Skip to main content

Afgelopen week heeft KPN mijn internet snelheid verhoogd naar 1gbit. Sinds deze update is mijn wifi download gekelderd van 500mbit naar 120mbit i.p.v. naar 1000mbit. Resetten van de superwifi punten heeft geen zin. Ook herstarten van experiabox 12 heeft geen gunstig resultaat. Bekabeld direct op de modem is wel gewoon goed. Ik heb het idee dat mijn wifi punten het probleem zijn.

Half jaar geleden kon ik mijn abonnement voor 1,- verhogen naar 1gbit. Dit was toen ook geen succes, KPN gevraagd om terug te gaan naar 500mbit. Toen was het probleem opgelost. 

Heeft iemand een idee?

Hallo @VerhoevenS je kunt de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom halen en na herstart de modem een fabrieks-reset geven.

Daarna de wifipunten een fabrieks-reset geven en opnieuw aansluiten als nieuw uit de doos.

Je bekabelde verbinding zalin de praktijk ongeveer 930/930Mbut/s moeten kunnen zijn, met wifi zul dat moeilijk halen of je moet apparatuur hebben die wifi6 ax ondersteunt dan kun je inderdaad ongeveer de bekabelde snelheid halen op 1 apparaat gerekend met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Als de de witte ronde wifipunten hebt, zul je het nooit halen, want die ondersteunen maximaal wifi5 ac


Goedemorgen, inmiddels alles geprobeerd. Na het alle handelingen te hebben gedaan valt mijn wifi nu om de 5 minuten uit en is de snelheid nog slechter geworden - ook krijg ik mijn ronde wifi punten niet meer gekoppeld. Dit had ik exact een jaar geleden toen ik voor €1,- p maand extra mijn snelheid van 500mbit naar 1000mbit kon upgraden. Zou ik nog wat anders kunnen doen? 

 

Dank! :) 


Hi @VerhoevenS, opvallend dat je het vorig jaar ook had. De werking van je SuperWifi staat los van de snelheid die je op je verbinding haalt, in het modem. 

Ik raad je aan om je SuperWifi een schone installatie te geven. Het is verstandig om daaraan voorafgaand ze eerst af te koppelen en je modem te resetten volgens stap 2. Lukt het daarna nog niet, leg dan zo precies mogelijk uit wat je gedaan hebt en waar je op vastloopt. Op die manier maak je het anderen hier gemakkelijker om met je mee te denken.