Skip to main content

Vreemd genoeg hier hetzelfde probleem , 

we zijn overgestapt van 100mb internet naar 1gb , even daarvoor een nieuwe v12 box gehad , toen problemen met activeren van de 1gb waarbij we 2,5 dag geen tv internet en telefoon hadden , bleek dat in de wijkkast hij op een verkeerde kaart stond volgens de monteur.

bedraad hebben we idd nu volledig snelheid maar de WiFi is hopenloos , soms zitten we aan de 800mb/s  en dan ineens naar 15 tot 30 , als je dan in de box kijkt zie je dat alle verbindingen ineens naar 2,4ghz staan en niets meer op 5 ghz. Met de wifimanager  geprobeerd , soms doet ie wel eat maar soms krijg ik daar melding dat de box geen verbinding krijgt terwijl ik wel tv en internet dan heb maar alleen via de 2,4ghz band.   Soms werkt een reset of de box aan en uit zetten maar om dat elke dag (meerdere) keren te moeten doen is niet de bedoeling. 
ik vraag me serieus af als die v12 box wel kwalitatief iets is ….  En het zag er zo veel belovend uit met WiFi 6 ondersteuning al

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Wellicht dat iemand er wat aan heeft , maar ik heb vanochtend een Netgear router ertussen gezet om de wifi te regelen , ik had gelijk weer goed ontvangst , ik plug hem om naar de v12 en ook daar ineens goed ontvangst , ik zet de v12 weer rechtop , signaal drama en terug naar 30mb/s ,  ik leg de v12 weer op zijn voorkant en hup signaal weer vol , het lijkt er dus op dat de v12 of weinig antennes in zich heeft voor het doorgeven van het signaal of dat als die staat zoals normaal of opgehangen dat hij slecht signaal doorgeeft , voorlopig ligt hij dus nu plat hier en lijkt het zo opgelost te zijn 😂


Mooi opgelost @Andre_dor 😅 bedankt voor je terugkoppeling!