Skip to main content

 

Hoi,

Sinds kort heet Telfort KPN zoals jullie weten. Ik zit al een tijdje bij Telfort met internet thuis Nu zat ik even wat te bestuderen in de voor mij nieuwe MijnKPN omgeving. Daar stond linksboven de tekst Wifi verbeteren.
Mooi dacht ik...


Ik de stappen doorlopen en meten in mijn woning waar de wifi langzaam is. (keuken en slaapkamer)
De behaalde wifi internet snelheid was 8 mbit. 

Vervolgens de wifi verbeteraar aan de slag gezet en die gaf aan dat de instellingen van Experiabox konden worden verbeterd. Prima.

De instellingen werden aangepast en ik deed een nieuwe snelheidsmeting.
Gemeten snelheid: 4 en 6mbit.

Dat is raar! 

Iemand een idee wat er gebeurd is?


Vervolgens kreeg ik de optie om twee grstis wifi versterkers toe te voegen aan mijn abonnement.

Dit ga ik proberen. Hoe veel is de max snelheid met Telfort basis internet eigenlijk? 

Bedankt voor reactie!

 

Wel je snelheid haal je bekabeld? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo Joep,

Bedankt voor je snelle reactie.
Twee tests gedaan bekabeld.
 


 


Nou hier is duidelijk iets niet goed. Welke experiabox heb je?


Hi Joep,

Oke! 

Experiabox V8

Dit haal ik over de wifi als ik ik dichtbij de router ben:

 

Als ik in de keuken of slaapkamer sta dan het 6Mbit


Heb je de v8 al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Harde reset zeg maar?


Nou hier is duidelijk iets niet goed. Welke experiabox heb je?

Ik denk dat het wel degelijk duidelijk is.

De koper netwerkstructuur laat een maximale snelheid toe van 104 Mbps

Topic starter heeft vanuit Telfort echter nog een instap basis-abonnement tot maximaal 50 Mbps.
Met achterliggend nog steeds diezelfde levering en netwerkstructuur, verandert daar ook niets aan. Bekabeld haalt hij daarbij een snelheid daar nog ruim overheen van 62 Mbps.
Dat heb ik eerder bij “Telfort” ook reeds gezien. Dat een “cap” ruim over de 50 Mbps heen gaat.

Dus daarin zit geen onduidelijkheid.
(Er gelden feitelijk nog steeds dezelfde voorwaarden met een “Telfort” abonnement).

WiFi van een Experia Box V8 staat bekend om zijn matige WiFi snelheden.
Met waarschijnlijk al enkele jaren in gebruik en “ouder”worden, verslechtert dat alleen maar.
Dus dat daar maximaal “nu” 30 Mbps van overblijft, verbaast me niet ook zoveel.

Als de @BCaspar via de WiFi tool van KPN nu in aanmerking kan komen voor die extra gratis WiFi-versterkers / Access Points, zou ik daar in ieder geval wel voor kiezen. Een Experia Box V8 heeft alleen 2.4 GHz aan WiFi. De versterkers zowel 2.4 en 5 GHz.  Zo komt hij op die wijze aan betere WiFi.


Als je inlogt op je modem en naar de WAN instellingen gaat, of even door alle instellingen gaat (ik weet niet goed waar dat op de v8 onder valt), zou je een uplink kopje moeten zien en daarbij ook een snelheid. Wat staat daar en komt dat overeen met de snelheid van 104mbit/s die je eerder via de geleverde link hebt gecheckt?


Oke bedankt voor de reacties.

Ik wacht de wifi versterkers af en ik probeer in te loggen op het modem!

Moet ik ook nog het modem resetten naar fabriek?

 


Er is al flink met je meegedacht, @BCaspar: fijn!
Het resetten van het modem kan altijd, ik adviseer een handmatige reset. Let er wel bij op, dat bij een reset naar fabrieksinstellingen, persoonlijke wijzigingen in het modem ook verwijderd worden. Heb je de versterkers inmiddels kunnen aansluiten en merk je een verbetering? 


Geen bericht, goed bericht: daar ga ik tenminste vanuit en anders weet je ons te vinden!


Hey! 

Was een drukke week met de sinterklaas (corona proof) vieringen. Hierdoor nog geen tijd gehad om de stappen uit te voeren. 

Klein aandachtspuntje: Op 2 december zou ik de versterkers mogen ophalen bij een ophaalpunt, geen bericht gehad helaas. @Shyrin_ Zou jij kunnen checken hoe dit zit? Ik weet dat er een grote drukte was bij PostNL, misschien vertraagd?

Dan nog de volgorde van de stappen, wat is de juiste manier?

Inloggen op modem
modem resetten
versterkers aansluiten

 


Hopelijk wel een gezellige Sinterklaas viering gehad! :wink:  Volgorde van de stappen is :ok_hand_tone4:
PostNL heeft ons al laten weten, dat ze te maken hebben met een extreme drukte, dus een vertraging klinkt mij niet gek in de oren. Ik wil graag voor je nakijken wat de status is: wil jij jouw Forumprofiel aanvullen met jouw postcode en huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN Moderators. Geef je hier een seintje als je de gegevens ingevuld hebt?


Ik heb geen seintje meer van je gehad! We gaan er vanuit dat het je gelukt is om te resetten en de versterkers aan te sluiten.