Skip to main content

Mijn wifi snelheid is normaal 100 mbps dus prima ,ook de verbinding naar modem is dan ook goed. Regelmatig gebeurd het dat de verbinding naar experiabox goed blijft maar de snelheid valt dan terug naar 10 of 15 mbps. Ik moet dan inloggen in de experiabox het kanaal veranderen en dan werkt hij weer voor enkele uren of soms dagen. Dan gebeurd het weer van voor af aan , kanaal terug zetten en dan werkt het weer goed , Dus ik verander regelmatig van kanaal 1 naar 6 dan 11 en dan weer 1 enz.

De tool die ik gebruikt heb van Kpn werkt niet om de snelheid omhoog te krijgen alleen het veranderen van het kanaal handmatig werkt voor een poosje .

Wat is de oplossing?

Hi @Rudolf43, welkom hier. Dat is wel een flink contrast. 100 Mbps t.o.v. 15 mbps. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om hier een verklaring voor te geven. Het blijft toch Wifi natuurlijk. En als er veel Wifi-netwerken om je heen zitten, dan gaat dat interfereren met elkaar. Dat lijkt de oorzaak te zijn, echter is het verschil dus wel aanzienlijk. Ervaar je die verschillen op dezelfde locaties in huis? Gebruik je ook Wifi-versterkers of iets dergelijks? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn.


Hoi

Ik heb nu het volgende gedaan , de hele boel afgebroken en opnieuw opgebouwd. De experia box heb ik zo dichtbij mogelijk naar de huiskamer gehangen het kanaal op aitomatisch gezet , ik wacht nu even af hoe het werkt. Bij een speedtest kwam ik nu op 110 mpps. Maar nu heb ik toch even een andere vraag , mijn tv kan 4k tv aan , voor zover ik heb opgezocht kan mijn ontvanger wel hd aan maar geen 4k tv. Mijn vraag is nu wat de meerprijs is indien ik 4k tv wil en wat heb ik dan daarvoor nodig? Op mijn pagina kan ik het niet vinden .


Hoi

Ik heb nu het volgende gedaan , de hele boel afgebroken en opnieuw opgebouwd. De experia box heb ik zo dichtbij mogelijk naar de huiskamer gehangen het kanaal op aitomatisch gezet , ik wacht nu even af hoe het werkt. Bij een speedtest kwam ik nu op 110 mpps. 

Dat is zeer netjes. Hopen dat het nu ook zo blijft.

Maar nu heb ik toch even een andere vraag , mijn tv kan 4k tv aan , voor zover ik heb opgezocht kan mijn ontvanger wel hd aan maar geen 4k tv. Mijn vraag is nu wat de meerprijs is indien ik 4k tv wil en wat heb ik dan daarvoor nodig? Op mijn pagina kan ik het niet vinden .

Correct, jij huidige tv-ontvanger is niet geschikt voor 4K. Die zou dan vervangen worden…

Het ligt aan je pakket. Als je nog een ouder abonnement hebt zul je eerst over moeten naar de Husselpakketten. Bij de oudere abonnementen was het namelijk nog geen extra dienst die je zo aan- of uit kon zetten. Bij een Husselpakket betaal je er ‎‎‎€2,50 per maand voor. Houd wel rekening met het aanbod natuurlijk. Het is niet zo dat je dan alle tv-zenders dan ineens in 4K kan zien.


Hoi

Ik heb nu een ouder abonnement en betaal nu 62,50 Euro per maand . Daarin zit ook het gratis pluspakket omdat ik ook Kpn mobiel heb en deze is ook met korting ik betaal daarvoor 14 Euro per maand.

Ik heb even gekeken indien ik overstap naar hussel maar daar staat dan wel het pluspakket bij waar ik 6,50 Euro voor zou moeten betalen. 

Wat gaat het nu uiteindelijk kosten indien ik wil overstappen naar hussel 100 mbps met daarbij het pluspakket en dan 4k tv ,en daarnaast ook mijn mobiel abonnement . Dus de totale kosten van het abonnement Thuis hussel inc het pluspakket en 4k twee ontvangers en tevens de kosten van mijn mobiel abonnement. 

Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is, Maar alvast bedankt.


KPN heeft maar 3 of 4 4K zenders. De rest is gewoon HD. Ook met een 4K ontvanger. Dus waar doe je het voor?


