Skip to main content

Ik kreeg eergisteren een berichtje dat vannacht (10-08) mijn netwerk een update zal ontvangen. Nu is de update uitgevoerd. Eerst merkte ik niks. Echter merkte ik dat als ik naar de gang loop mijn wifi 5 a 10 seconden wegvalt om het vervolgens weer te doen (let wel, met mindere snelheden). 

Ik vermoed dat door deze update mijn router (Die voorheen niks uitzond) nu samen met mijn Experia Wifi mijn netwerk uitzend. Echter deed mijn router het altijd heel slecht qua snelheden (Xperia wifi loste dit probleem op). Daarnaast woon ik in een klein huis en blijven apparaten de hele tijd schakelen tussen mijn Router en mijn Xperia Wifi. Wat niet gewenst is. 

Is het voor mij ook mogelijk om terug te gaan naar de oude situatie? Dus dat mijn Xperia Wifi alles voor rekening neemt? En zo ja, waar kan ik dit aanpassen? 

Gaat het om het v10a modem? Werkt het uitzetten van de wifi met de knop links op het modem 15sec ingedrukt houden nog?

 


Hoi @GerkoMulder, welkom.

Er is een update voor de V10A geweest, voor alle info kan je terecht in dit topic:

 


Melding was niet opgelost:

KPN Experia WIFI ligt er nu volledig eruit. Gebeld met Helpdesk en na drie uur hebben ze gezegd, ja kunnen we niet oplossen. Vervolgens kwamen ze eerst ook niet met nieuwe oplossing. Ja oplossing is 2 KPN super wifi punten aanschaffen. Of ik 199 euro wou betalen. 

Dus nu geen wifi, en dat terwijl ik er 3 uur gisteren met ze aan de lijn voor heb gezeten. 

Ze wouden onder geen beding nieuwe KPN super wifi regelen voor mij. Dus ik heb vandaag gebeld dat ik ga opzeggen. Het is namelijk goedkoper om 1 maand 2 leveranciers te hebben (van Ziggo & KPN) dan wifi punten te kopen. Dit omdat ik bij Ziggo 3 WIFI accespoints gratis krijg. 

Echter hebben ze bij opzeg afdeling aangegeven 2 super Wifi punten te leveren als ik blijf. Dus uiteindelijk gaat het toch goedkomen, maar het was wel een avontuur! 
 


Maar heb je nu een v10a of niet? En wat heb je met de Experiawifi’s gedaan dat ze niet meer werken? Kabeltjes los? 

Wifi op v10a is nog steeds uit te zetten. (Knopje links 15 sec ingedrukt houden)


Probleem: Experia WIFI & V10A zenden beiden geen WIFI signaal uit. Ook al zeggen de instellingen van wel.

Heb het volgende geprobeerd: 

  • V10A omgewisseld voor V10 via KPN XL winkel op aanraden van helpdesk.  Probleem niet opgelost
  • Experia Wifi omgewisseld voor nieuwe Experia Wifi op aanraden van helpdesk. Probleem niet opgelost
  • Instellingen bekeken op V10 (Signaal uitzenden stond uit, zoals het hoort)
  • Instellingen bekeken op Experia Wifi via 192.168.2.150. (Signaal uitzenden stond aan, zoals het hoort)
  • Daarnaast heb ik alles volgens het boekje aangesloten (Zelf Icter bij Espria) en meerdere malen herstart om het proces opnieuw te beginnen. 
  • Gezocht via Wifi analyzer, maar ook hier kwam het 2,4 & 5 signaal niet naar boven. 
  • Helpdesk heeft netwerk doorgemeten, alles was netjes zichtbaar en alles zou ingesteld moeten staan zoals het hoort.

Het enige wat ze naast dit konden aangeven was het wijzigen van kanalen (Wat geen nut heeft als ik überhaupt geen wifi zie). 

Misschien nog wat puntjes: 

  • Standalone zend v10 & v10a ook geen netwerk uit. 
  • Wat ik ook gek vond is dat mijn v10 mijn oude V10A SSID heeft overgenomen. 
  • Netwerksnelheid word morgen verhoogd naar 1gbit (nodig voor werk)
  • Problemen doen zich voor sinds mesh update. 

