Skip to main content
Vraag

Wifi storing, maar twee dagen wachten op een monteur. Ik zeg op!

• September 23, 2025
  • 17 reacties
  • 290 keer bekeken

Volgens de consumentenbond de beste provider van Nederland, ik had een zeer stabiele wifi verbinding totdat KPN supersnel internet kwam aansluiten, de installatie die savonds moest voltooien heb ik volbracht na 18 keer de ontvanger opnieuw te moeten opstarten eerste irritatie,  Kpn gebeld tijdens het proces(waarvan ineens geen registratie van is) de volgende dag viel de wifi verbinding compleet uit! Ze willen pas over 2 dagen een monteur langs sturen, natuurlijk ik ga gewoon niet werken, wie betaalt dat? Ze mogen als de monteur komt het hele zooitje meenemen ik ga er weg, zijn ze helemaal besodemieterd! Geen gedreig maar een feit, 2 dagen wachten pik ik niet!

17 reacties

• September 23, 2025

Denk je nu echt dat je bij een andere provider sneller een monteur op de stoep hebt? Vergeet het maar.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Waarom kun je niet werken ​@john21389 ???

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Waarom kun je niet werken ​@john21389 ???

Wat denk je, geen wifi! en nee een hotspot kan ik via mijn telefoon niet maken, dat gaat alleen via de telefoon van mijn vrouw, de mijne schijnt te oud te zijn(4 jaar ook daar wordt je toe gedwongen om iedere keer een nieuwe telefoon te kopen, belachelijk eigenlijk)

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Denk je nu echt dat je bij een andere provider sneller een monteur op de stoep hebt? Vergeet het maar.

Het gaat om het feit dat ze beloven sneller internet, waar ik 2 dagen inmiddels dag 3 mee aan het vechten ben en vervolgens helemaal geen wifi meer heb hij is nergens meer te vinden, ja dat moeten ze binnen 24 uur oplossen naar mijn mening, twee lange telefoongesprekken met kpn medewerkers bezig geweest (na de monteur) en dan je nog eens 2 dagen laten wachten, ja dan zeg ik waardeloos bedrijf, wat zijn beloften niet nakomt, want ik heb veel beloften gehad, tot nu is er NIETS na gekomen! Al zit ik hierna een week zonder internet, het gaat om principes!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Beste ​@john21389 , je kunt toch bekabeld werken, is sneller, stabieler en veiliger, zeker bij beroeps matig gebruik.

Qua wifi moet KPN helemaal niets oplossen, dat thuistraject is en blijft je eigen verantwoording. 

Een 4 jaar oude mobiel kan ook prima als hotspot werken,  mits voldoende data.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 24, 2025

Ze mogen als de monteur komt het hele zooitje meenemen ik ga er weg, zijn ze helemaal besodemieterd! Geen gedreig maar een feit, 2 dagen wachten pik ik niet!

Prima toch, u heeft 14 dagen bedenktijd dus uw wens lijkt me geen probleem. Ik hoop voor u dat het elders wel binnen 24u mogelijk is al betwijfel ik dat..

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Nee de a52s werkt niet als hotspot  ja 5 minuten,  echter de s21fe van mijn vrouw werkt prima, maar mijn vrouw werkt vandaag vanuit een andere locatie, ik denk verder dat u het niet begrijpt internet hebben we ook niet, daarnaast het aangeschafte systeem hebben we juist aangeschaft om draadloos te kunnen werken!

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Ze mogen als de monteur komt het hele zooitje meenemen ik ga er weg, zijn ze helemaal besodemieterd! Geen gedreig maar een feit, 2 dagen wachten pik ik niet!

Prima toch, u heeft 14 dagen bedenktijd dus uw wens lijkt me geen probleem. Ik hoop voor u dat het elders wel binnen 24u mogelijk is al betwijfel ik dat..

U leest niet! Al moet ik een maand zonder internet zitten, ze hadden hun beloften na moeten komen!

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Beste ​@john21389 , je kunt toch bekabeld werken, is sneller, stabieler en veiliger, zeker bij beroeps matig gebruik.

Qua wifi moet KPN helemaal niets oplossen, dat thuistraject is en blijft je eigen verantwoording. 