Hoi

Het gaat mij om Netflix 4 k uitzending met Dolby Atmos .Daarbij heb ik dus de vip 5202 nodig. Ik kan wel via de app op mijn tv kijken maar dat is nogal omslachtig. Is het niet mogelijk om gewoon de huidige ontvanger om te ruilen voor de vip 5202 .

 


Is het niet mogelijk om gewoon de huidige ontvanger om te ruilen voor de vip 5202 .

Nee. Je moet er gewoon voor betalen.


O.K duidelijk, jammer dat het niet mogelijk is . In elk geval ben ik niet blij met de geboden service van k.p.n .


Om het nog iets te specificeren. We ruilen inderdaad geen goed werkende tv-ontvangers om. Als je het 4K-pakket zou aanvragen, dan natuurlijk wel. Je moet die extra dienst dan minstens 6 maanden afnemen, en daarna kun je het weer opzeggen. De reden is natuurlijk om te ontmoedigen om die extra dienst te gebruiken om alleen tv-ontvangers om te ruilen.

Mocht je beslissen om dit te doen, dan verandert er niets aan jouw mobiele abonnement, en dus ook niet de kosten daarvan. Alleen van jouw vaste abonnement. Je gaat bij de vaste diensten dan ook van Compleetkorting, naar Husselkorting. Je kan heel makkelijk in MijnKPN het nieuwe pakket selecteren om te zien wat de kosten gaan zijn. Je hoeft het dan natuurlijk nog niet helemaal door te klikken. Zorg gewoon dat je helemaal op de hoogte bent. Volgens mijn berekening kom je dan uit op €68,99 per maand uit. Dat is dus inclusief het 4K-pakket en jouw telefoonnummer etc.


Ik heb even gekeken naar de mogelijkheid maar ik raak dan het gratis pluspakket kwijt , moet ik dan voor betalen en de kosten zijn dan hoger dan u hebt aangegeven ik moet dan 73,90 Euro betalen . zie bijlage,Klopt deze berekening of de uwe?

Product

Hussel Internet 100 Mbit/s

€ 47,50

Maandelijkse kosten

Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

Pluspakket

€ 6,99

Gratis Onderling Bellen

€ 0,00

Vast telefoonnummer

€ 2,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00

Glasvezel Upgrade

€ 0,00

Nieuw toegevoegd

4K TV

€ 2,50

Extra TV-ontvanger

€ 5,00

- Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

Interactieve TV met een TV-ontvanger

€ 10,00

Verwijderde opties

Extra TV-ontvanger

€ 5,00

Interactieve TV met een TV-ontvanger

€ 10,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

Vast telefoonnummer

€ 1,00

Pluspakket

€ 9,99

Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet

€ -9,99

Totaal per maand

€ 73,9


Volgens mij kom jij op €73,99 uit, maar je mist alleen het entertainmentvoordeel van €5,- per maand (want je hebt ook een mobiel abonnement). Het pluspakket is dus inderdaad niet meer gratis, maar kost geen €9,99, maar €6,99 in de Husselpakketten. Daar gaat dan nog de €5,- korting van af en dan kom je in totaal op €68,99 per maand uit. Als het jou puur om de tv-ontvangers gaat, dan zet je na 6 maanden eventueel het 4K-pakket uit, en dan zit je nog op €66,49 per maand.


Goede morgen

Ik heb nog even een vraag. Ik heb mij aangemeld voor hussel en 4k tv. Ik heb de 4k tv ontvangers 2x ontvangen in geïnstalleerd . Nu heb ik twee ontvangers over die ik eerst gebruikte , krijg ik bericht wat ik met deze ontvangers moet doen ? 


Goede morgen

Ik heb nog even een vraag. Ik heb mij aangemeld voor hussel en 4k tv. Ik heb de 4k tv ontvangers 2x ontvangen in geïnstalleerd . Nu heb ik twee ontvangers over die ik eerst gebruikte , krijg ik bericht wat ik met deze ontvangers moet doen ? 

Je zou zeker een berichtje moeten hebben ontvangen om die te retourneren inderdaad. 

De doos met apparatuur geef je af bij een PostNL locatie. Verzending is gratis.

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Vind een PostNL locatie in de buurt


Ik heb geen bericht gehad dat ik de ontvangers moet retour sturen . Ik zal maandag de twee ontvangers samen met de afstandbediening en de voeding retour sturen naar het adres wat u mij hebt gestuurd .