Skip to main content

Wifitool werkt niet, ik had 300 mbps en na de tool 80. Slaat nergens op. Tool is onbruikbaar.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Experiabox dan maar resetten lijkt me.


Na een reset geen beter effect. Na zoeken zie ik dat mijn pc kiest voor de 2,5 ghz bandbreedte. Wifi even aan/uit en ben weer op de 300 Mbps maar den op de 5 ghz. 

 

 

 


ok dus het probleem is opgelost?


Jazeker, Joep…. blijkbaar moet je je pc nog even wakker schudden. Abbo is 500 Mbps. Mogelijk dat mijn netwerkkaart hiervoor niet geschikt is.


De kans dat je 500 haalt via wifi is niet zo groot. Als je echt een veel gebruiker bent kan je natuurlijk veel beter bekabeld werken.


Misschien ook wel een utopie om daar aan te denken. Bij telfort was het abbo 200 Mbps en ik haalde dat ruim met dezelfde experiabox en pc. Dus ik dacht dat wordt bij KPN 500. Mag niet klagen. Bekabeld getest en dan is het inderdaad 500 Mbps. 

 

 


Ik denk dat je best te vreden mag zijn:wink: . het wordt steeds drukker met wifi in de lucht en dat gaat tenkoste van je snelheid. En je gebruikt geen accespoint?


Moet ook niet zeuren, het verschil zal niet zo groot meer zijn. Nee ik zit 4 meter van de Experiabox vandaan, wel in de meterkast zonder accespoint. Ik heb een Imac en denk dat deze de beperkende factor kan zijn. Mijn telefoon trekt wel de 500 Mbps. 

Maar misschien heeft iemand er iets aan om bij een teleurstelling in de Wifitool zelf ook te kijken op welke bandbreedte je device zit. 


Reageer