 

Niet toevallig ssid verborgen?

Tabblad WLAN: Je kunt niet meer apart de 2,4 en 5Ghz aan of uitzetten. Er is alleen nog maar een knop om de zichtbaarheid van het SSID van de beide frequenties aan of uit te zetten. Het volledig uitzetten van de wifi doe je door de WPS knop 15 seconden ingedrukt te houden.

 

Bij v10 los van experiawifi’s zul je wifi zelf weer aan moeten zetten. Zelfs dan geen wifi?

 

Als wifi aanstaat, en zichtbaar is, moet je toch gewoon kunnen verbinden?

Als je ingelogd bent zie je welke ssid en wachtwoord je moet hebben.

 

Heb je op verschillende apparaten/mobieltjes getest?

Wellicht netwerkinstellingen resetten op je mobiel? 


Ik heb even getwijfeld of ik nog uitgebreide reactie zou plaatsen. Maar ik ga het toch doen. 

Vraag: Niet toevallig ssid verborgen? 

Antwoord:  Instellingen bekeken op V10 (Signaal uitzenden stond uit, zoals het hoort). Instellingen bekeken op Experia Wifi via 192.168.2.150. (Signaal uitzenden stond aan, zoals het hoort)”

Zoals eerder aangegeven, ik heb alle instellingen bekeken en SSID is niet verborgen. 

 

Vraag: Tabblad WLAN: Je kunt niet meer apart de 2,4 en 5Ghz aan of uitzetten. Er is alleen nog maar een knop om de zichtbaarheid van het SSID van de beide frequenties aan of uit te zetten. Het volledig uitzetten van de wifi doe je door de WPS knop 15 seconden ingedrukt te houden.

Antwoord: Vreemd dat je dit aangeeft. Ik kan namelijk bij instellingen van dit nog onafhankelijk instellen.  Ik ben er mee bekend dat ik via WPS knop wifi van V10 kan uitschakelen. Dit heeft ook lang voor mij gewerkt, echter zend zowel V10 als Experia WIFI geen signaal meer uit. 

Vraag: Bij v10 los van experia wifi’s zul je wifi zelf weer aan moeten zetten. Zelfs dan geen wifi?
Antwoord: Zelfs na resetten van V10 zen deze geen Wifi signaal uit. Terwijl alle instellingen correct staan. 

 

Vraag: Als wifi aanstaat, en zichtbaar is, moet je toch gewoon kunnen verbinden?
Antwoord: Wifi staat aan, is niet zichtbaar, dus kan niet verbinden.  

Vraag: Als je ingelogd bent zie je welke ssid en wachtwoord je moet hebben.

Antwoord: Ik ben ingelogd en weet welke SSID ik moet hebben, maar deze is niet zichtbaar.

 

Vraag: Heb je op verschillende apparaten/mobieltjes getest?
Antwoord: 
Eigen mobiel, mobiel van vriendin, laptop van werk, Privé laptop, Ipad van werk & Privé Ipad.

Vraag: Wellicht netwerkinstellingen resetten op je mobiel? 
Antwoord: 
Ik had hier ook aan gedacht, en vind het goede suggestie. Echter kwam ik er later achter dat dus niet alleen voor telefoon is.  


Nu heb ik eigenlijk nog een vraag: 

  • Word er van klant (ik in dit geval) echt verwacht dat ik zoveel instellingen moet veranderen om het werkend te krijgen? 

Ik geef dit aan omdat ik blij ben dat ik Icter ben, maar mij niet kan voorstellen dat een 65+er deze stappen ook allemaal zouden kunnen volgen. Als hun hetzelfde probleem ervaren, hoe word dat dan opgelost? Het lijkt mij niet te doen voor iemand zonder enige ICT ervaring. 


 


Hoi @GerkoMulder, welkom.

Er is een update voor de V10A geweest, voor alle info kan je terecht in dit topic:

 

Er is geen oplossing voor dit probleem volgens Helpdesk  & opzeg afdeling.  Er werd gesproken door beide afdelingen over een “kloten update”? Daarnaast werd er aangegeven dat ik zeker niet de enige was met dit probleem en dat er vele opzeggingen hierdoor zijn geweest.