Skip to main content

Hi,

 

Sinds begin deze maand heb ik KPN. Ik heb een 1000/500 mbits pakket met een V12 modem. In het begin mooie snelheden gehaald download 800+ en upload ook zoiets. Echter is de download snelheid nu gehalveerd en de upload piekt nog wel mooi. Aan de huidige setup is niets veranderd. Modem is gereset even als het glasvezel kastje.

 

hoe kan dit ?

Kunt u voor de zekerheid ook nog even testen op een laptop ofzo? Met een andere speedtest? 


Hi Nick,

 

Heb ik helaas al gedaan met mijn MacBook en een andere speedtest ook. Mag echter niet baten tot nu toe. Bekabelde verbinding is wel nog steeds goed alleen ik snap niet waarom alleen de download snelheid gezakt en de upload hoog blijft.


Je doet de testen via WiFi, dan kan er van alles zijn waarom de snelheden inzakken, alles wat door de lucht gaat is gevoelig voor verstoring, een langsrijdende auto, een ledlamp die aan staat, de WiFi van de buren, een zendmast van een mobiel netwerk, muurtje er tussen, koelkast, oven, magnetron enz enz enz enz,

Enige wat stabiel behoord zijn is de bekabelde verbinding, en die had je getest en was goed, dan word het zaak uit te zoeken waar de WiFi problemen mee heeft en daardoor terug loopt in snelheid.


Hi @P.D.M, ik zie dat @Doornekamp33 al een aantal mogelijke oorzaken van een tegenvallende wifi verbinding heeft benoemd, is het je in tussentijd gelukt om hier mee aan de slag te gaan? Zie ook dit topic over het verbeteren van je wifi voor meer tips!

 


Hi Maja en Doornekamp,

 

Ik heb van alles geprobeerd en nagelopen. Ben ook even langs de buren geweest om te checken of zij recentelijk iets hebben veranderd qua boosters, routers of andere apparaten. Dit was alleen niet het geval. De download schiet over de 500 nu en zakt dan meteen terug naar 450 - 500 mbits. De upload gaat wel naar de 800 mbits. Ik ben vooral benieuwd waar het verschil van 300mbits vandaan komt.


Excuus @P.D.M, op de één of andere manier heb ik jouw reactie helemaal gemist :slight_frown:

Is de wifi in tussentijd verbeterd? Of kamp je nog met hetzelfde probleem? Heb je de WifiManager ook al doorlopen en zo ja, ben je daar wat mee opgeschoten?


Hi @Maja_  helaas nog steeds geen oplossing. Afgelopen week zou ik nog gebeld worden door de techdesk, maar ook dit is niet gebeurd. Wellicht druk met het vinden van een oplossing! Het lijkt ook alleen maar erger te worden. Gelukkig kunnen mijn collega’s er om lachen tijdens onze meetings als ik weer eens vastloop tijdens een online presentatie. De WiFi manager geeft aan contact op te nemen en bij de klantenservice geven ze aan de WiFi manager eens te proberen. Kortom we zijn nu 2,5 week verder zonder resultaat.


Dat schiet niet echt op dus :slight_frown:

Zou je mij kunnen uitleggen welke problemen je precies ervaart met de wifi? Met de snelheden die je nu haalt, zou je absoluut geen problemen moeten ervaren met online meetings/presentaties. Mijn eigen snelheid komt in de verste verte niet in de buurt van jouw laagst gemeten snelheden en ik fiets daar fluitend doorheen :wink: Het lijkt mij dus niet direct een snelheidsprobleem.

Valt de wifi wellicht helemaal weg op het moment dat de boel vastloopt bij jou? Of heb je de VPN aan staan op zo’n moment? Op mijn KPN laptop, schiet de snelheid omlaag als de VPN aan wordt gezet, zou dat misschien een verklaring kunnen zijn? Dit kun je testen door een meting te doen met en zonder VPN om te kijken of daar verschil tussen zit