Een 4 jaar oude mobiel kan ook prima als hotspot werken,  mits voldoende data.

Nee de a52s werkt niet als hotspot  ja 5 minuten,  echter de s21fe van mijn vrouw werkt prima, maar mijn vrouw werkt vandaag vanuit een andere locatie, ik denk verder dat u het niet begrijpt internet hebben we ook niet, daarnaast het aangeschafte systeem hebben we juist aangeschaft om draadloos te kunnen werken!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 24, 2025

Goedemorgen ​@john21389, bedankt voor het delen van je bericht.

Ik begrijp dat dit erg frustrerend is, zeker als je afhankelijk bent van je verbinding om te werken: excuses voor het ongemak!
Wat betreft de monteursafspraak: ik begrijp dat je dit graag sneller opgelost wilt hebben. Helaas is het niet altijd mogelijk om binnen 24 uur iemand langs te sturen. De afspraak die nu staat, is daarom de snelste optie.

Nee de a52s werkt niet als hotspot  ja 5 minuten, 

Wat gebeurt er dan precies na die 5 minuten? Volgt er dan een foutmelding, bijvoorbeeld “Verbinding verbroken” of “Geen internetverbinding”? 
Sommige telefoons schakelen de hotspot automatisch uit om batterij of datagebruik te sparen. Check in de instellingen of er een optie staat zoals “Hotspot automatisch uitschakelen bij inactiviteit” en zet deze uit. Zorg ook dat je telefoon opgeladen is. Zo blijft de verbinding langer actief.

Al moet ik een maand zonder internet zitten, ze hadden hun beloften na moeten komen!

Ik ben benieuwd om welke beloften het precies gaat?

We blijven je graag zo goed mogelijk ondersteunen en kijken mee om te zorgen dat je verbinding weer stabiel werkt.

Tot slot:
Ik overweeg een aantal berichten te verwijderen omdat ze naar mijn mening weinig toevoegen. Omdat er inmiddels op is gereageerd of geciteerd, laat ik ze voor de leesbaarheid staan.

Wat ik wél wil benadrukken: meedenken en tips delen is helemaal top, graag zelfs! Laten we er wel samen voor zorgen dat reacties vooral helpend en respectvol blijven, zodat iedereen zich gehoord voelt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 24, 2025

Tot slot:
Ik overweeg een aantal berichten te verwijderen omdat ze naar mijn mening weinig toevoegen. Omdat er inmiddels op is gereageerd of geciteerd, laat ik ze voor de leesbaarheid staan.

Wat ik wél wil benadrukken: meedenken en tips delen is helemaal top, graag zelfs! Laten we er wel samen voor zorgen dat reacties vooral helpend en respectvol blijven, zodat iedereen zich gehoord voelt.

Dit valt toch wel mee? Volgens mij zijn hier gewoon eerlijke meningen gedeeld over het nut van opzeggen of wachten op de monteur, en is er constructief meegedacht en gereageerd.

Berichten verwijderen zou iets moeten zijn dat alleen in uiterste gevallen gebeurt en niet altijd gebaseerd op persoonlijke meningen van moderators. Onlangs is daardoor al een vast lid vertrokken, zag ik. Ik zou liever zien dat jullie een opmerking plaatsen om de berichten zoveel mogelijk binnen de regels te houden zonder ze direct te verwijderen (zoals nu, een opmerking is genoeg), in plaats van dat er steeds willekeurig berichten worden verwijderd.

Soms komt het ook respectloos over naar vaste leden die dagelijks moeite doen om het KPN forum draaiende te houden door andere klanten te helpen. En ja, soms is moderatie nodig omdat het wat te hard piept en kraakt, maar soms wordt er echt te snel verwijderd (bijvoorbeeld in het AppleTV topic van ​@Michel.uit.Arnhem).

De KPN Community is er om mensen te helpen, maar ik vind dat je hier ook respectvol je mening over het onderwerp moet kunnen delen, zolang het gerelateerd is aan het topic. Het heet immers een Community, anders zou het een supportforum moeten heten. Een Community moet ruimte bieden voor support, plezier en vrije meningsuiting. Laten we dat niet beperken, iets wat ik helaas steeds vaker zie gebeuren, en dat baart me zorgen.

