Bij deze maak ik nu een eigen TOPIC aan, aangezien dit steeds aan mij wordt vermeld.
Sinds de laatste software update in de nacht van 3 December is er een storing ontstaan met de Wifi. Wanneer ik op 1 apparaat ga UPLOADEN dan geven alle apparaten in huis aan dat ik verbonden ben zonder internet. Deze schakelt dan steeds naar 5G op de apparaten waar het mogelijk is. Maar op de Pc of laptop kan ik dus niet meer op Internet.
Voor deze update had ik daar totaal geen last van. Ik heb met verschillende (3 medewerkers van KPN) medewerkers gesproken en 2 eerdere berichten geplaatst over deze storing.
Er is tot op heden nog steeds niks opgelost en mijn werk loopt hierdoor helemaal de mist in en betaal ik voor internet die we nauwelijks kunnen gebruiken. Ik hoop dat hier naar gekeken kan worden. Er is me al van alles verteld wat het zou kunnen zijn, maar niks heeft gewerkt!!
Het gaat om de update van 3 December van de Experiabox V10
Mvg,
Simone
Heeft u het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? De zgn reset?
​
En u gebruikt gebruikt geen wifiversterkers of draadloze verbindingsets?
Nee die gebruik ik niet
Hoi ​
Lastig dat je complete verbinding wegvalt zodra je iets gaat uploaden en vreemd dat dat ineens speelt sinds de laatste update. Er zijn al wat dingen geprobeerd begrijp ik, zoals een modem reset. Heel goed.
Even voor mijn beeldvorming;Â Heb je een glasvezel of een koperverbinding? Wat is de maximale download- en uploadsnelheid die je bekabeld kunt halen? In het geval van glasvezel kun je de NT (glasvezelkastje) ook nog even 2 minuten stroomloos maken. En daarna weer het modem opnieuw opstarten.Â
Ook geef je aan dat je op één apparaat een upload start en dat daarna je verbinding plat gaat. Kun je ook eens op een ander apparaat een upload starten en controleren wat dat met je verbinding doet?Â
Tot slot kun je nog onderstaand kennisbankartikel doornemen wat gaat over het verbeteren van je Wifi. Wellicht dat daar nog wat bruikbare tips tussen staan.Â
Â
Â
​
Hallo, bedankt voor de reactie. Ik heb geen glasvezel. Als ik op een ander apparaat een download start geeft dit hetzelfde effect. Ik heb geen idee wat de snelheid is, ik heb daar nooit naar gekeken aangezien ik nooit problemen heb ervaren met uploaden in de afgelopen jaren.
Het probleem ligt niet bij mij maar bij de update, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Misschien is het handig daar eens naar te kijken ipv het probleem bij de klanten te leggen. Ik bedoel dit niet negatief, maar er wordt te makkelijk naar de klant verwezen alsof daar het probleem zou liggen.Â
Ik verander nooit iets, ik kom nergens aan, simpelweg omdat alles gewoon al jaren goed verloopt. En er komt een software update voor de experiabox V10 en de ellende begint.
Ik zal zeker een kijkje nemen bij de kennisbank, maar ik hoop dat er van jullie kant ook eens iets gedaan kan worden.Â
Mvg,
Simone
We nemen deze feedback ook zeker mee wat betreft de versie die nu op jouw Experia Box staat. Alleen het probleem is dat je voorlopig nog wel op deze update zit en dat de volgende update ergens in de toekomst zal volgen. Voor nu is dat geen oplossing voor jou, dus daarom wil ik voorstellen dat we nu toch samen naar een oplossing gaan zoeken.Â
Ik wil graag even kijken naar jouw verbinding om te zien of daar mogelijk iets speelt. Zou je daarvoor je gegevens willen aanvullen in je profiel?Â
Â
​
Dank voor het invullen ​
Wel zie ik dat we je verbinding nog kunnen upgraden naar pairbonding (BVDSL). Daarmee win je 35 Mbit/s aan downloadsnelheid en 6 Mbit/s aan uploadsnelheid. Voor deze aanpassing is wel een monteursbezoek aan jouw adres nodig, dus voordat de wijziging is doorgevoerd kan even een paar dagen duren. Als je dit graag wilt, bel dan even met onze klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!
Ook zijn we bezig met de glasvezeluitrol in Den Haag en zal jouw adres ergens in de (nabije) toekomst worden aangesloten. Wanneer dat zal zijn is alleen nog onbekend. Dan zijn je uploadzorgen helemaal over.Â
Â
​Hoi ​
Bedankt voor je reactie. Ik zal zeker een belsafspraak inplannen. Ik heb zelf geen problemen mee met mijn uploadsnelheid, ik weet dat het niet snel gaat, maar dat is niet echt het probleem. Ik zit eigenlijk al bijna op het laagste limiet van mijn bestanden zonder kwaliteits verlies. Als ik die upgrade laat doen, hoe gaat dat in zijn werking? Is dit een upgrade aan de modem?
Hier in de straat zijn ze 2 jaar geleden begonnen met aanleg van glasvezel, zo ook bij mijn portiek ingang. Maar tot op heden is er verder niet veel gebeurt. Ik moest dan thuis zijn en heb verschillende afspraak kaartjes daarvoor in de bus gehad, maar er is verder nooit iemand langs geweest om het daadwerkelijk aan te sluiten.
Maar kan je mij meer info geven daarover. Is het dan de bedoeling dat ik dan een nieuw glasvezel abonnement moet afsluiten? Zitten daar extra kosten aan verbonden bijvoorbeeld?? Bvd
Mvg,
Simone
De upgrade van je huidige verbinding (VDSL naar BVDSL) betreft een aanpassing aan je ISRA punt (internet aansluitpunt) in je woning. Die moet geschikt gemaakt worden voor de nieuwe techniek en dat kan alleen een monteur doen.Â
Er zijn al wat stappen gezet wat betreft de glasvezelaanleg voor jouw adres of complex begrijp ik. Alleen jammer dat dat niet is doorgezet. Als ik ook wat dieper kijk voor jouw adres, dan zie ik dat er een technische obstructie op zit en dat daardoor de aanleg (tijdelijk) is stopgezet. Om te laten onderzoeken of deze drempel weggenomen kan worden, kun je bij KPN Netwerk een haalbaarheidsonderzoek opstarten. Dit is volledig vrijblijvend en gratis. Je kunt ook altijd even bellen met KPN Netwerk voor meer informatie.
Pas als het haalbaarheidsonderzoek is afgerond en eventueel daarna de aanvraag voor glasvezel is opengezet voor jouw adres, kun je via ons een wijziging van je verbindingstechniek aanvragen. Dan kun je je abonnement 1 op 1 overzetten, dus zonder kostenwijziging, of je kunt bijvoorbeeld je internetsnelheid verhogen.Â
Kijk ook nog even voor meer informatie over glasvezel en kosten in het kennisbankartikel hieronderÂ
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.