Skip to main content

Sinds een week of drie heb ik problemen met mijn Wifi signaal, bekabeld (zoals mijn televisie) geeft geen enkel probleem. Een reset/reboot van de router biedt in sommige gevallen een oplossing, en soms wanneer ik het zwarte glasvezel kastje een reset geef, wordt de wifi verbinding weer hersteld. (ik weet overigens niet of dit daadwerkelijk de oplossing biedt)

 

Een kpn medewerker heeft op afstand getracht contact te maken met de router, maar kon geen enkele verbinding maken en vorige week heb ik daarom een nieuwe router opgehaald bij een pick up point in de hoop dat dit resultaat zou opleveren, maar helaas na enkele dagen wederom geen draadloos internet..

 

Kan iemand mij adviseren wat te doen, want ik weet het eerlijk gezegd niet meer.. 

 

alvast dank

 

groet Robert

 

 

Welk modem heeft u nu en welke lampjes branden er wel/niet in welke kleur op uw modem? Branden de lampjes op uw zwarte glaskastje allen groen?


Alle lampjes branden groen . Ook het zwarte glasvezel kastje


Welk modem heeft u nu? Dat resetten van het glasvezelkastje heeft u de stroom er minimaal 2 minuten af gehad?


Hi @Robertyahoo en welkom op het forum! Jammer dat de modemruil niet geholpen heeft, maar dan pakken we het verder op (als het inmiddels nog niet opgelost is). Gebruik je toevallig ook wifi versterkers? 

Welk modem heeft u nu?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik geef ook alvast ons wifi topic mee, waarmee je de meeste wifi problemen op kunt lossen. Wellicht dat dit ook al helpt. 🙂
 

 


Er zou een monteur ingepland worden omdat blijkbaar het glasvezel signaal te lage waardes had. Ik zou 3 dagen geleden gebeld worden door een bepaalde afdeling… nog altijd niemand gesproken.. mijn geduld begint wel echt een beetje op te raken.. zou jammer zijn als ik na 15 jaar kpn andere keuzes zou moeten maken.. 


Zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kijk ik hoe het ervoor staat met de melding. 

Gebruik je toevallig ook wifi versterkers? 

Welk modem heeft u nu?

 

Ook ontvang ik nog graag antwoord op deze vragen. 


Hoi Sanne, ik gebruik geen WiFi versterkers en heb de V10 modem . 


Gebruik je draadloze verbindingssets? Wat us er zoal aangesloten op het modem?


Rechtstreeks 1 tv 

Draadloos Max 3 telefoons , een deurbel, een stofzuiger en ongeveer 8 domme lampen. Dit hebben we overigens al jaren en nog nooit problemen gehad


Geen draadloze verbindingsets.. 


Ook geen zonnepanelen met een omvormer op de wifi?


Bedankt @Robertyahoo! Ik heb de verbinding doorgemeten, en zie dat hij vandaag stabiel is gebleven, maar gisteren is hij behoorlijk vaak weggevallen. Heb je hem zelf herstart, of viel de verbinding ‘gewoon’ uit? Zou je daarnaast het glasvezelpunt een van de stroom af willen halen, 2 minuten willen wachten en het daarna weer aansluiten? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 


hoi Sanne, 

 

vandaag weinig tot geen problemen inderdaad. Wij hebben het glasvezel punt al meerdere keren van het stroom gehad (dit ook op advies van jullie collega’s) . Dus dat pad hebben we reeds bewandeld
 

Gisteren zijn wij bijna niet thuis geweest en hebben zelf geen enkele reboot oid gedaan. Doordat wij afwezig waren, hebben wij overigens zelf geen hinder ondervonden van een wegvallend signaal. 


@ Joep geen omvormers en zonnepanelen op het dak 


Bedankt voor het toelichten, en excuses voor de late reactie! Ik heb een ticket aangemaakt hiervoor, je ontvangt hier ook een SMS en e-mail over. Binnen 2 á 3 werkdagen word je gebeld, mocht je dan nog niet gebeld zijn of nog vragen hebben na het gesprek, trek hier gerust weer aan de bel! Ik hoop dat het snel opgelost wordt zo.Â