Skip to main content

Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik box 12 ontvangen. Ik heb alleen probleem met wifi met laptops. Ik heb wifi manager geprobeerd, 5 Ghz netwerk uitgezet en andere kanalen gezet. Maar ik kreeg nog steeds traagwifi met laptops. Mijn laptops draaien op win 10. Ze zijn up to date. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de firmware van box 12 updaten?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Jos9 , waarom heb je dan de 5GHz uitgezet? Op de 2.4GHz kanalen is het veel drukker en ook niet zo snel.

De firmware wordt (indien nodig) automatisch ge-update door KPN.


Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik box 12 ontvangen. Ik heb alleen probleem met wifi met laptops. Ik heb wifi manager geprobeerd, 5 Ghz netwerk uitgezet en andere kanalen gezet. Maar ik kreeg nog steeds traagwifi met laptops. Mijn laptops draaien op win 10. Ze zijn up to date. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de firmware van box 12 updaten?

Heb je bekabeld wel snelheid?


Hallo allemaal. Afgelopen week heb ik box 12 ontvangen. Ik heb alleen probleem met wifi met laptops. Ik heb wifi manager geprobeerd, 5 Ghz netwerk uitgezet en andere kanalen gezet. Maar ik kreeg nog steeds traagwifi met laptops. Mijn laptops draaien op win 10. Ze zijn up to date. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik de firmware van box 12 updaten?

Heb je bekabeld wel snelheid?

Ja, dat is prima.


Hallo @Jos9 , waarom heb je dan de 5GHz uitgezet? Op de 2.4GHz kanalen is het veel drukker en ook niet zo snel.

De firmware wordt (indien nodig) automatisch ge-update door KPN.

Dat heb ik klantservice gebeld. Dat heeft hij gezegd. Dat heb ik ook geprobeerd. Maar het helpt niet.


Traag WiFi ... ervaart u dat zo? Of bevalt de uitslag van een speedtest u niet? Welke snelheid heeft u als u een speedtest doet?


Traag WiFi ... ervaart u dat zo? Of bevalt de uitslag van een speedtest u niet? Welke snelheid heeft u als u een speedtest doet?

Zowel download als upload ca. 10 Mb met laptop. 66 Mb met iPhone


Dag @Jos9. Van harte welkom hier. Heel frustrerend dat je WiFi niet goed werkt. Als ik het goed begrijp is de verbinding op andere apparaten wel snel. Klopt dat? Je ervaart dus alleen problemen met je laptops? Kun je laten weten wat voor merk + model laptop je hebt? Zou je verder eens een speedtest kunnen doen op je laptop, zowel bekabeld als via WiFi? Schakel daarbij andere apparaten die gebruikmaken van internet tijdelijk uit en sluit openstaande downloadprogramma's af. Deel je het resultaat hier? En kun je ook nog aangeven wat er uit de WiFi Manager naar voren kwam?

Vul daarnaast alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, en de naam van de contracthouder en laat het me weten als je dit hebt gedaan. 


 

Dag @Jos9. Van harte welkom hier. Heel frustrerend dat je WiFi niet goed werkt. Als ik het goed begrijp is de verbinding op andere apparaten wel snel. Klopt dat? Je ervaart dus alleen problemen met je laptops? Kun je laten weten wat voor merk + model laptop je hebt? Zou je verder eens een speedtest kunnen doen op je laptop, zowel bekabeld als via WiFi? Schakel daarbij andere apparaten die gebruikmaken van internet tijdelijk uit en sluit openstaande downloadprogramma's af. Deel je het resultaat hier? En kun je ook nog aangeven wat er uit de WiFi Manager naar voren kwam?

Vul daarnaast alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, en de naam van de contracthouder en laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

Bedankt voor je reactie. Het probleem is opgelost doordat ik Experia Wifi van jullie heb ontvangen. De wifi doet het prima.


Goed om te lezen dat je een Experia WiFi hebt ontvangen en het probleem daarmee is verholpen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. 


Reageer