeurd dan vaker op een avond.

Zal mij  profiel verder invullen


Bedankt voor de gegevens, ik heb daarmee de verbinding nagekeken. Het signaal komt zo te zien goed aan op de Experia Box, maar het komt daarna dus niet goed aan op de tv-ontvangers. Ervaar je de verstoring op beide tv-ontvangers en is dit ook tegelijkertijd? De metingen die ik heb gedaan doen vermoeden dat het tussen de Experia Box en de tv-ontvangers speelt. Als het op een van beide ontvangers speelt kan het zijn dat het aan de kabel daar naartoe ligt. Zou je in dat geval de ontvangers eens kunnen ruilen van plek en kijken of het probleem met de ontvanger mee gaat, of dat het op dezelfde plek blijft?