Skip to main content

In de afgelopen maanden, staat onze WiFi verbinding iedere zondagmiddag in storing (modem met rood licht). Ik zit al een jaar lang thuis te werken en heb doordeweeks geen enkel probleem. Maar elke zondagmiddag valt de WiFi verbinding uit.

Ik woon “onder de rook” van de schotels (grote oren) van Burum. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Verder heb ik internet over de telefoonlijn.

Ik zou erg graag weten wat er bij ons aan de hand is. 

Iemand suggesties ?

 

Goedenavond @Andyfries, welkom op het forum!
Dat is wel heel specifiek zeg! Welk lampje wordt er precies rood? Werkt alleen wifi dan niet of de rest ook niet?
Heb je hierover ook al eens met ons gebeld op zondagmiddag? (op 0800-0402)


Hallo Thomas,

Het betreft het lampje op de voorkant van de Experia Box v10A (die streep).

Ik gebruik alleen internet van KPN. TV heb ik via de schotel (want buitengebied).

Overigens hadden we dit probleem niet toen we internet ontvingen via Telfort.

En dat telefoonnummer heb ik idd nog nooit gebeld, maar ik vind dat KPN niet het vriendelijkste bedrijf is om mee in contact te komen. Dat is echt zoeken.

Groet Andyfries


Ah duidelijk. Als dat lampje rood brandt is er iets niet goed met de héle verbinding namelijk. Als het de rest van de week wél goed werkt kun je het beste even bellen als het zich voordoet! 
De computer bij 0800-0402 zal je nog een sms sturen om het proberen op te lossen maar die kun je in dit geval het beste negeren en gewoon blijven hangen! Je wordt dan vanzelf doorverbonden met een medewerker!

Als het de rest van de tijd ook niet goed werkt kan ik natuurlijk ook altijd even met je meekijken.
Kun je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Andyfries heeft het gisteren nog gestoord? Heb je hier nog met mijn collega's naar kunnen kijken?


Gisteren weer in storing. Vanmiddag monteur op visite gehad. A.s. zondag even afwachten.


Gisteren weer in storing. Vanmiddag monteur op visite gehad. A.s. zondag even afwachten.

Wat voor apparaten heeft u aangesloten op de Experiabox? Geen tv in ieder geval begrijp ik. Maar verder? Maakt u misschien ergens in huis nog gebruik van een draadloze verbindingset? 


De vaste telefoon en voor de rest helemaal niets. Ook verder geen draadloze verbindingset.


Ok. Toen u nog internet van Telfort had, toen had u ook niet dit modem toch? Of wel?


Ik weet niet meer of ik bij de wisseling van Telfort naar KPN een nieuw modem heb gekregen. Maar bij Telfort had ik dit probleem in ieder geval niet. Overigens heb ik vanmiddag een nieuw modem + nieuwe bekabeling gekregen, dus ben ik zondag a.s. heel benieuwd naar het resultaat…

Service van KPN was dik voor elkaar!


Ok. Heeft u ook nog een ander model gekregen? Of precies dezelfde? 


Ander model. Had geloof ik (maar nu verdwenen) v10a en heb nu de v10. 


@Andyfries inmiddels zijn we weer een zondag verder :)  is het dit keer goed gebleven?


Vorige week 2 monteurs op visite gehad. Kabel en modem vervangen door de ene. Omzetting in de centrale door de ander. Afgelopen zondag geen storing gehad. Probleem lijkt te zijn opgelost. Met dank aan prima service KPN!