Skip to main content
Vraag

Wifi-snelheid op Xiaomi telefoon zakt naar 2 Mbps (1 Gbit/s verbinding)

• June 25, 2026
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

Giuseppe Salvatore
Topper
Forum|alt.badge.img

Om de paar dagen zakt mijn wifi weg naar ongeveer 2 mb op o.a. mijn Xiaomi 14 telefoon. Ik heb een 1 giga abonnement. Als ik de modem herstart is het weer normaal. Heb inmiddels op advies helpdesk  alle apparaten uitgezet en weer stapvoets geïnstalleerd. Zonder resultaat 

8 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd Giuseppe. Dat komt dan specifiek alleen op de Xiaomi voor en niet op andere apparaten in huis? Zou je verder kunnen toelichten welk type modem je van KPN in huis hebt, of je eventuele versterkers in huis hebt en hoe deze zijn aangesloten? 

Kijk anders ook eens op onze kennisbank naar deze artikelen:

Giuseppe Salvatore
Topper
Forum|alt.badge.img

Niet alleen op de Xiaomi ook op andere wifi apparaten.

Modem 12. 2 versterkers draadloos verbonden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Zou je dan kunnen toelichten hoe jouw opstelling precies in elkaar steekt ​@Giuseppe Salvatore? Welk modem heb je van ons en wat voor een type versterkers gebruik je? 

Giuseppe Salvatore
Topper
Forum|alt.badge.img

Kpn modem 12 b en 2 superwifi2 versterkers. De modem staat in de woonkamer een versterker in de keuken en 1 boven on een slaapkamer

Toevallig is het weer zover. Wifi zakt weer weg. Doe niets bijzonders.

Giuseppe Salvatore
Topper
Forum|alt.badge.img

Begin er flink van te Balen zo langzamerhand. Eind van het abonnement maar weer terug naar Ziggo

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoe zijn de versterkers aangesloten dan ​@Giuseppe Salvatore? Bekabeld of draadloos? Het is vaak even zoeken waar dit dan misgaat. Kijk anders ook eens op onze kennisbank: 

Giuseppe Salvatore
Topper
Forum|alt.badge.img

Draadloos aangesloten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat blijft dan een lastige situatie ​@Giuseppe Salvatore. Je versterkt dan steeds een draadloos signaal wat onderhevig is aan omgevingsfactoren. Ik zou je dan toch willen adviseren om het artikel van onze kennisbank te volgen. Mocht je problemen houden kan je altijd contact zoeken met de technische ondersteuning via onze klantenservice. Ik zou dan persoonlijk een terugbelafspraak maken.