Skip to main content

Wie kan iets bedenken wat er aan de hand kan zijn.

Misschien modem even opnieuw opstarten. Dit kun je doen door de stekker er 10 sec uit te halen en weer erin te doen. 


Bedankt voor je reactie. Opnieuw opstarten van modem heeft helaas niet geholpen. Wat ik dus niet begrijp is dat de WiFi test 'zeer snel' aangeeft maar internetten via WiFi zeer traag werkt.


Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Wat is er aangesloten op het modem qua randapparatuur?


Modem V 10 van KPN beganegrond.

Twee wifi versterkers KPN beganegrond.

Er is qua opstelling niets veranderd. Heeft altijd prima gewerkt maar sinds een paar dagen zeer traag. Resultaat wifi test 'zeer snel'


Is de wifi van het modem uit? Zijn de wifi versterkers bekabeld aan het modem? heb je de wifi versterker al een reset gegeven? Welke snelheid heb je als je meet op www.speedtest.net


Snelheid 71 Mbps

Versterkers zijn bekabeld aangesloten. 


Is de WiFi van het modem uit?


Sorry,  ik begrijp niet wat je bedoelt. 


No problem. Het WiFi lampje op de v10 moet uit zijn.


Het blauwe wifi-lampje van het modem knippert. Het is trouwens een V10A


Heb vandaag de wifi manager app van KPN doorlopen. Nu kiest het modem automatisch naar het rustigste wifikanaal. 

Probleem lijkt verholpen maar ik juig niet te vroeg. Even aankijken dus.


Hoi @Dramatico, welkom op ons forum!
We zijn nu weer een paar dagen verder! Is het probleem opgelost?


Helaas is het probleem nog niet verholpen. Het is me nog steeds een raadsel. Heb de hele wifi manager van KPN een paar keer doorlopen. Ik zie wel hele sterke wifi netwerken in de buurt. Soms sterker dan die van mij. Maar als het goed is zou het modem automatisch het rustigste kanaal opzoeken. 


Ah dat is balen. Kun je toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten en hoe de lampjes branden op je V10a en wifiversterkers?
Heb je dit langzame wifi op meerdere apparaten?


Modem V10A staat beneden. 2 x Experia wifi versterker ook op beganegrond en via een switch (bekabeld) aangesloten. Lampje voorkant modem V10A brandt continue groen. Lampjes Experia wifi versterkers branden continue blauw. Punt is dat het altijd prima heeft gefunctioneerd en er niets in de configuratie en opstelling is gewijzigd. Toch plotseling problemen. 


Ah dat sluit wel een hoop uit inderdaad. Helaas blijft wifi altijd wat lastig en gevoelig voor veranderingen waar we ons misschien niet eens bewust van zijn. Denk aan een nieuwe router bij de buren of simpelweg een instelling die zij aanpassen. De wifimanager of Thuis app is natuurlijk altijd een moment opname en het kan zeker de moeite waard zijn hem vaker te doorlopen.

Heb je ook een computer in huis met een bekabelde verbinding? Zoja, is die ook ineens traag of is die nog wel gewoon snel?
Als de bekabelde verbinding ook langzaam is kan er misschien iets met de lijn niet helemaal goed zitten.

Had je hierover ook al eens gebeld met mijn collega's op 0800-0402? Die kunnen altijd even met je meekijken op de momenten dat je problemen ervaart. Wellicht dat zij op afstand nog iets kunnen zien.