Ik denk hier al een tijdje over na, ik waardeer alle moderators als personen, maar ik vond het nu toch de moeite om dit te benoemen. Ik hoop dat we goede vrienden blijven 😉

Excuses dat ik je topic misbruik met mijn bericht ​@john21389, ik hoop oprecht dat je probleem opgelost wordt en dat je toch klant blijft.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

De tijd kun je instellen voor het gebruik van hotspot, dat is niet begrensd tot 5 minuten. ​@john21389 

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

De tijd kun je instellen voor het gebruik van hotspot, dat is niet begrensd tot 5 minuten. ​@john21389 

Dat weten wij ook, er reageert nu werkelijk niemand met echt GOEDE info! Net zoals 3 KPN medewerkers die onzin verkondigen en uiteindelijk de vierde die het wel voor elkaar krijgt! Ze hebben echt mazzel want ik was absoluut 100% weg gegaan!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Beste ​@john21389 wie is de 4e die wat voor elkaar gekregen heeft met welke goede info?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

De beloften van het stabiele en snelle internet, (die ze mij mij beloofde bij de verkoop van pakket),……. die bedoelde ik,van een stabiele Wifi en internet naar NUL internet en NUL wifi, maar ook dat heb ik al een keer als antwoord gegeven, inmiddels is het internet en de wifi weer aanwezig, ik heb 3 medewerkers aan de lijn gehad die allemaal iets ander verkondigde uiteindelijk de vierde vandaag rond de klok van 12.30 die het juiste deed, ik ken de man niet bij naam maar bedank hem bij deze voor de oplossing! Uiteraard wil ik als bedrijf de vier uur werk 250,00 excl.BTW 21%, die ik heb moeten missen, wel gecompenseerd zien, hoe gaan ze dat doen? Klachten schrijven helpen niet want dat heb ik een jaar of 12 terug ook gedaan er is nooit gereageerd notabene op een aangetekende brief,toen  lieten ze me een dikke week zonder internet zitten, dit keer laat ik het niet lopen!,…...

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 29, 2025

Ik denk hier al een tijdje over na, ik waardeer alle moderators als personen, maar ik vond het nu toch de moeite om dit te benoemen. Ik hoop dat we goede vrienden blijven 😉

Ha, ja hoor! 😄 Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik reageer in een privébericht!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 29, 2025

De beloften van het stabiele en snelle internet, (die ze mij mij beloofde bij de verkoop van pakket),……. die bedoelde ik,van een stabiele Wifi en internet naar NUL internet en NUL wifi, maar ook dat heb ik al een keer als antwoord gegeven, inmiddels is het internet en de wifi weer aanwezig, ik heb 3 medewerkers aan de lijn gehad die allemaal iets ander verkondigde uiteindelijk de vierde vandaag rond de klok van 12.30 die het juiste deed, ik ken de man niet bij naam maar bedank hem bij deze voor de oplossing! Uiteraard wil ik als bedrijf de vier uur werk 250,00 excl.BTW 21%, die ik heb moeten missen, wel gecompenseerd zien, hoe gaan ze dat doen? Klachten schrijven helpen niet want dat heb ik een jaar of 12 terug ook gedaan er is nooit gereageerd notabene op een aangetekende brief,toen  lieten ze me een dikke week zonder internet zitten, dit keer laat ik het niet lopen!,…...

Fijn om te horen dat je internet en wifi inmiddels weer goed werken, ​@john21389

Een storing kan helaas soms voorkomen. Ik zou graag garanderen dat onze diensten altijd storingsvrij zijn, maar dat is helaas geen belofte die we kunnen doen.

Wat betreft een vergoeding: we kunnen je een dagelijkse compensatie van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten aanbieden voor de dagen dat je geen internet had. Om dit in orde te maken, wil ik je vragen je klantgegevens in je community profiel in te vullen (klantnummer, postcode en huisnummer en geboortedatum van de contractant).

Laat even een reactie achter in dit topic zodra dit is gedaan, dan regelen we de vergoeding zo snel mogelijk.

Helaas kunnen we geen vergoeding bieden voor gemiste werkuren, maar ik hoop dat de compensatie voor de dagen zonder internet dit gedeeltelijk goedmaakt.

Ik wacht jouw reactie af, alvast bedankt voor je medewerking!